printlogo


کد خبر: 207978تاریخ: 1397/12/27 00:00
نتانیاهو به‌رغم پرونده سنگین فساد و اظهارات نژادپرستانه همچنان مهم‌ترین گزینه نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی است
اسرائیلی‌ها فاشیست‌‌‌‌‌‌تر از همیشه

در جدیدترین نظرسنجی از صهیونیست‌‌های ساکن اراضی اشغالی درباره انتخابات پیش روی کنست، دست راستی‌‌های افراطی بختی بیشتر از آنچه تصور می‌شد برای ادامه حاکمیت خود دارند.
شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد طبق نظرسنجی از مخاطبانش دریافته اگرچه رقبای نتانیاهو موسوم به ائتلاف «آبی سفید» بخت به دست آوردن 31 کرسی از کنست در مقابل 28 کرسی حزب حاکم لیکود را دارند اما در مجموع اقبال بیشتری به ادامه کار نخست‌وزیر فاسد کنونی وجود دارد؛ موضوعی که میزان غلبه گرایش‌‌های افراطی یهودی را میان ساکنان فلسطین اشغالی برملا می‌کند. به‌رغم اتهامات جدی فساد نتانیاهو، 47 درصد صهیونیست‌ها او را گزینه مناسب‌تری برای نخست‌وزیری می‌دانند و در مقابل 37 درصد نیز «بنی گانتس» سپهبد بازنشسته و فرمانده ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش اسرائیل را می‌پسندند. حتی تبلیغات گانتس مبنی بر اولویت نظامی‌گری و امنیتی بودن کابینه احتمالی‌‌‌‌اش نیز نتوانسته بر حربه لیکود و نتانیاهو برای دامن زدن به روحیه فاشیستی اسرائیلی‌ها غلبه کند. جالب اینکه خود گانتس هیچ وجه تمایز سیاسی‌ای برای خود در مقایسه با نتانیاهو یا حزب لیکود قائل نیست و تقریبا همان مواضع نتانیاهو و لیکود در قبال مساله فلسطین و سرنوشت بلندی‌‌های اشغالی جولان و حتی منازعه عربی- اسرائیلی را اتخاذ کرده  و مدام روی قدرت نظامی اسرائیل مانور می‌دهد. به عبارت دیگر ائتلاف او که به ائتلاف ژنرال‌ها معروف شده، تنها روی کاغذ میانه‌رو‌‌‌‌‌‌تر از جریان سیاسی حاکم به رهبری نتانیاهو است. با این وجود با نزدیک شدن به انتخابات بهار آتی، بخت ائتلاف «آبی سفید» حامی گانتس متشکل از نظامیان مخالف نتانیاهو و متحدان راست میانی سابق او و همین‌طور چپ میانه نسبت به نظرسنجی‌های ماه پیش به اندازه 5 کرسی کمتر شده است. کرسی‌های دیگر احزاب صهیونیستی بر اساس نظرسنجی کانال 13 اسرائیل به این شکل خواهد بود: حزب کار، احزاب عربی و حزب راست‌گرایان جدید هر کدام 7 کرسی، حزب یهدوت هتوراه و میرتس هر کدام 6 کرسی، حزب شاس 5 کرسی و اسرائیل خانه ما و زیهوت هم هر کدام 4 کرسی.
این در حالی است که با توجه به موضع‌‌‌گیری اخیر «اویخای مندلبلیت» مشاور حقوقی کابینه رژیم صهیونیستی مبنی بر تحویل دادن بنیامین نتانیاهو به دستگاه قضایی به خاطر 2 پرونده فساد بزرگ موسوم به 2000 و 3000، هنوز اصل مجاز بودن نخست‌وزیر فعلی به شرکت در انتخابات آینده در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با آنکه در آن زمان 16 درصد از صهیونیست‌ها در یک نظرسنجی گفته‌ بودند از تصمیم مندلبلیت استقبال می‌کنند اما به نظر می‌رسد افراطی‌‌های حامی باقی ماندن نتانیاهو در قدرت دست بالاتر را دارند. اظهارات نژادپرستانه اخیر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه «اسرائیل تنها متعلق به یهودیان است» نیز در راستای دامن زدن به افراطی‌گری یهودی در فلسطین اشغالی بوده است. نتانیاهو در نشست هفتگی کابینه  عنوان کرد اسرائیل به همه ساکنان آن تعلق ندارد، بلکه تنها متعلق به یهودیان است و بعد در ادعایی متناقض با این لجن‌پراکنی گفت دولت او بیشتر از هر دولت دیگری به شهروندان عرب اهمیت می‌دهد! حزب او، لیکود نیز سال گذشته قانون نژادپرستانه و جنجالی «کشور یهود» را به تصویب رسانده بود که به موجب آن غیریهودیان در سرزمین فلسطین حتی از حق تعیین سرنوشت نیز برخوردار نیستند و شهروند درجه دوم محسوب می‌شوند.
جالب اینکه با وجود چنین قانون فاشیستی، این هفته «رووین ریولین» رئیس تشریفاتی رژیم صهیونیستی برای حفظ ظاهر هم که شده اظهارات اخیر نتانیاهو را تکذیب کرده بود. همزمان رسانه‌‌های اروپایی و آمریکایی برای کمک به جلوگیری از فراگیر شدن این افشای رسمی ماهیت آپارتایدی اسرائیل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، کل این ماجرا را از سرخط خبرهای خود سانسور کردند. این در حالی است که 2 هفته پیش ایلهان عمر، نخستین نماینده محجبه کنگره آمریکا توسط اکثریت نمایندگان به‌خاطر کارزاری که علیه ماهیت آپارتایدی رژیم صهیونیستی به راه انداخته، تهدید به اخراج شده بود.
 


Page Generated in 0/0061 sec