printlogo


کد خبر: 207995تاریخ: 1397/12/28 00:00
نوروزنامه

رئیس هلال‌احمر خبر داد
فعالیت 5 هزار و 500 امدادگر  در نوروز
رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: در ایام نوروز امسال بیش از ۵۵۰۰ امدادگر در سطح کشور به مردم و گردشگران نوروزی ارائه خدمات می‌کنند.
به گزارش ایسنا، علی‌اصغر پیوندی در بازدید از طرح‌های خدمات نوروزی اردبیل اظهار کرد: در طرح امداد و نجات نوروزی امسال ۱۴۲۱ پایگاه سیار، موقت و دائم با به‌کارگیری ۳۵۰۰ خودرو شامل آمبولانس، خودروی ست نجات و سایر تجهیزات به مسافران نوروزی خدمات‌دهی می‌کنند. رئیس جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: نزدیک به ۱۲ هزار نفر از جوانان به صورت داوطلبانه در ۱۲۲۶ پایگاه موقت و سیار استان‌های مختلف کشور به مسافران خدمات ارائه می‌دهند.
پیوندی با اشاره به آماده‌باش نیروهای امدادرسان هلال‌احمر در مواقع مورد نیاز ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌کنیم تا شاهد جلب رضایتمندی عمومی از نحوه خدمات‌رسانی و امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر در کشور باشیم. رئیس جمعیت هلال‌احمر از عضویت ۱۲ هزار نفر در کشور در این جمعیت خبر داد و گفت: در ایام نوروز امسال بیش از ۵۵۰۰ امدادگر در سطح کشور به مردم و گردشگران نوروزی ارائه خدمات می‌کنند. به گفته وی، نوروز آغاز دگرگونی طبیعت است که مردم ایران این عید را جشن می‌گیرند اما گاه در مسافرت‌ها شاهد حوادث غم‌انگیز هستیم به همین دلیل جمعیت هلال‌احمر تمام توان خود را به کار گرفته است تا تلفات این حوادث را کم کند.

 توصیه‌های پلیس  برای مسافران نوروزی
فرمانده انتظامی استان البرز به افرادی که قصد عبور از جاده چالوس را دارند، گفت: با توجه به آنکه در ایام نوروز ۴ تا ۵ لاین خودرو وارد یک لاین جاده چالوس می‌شود، رانندگان باید سعه صدر داشته باشند. به گزارش «وطن امروز»، سردار عباسعلی محمدیان از مسافران نوروزی درخواست کرد، تجهیزات ایمنی زمستانی و مواد خوراکی را همراه داشته باشند و باک خودروی‌شان پر از سوخت باشد، چرا که نمی‌توان زمان سفر را پیش‌بینی کرد.
 وی به حوادث رانندگی پایان هفته گذشته پرداخت و گفت: 2 دستگاه خودروی عبوری به دلیل بارش باران و لغزندگی از جاده منحرف شده و در رودخانه سقوط کردند، بنابراین لازم است رانندگان سرعت مطمئنه را لحاظ کنند. وی به آماده‌باش ماموران فرماندهی انتظامی استان البرز اشاره و اعلام کرد: به‌رغم اینکه طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند شروع شده و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد اما ماموران این فرماندهی از اول اسفند حضور فعال دارند. این مقام ارشد استان البرز تصریح کرد: ماموران گشت‌های کلانتری، پلیس راهور و پلیس راه فرماندهی انتظامی استان البرز به البسه دوربین‌دار مجهز هستند که در جهت مستندسازی نیز مفید خواهد بود.

برگزاری تورهای ویژه تهرانگردی «تهران با تو»
تورهای نیم‌روزه تهرانگردی «تهران با تو» در نوروز به همت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران ویژه شهروندان، مسافران نوروزی و میهمانان غیرایرانی پایتخت برگزار می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، تعدادی از تورهای نیم‌روزه تهرانگردی در نوروز که از سوی موسسه تهران‌‌گشت ارغوانی ویژه شهروندان، مسافران نوروزی و میهمانان غیرایرانی پایتخت در موضوعات «تاریخ و تمدن»، «طبیعت‌گردی»، «تفریحی- ورزشی»، «علمی- فرهنگی» و «گردشگری انقلاب» برگزار می‌شود. تور «تاریخ و تمدن» برگزار می‌شود شامل تور نیم‌روزه موزه‌گردی (بازدید از کاخ موزه گلستان یا موزه ملی)، تور نیم‌روزه طهران قدیم (بازدید از خانه موزه بازار، خانه موزه مدرس، بازارچه و حمام نواب، خانه مهرانگیز، خانه اوقات فراغت دبیر‌الملک، امامزاده یحیی و چنار ۹۰۰)، تور نیم‌روزه شمیران‌گردی (امامزاده صالح(ع)، بازار تجریش، کاخ موزه سعدآباد یا نیاوران و جماران)، تور یک‌روزه ری‌گردی (زیارت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، بازار ری، آتشکده، برج طغرل، چشمه علی، ابن‌بابویه و بی‌بی شهربانو)، تور یک‌روزه 3 برج تهران (برج میلاد، برج آزادی و برج طغرل) و تور نیم‌روزه شهرک سینمایی (شهرک سینمایی غزالی و برج آزادی) است. خدمات تور شامل بیمه گردشگری، وسیله نقلیه توریستی درون‌شهری، راهنما، پذیرایی میان وعده و ورودیه اماکن گردشگری است و مدت اجرای تورهای نیم‌روزه ۴‌ساعت و تورهای یک روزه ۷ ساعت است.


Page Generated in 0/0063 sec