printlogo


کد خبر: 208022تاریخ: 1397/12/28 00:00
اخبار

دعوت از حقوقدانان جهان  برای اقدام قضایی نژادپرستی
رئیس قوه‌قضائیه با محکوم کردن مجدد عملیات تروریستی اخیر علیه نمازگزاران در نیوزیلند، از همه قضات و حقوقدانان جهان دعوت کرد با محوریت دستگاه قضایی جمهوری اسلامی، به نهضت حقوقی مقابله با تروریسم و نژادپرستی بپیوندند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با اشاره به حادثه تلخ تروریستی اخیر در نیوزیلند، این اقدام ضدانسانی را موجب جریحه‌دار شدن وجدان عمومی جهان دانست و بار دیگر با محکوم کردن این عملیات نژادپرستانه علیه مسلمانان و نمازگزاران بی‌دفاع و بی‌گناه در یک کشور مدعی حقوق‌بشر، اظهار کرد: این اقدام نژادپرستانه علیه مسلمانان با اقدامات افراط‌گرایانه گروه‌های تکفیری و تروریستی نظیر داعش که به نام اسلام دست به نفرت‌پراکنی، ترور و وحشت‌آفرینی می‌زنند، شباهت‌های زیادی دارد و همگی دستاورد شوم پروژه‌های اسلام‌هراسانه‌ای است که در اندیشکده‌های غرب طراحی و از سوی رسانه‌های آنها با پشتیبانی دولت‌ها به مرحله اجرا درمی‌آید. وی با بیان اینکه صرف ابراز تاسف و اعلام محکومیت در پی وقوع چنین حوادثی کافی نیست، بر ضرورت اقدامات عملی و ملموس در این زمینه تاکید کرد و گفت: از همه قضات، حقوقدانان و طرفداران حقیقی حقوق‌بشر در سراسر جهان دعوت می‌کنیم با همکاری و تبادل نظر، به یک اجماع قدرتمند دست یابند و با پیوستن به نهضت حقوقی مقابله با نژادپرستی، تروریسم و افراط‌گرایی، گام‌هایی جدی در این عرصه بردارند و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی نیز به عنوان عالی‌ترین مجموعه قضایی کشوری که از قربانیان اصلی تروریسم و خشونت در جهان است، این آمادگی را دارد محور این نهضت و هماهنگ‌کننده تلاش‌های جهانی در این حوزه باشد.

پذیرش FATF باعث لنگ شدن معیشت مردم می‌شود
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اکثر اعضای مجمع تشخیص به این نتیجه رسیدند پذیرش FATF باعث بیشتر لنگ شدن معیشت مردم می‌شود. به گزارش مهر، برنامه «این.ج.ا» با محوریت پرونده «سال ۹۷ بیم‌ها و امیدهای حکمرانی» با حضور محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از شبکه 4 سیما پخش شد. صفارهرندی در این برنامه درباره بررسی  FATF در مجمع تشخیص گفت: درباره FATF همه در جلسات اصرار داشتند که صحبت کنند. به صورت معمول گاهی یک یا 2 موافق و مخالف درباره هر پیشنهادی صحبت می‌کنند اما اینجا اقتضا می‌کرد تعداد بیشتری صحبت کنند که این تعداد به کل اعضای مجمع رسید، لذا هر جلسه به بحث مستوفی‌تری احاله می‌شد که در جلسه بعد می‌خواهد بررسی شود لذا حاصل این مباحث جابه‌جایی آرا بود یعنی شاید در ابتدا اگر برآورد می‌کردیم آرای افراد چگونه است؛ اول شاید آرای موافق و مخالف نزدیک هم بود اما بر اثر گذشت مباحث و بیان نکاتی که واقعاً مصالح ملت اقتضا می‌کند عده‌ای نظر پیشین خود را رها می‌کردند لذا در موضع مخالفت قرار گرفتند. یعنی قبول می‌کردند نظرشان درست یا جامع نبوده است. وی افزود: این صحبت من درباره اشخاصی است که صاحب‌نظر و رأی بودند یعنی اینگونه نبود بگوییم کسی به صورت معمول نظر خود را عوض می‌کند.

ساخت 2 نیروگاه جدید در بوشهر
رئیس سازمان انرژی اتمی از ساخت نیروگاه‌های بوشهر ۲ و ۳ خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر صالحی ظهر دیروز در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دشمن دست از دشمنی‌اش برنمی‌دارد، افزود: طول کشید تا خیلی‌ها باور کنند آمریکا دشمن ما است ولی الان همه باور کرده‌اند آمریکا دشمن است و از موافق و مخالف و انقلابی و ضدانقلاب موافقند کار دولت آمریکا، ظالمانه است. رئیس سازمان انرژی اتمی درباره وضعیت صنعت هسته‌ای در سال آینده خاطرنشان کرد: در حوزه هسته‌ای، کار‌ها به صورت عالی پیش می‌رود. من 3-2 روز پیش بوشهر بودم و نیروگاه‌های بوشهر ۲ و ۳ در حال ساخته شدن است. زیرساخت‌های این نیروگاه‌ها ساخته شده و میلیون‌ها مترمکعب خاکبرداری شده است. از هزاران تُن بتن و سیمان استفاده شده ولی بتن بعدی که مربوط به زیرساخت‌هاست، 3-2 ماه دیگر ریخته می‌شود.


Page Generated in 0/0064 sec