printlogo


کد خبر: 208001تاریخ: 1397/12/28 00:00
تعبیرخواب کله‌قوچی!

دیدن خواب در ایام نوروز بسیار رایج است ولی رایجی‌اش تقریبا مثل بقیه ایام سال است اما محتوای خواب‌هایی که دیده می‌شود حال و هوای نوروزی دارد که با هم سعی می‌کنیم تعبیر آن‌هایی که بیشترین تکرار را دارند مرور کنیم.
پسته: اضغاث احلام است. یعنی خواب پریشان و آشفته که تعبیری برای آن نیست. اصلا بعضی از معبرین مانند اوستا جمشید کله‌قوچی، آن را کابوس دانسته‌اند. البته میرزاغلام مشکل‌گشا، معروف به مصدرالملوک نخودچی (که برخی آن‌ها را دو نفر جدا دانسته‌اند و مابقی هم اعتراضی نکرده‌اند) بین پسته خندان و دربسته فرق قائل شده و هر دو را نشان از گشایش می‌داند. هرنوع گشایشی.
ماهی: نشان فراموش‌کاری بود. هرچه ماهی بزرگتر باشد چیزی که فراموش می‌کنید بزرگتر است. میرزا جهانگیرخان ناراضی، صاحب کتاب «معلق‌بازی در جلوی قاضی» در کتاب دیگر خود به ماهی قرمز اشاره کرده و از استاد خود نقل می‌کند: «ملت مگر یادتان رفته قیمت‌ها لحظه‌ای عوض می‌شد؟ کِره نمی‌توانستید پیدا کنید!» که اشاره به دوره‌ای دارد که مردم خواب ماهی قرمز زیاد می‌دیدند.
ساک مسافرتی چرخ‌دار و کیف پاسپورتی آویزان به گردن به همراه بلیط‌های تور لحظه‌آخری 9 شب و سه روز اروپا فقط 35 میلیون و دویست: دیدن خواب ساک مسافرتی چرخ‌دار و کیف پاسپورتی آویزان به گردن به همراه بلیط‌های تور لحظه‌آخری 9 شب و سه روز اروپا فقط 35 میلیون و دویست، تعبیر به مسافرت شود اما اگر ببیند ساک مسافرتی چرخ‌دار و کیف پاسپورتی آویزان به گردن به همراه بلیط‌های تور لحظه‌آخری 9 شب و سه روز اروپا فقط 35 میلیون و سی ‌صد، وجهی ندارد! (پس چی؟ اگر قرار بود تعبیر خواب به همین راحتی باشد که الان هر ننه قمری برای خودش مُعبر بود. والاه)


Page Generated in 0/0065 sec