printlogo


کد خبر: 208023تاریخ: 1397/12/28 00:00
اخبار

نیروهای خارجی دیر یا زود  خاک سوریه را ترک می‌کنند
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان اعلام کرد: نیروهایی که بدون هماهنگی با دولت سوریه در این کشور حضور دارند دیر یا زود خاک سوریه را ترک خواهند کرد. به گزارش سپاه‌نیوز، سرلشکر محمدباقری در بدو ورود به دمشق اعلام کرد نیروهایی که بدون هماهنگی با دولت سوریه در این کشور حضور دارند دیر یا زود خاک سوریه را ترک خواهند کرد. سرلشکر باقری گفت: این مسأله در اجلاس سه‌جانبه ایران، سوریه و عراق مورد تاکید قرار خواهد گرفت. همانگونه که ایران به دعوت رسمی دولت سوریه آمده، حضور نیروهای سایر کشورها نیز باید با هماهنگی و مجوز دولت سوریه باشد. سردار باقری با اشاره به حضور غیرقانونی نیروهای خارجی در منطقه ادلب و منطقه شرق فرات گفت: باید این نیروها هرچه زودتر آن مناطق را ترک کنند. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: هدف از سفر به سوریه شرکت در اجلاس سه‌جانبه بین ایران، سوریه و عراق با حضور فرماندهان ارشد است تا درباره ادامه مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه هماهنگی و توافقات لازم انجام شود. در چند سال اخیر هماهنگی فوق‌العاده مناسبی میان ایران، سوریه، روسیه و عراق و همبستگی با محور مقاومت انجام شد که به پیروزی‌های چشمگیری در مقابله با تروریسم منجر شد و امروز بر مبنای همین پیروزی‌ها تثبیت حاکمیت و پیشرفت به سمت آزاد‌‌سازی باقی خاک سوریه صورت می‌گیرد.

حادثه تروریستی نیوزیلند نژادپرستی نوین است
رئیس ستاد نشر و تبلیغ پیام مقام معظم رهبری به جوانان غربی گفت: غربی‌ها در بلندگوهای خود از حقوق‌بشر دم می‌زنند اما در عمل خلاف آن عمل می‌‌کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا مقدم‌فر در نشست بررسی ابعاد حمله تروریستی علیه مسلمانان نیوزیلند گفت: عامل اصلی حوادث نیوزیلند اعلام کرد خودش و اقداماتش تحت تأثیر ترامپ است و آنچه انجام داده‌ ناشی از تفکرات و سیاست‌های ترامپ است. وی عنوان کرد: ترامپ امروز نماد سیاست‌ورزی در فرهنگ غرب و کسی است که تروریست‌های اسلام‌ستیز او را به‌عنوان مربی و معلم معنوی خودشان معرفی می‌کنند. مقدم‌فر با بیان اینکه حادثه تروریستی نیوزیلند نشان داد تفکر نژادپرستی نوین در حال احیا است، خاطرنشان کرد: در حالی این تفکر در حال احیا است که غربی‌ها در  بلندگوهای خود از حقوق‌بشر دم می‌زنند اما در عمل خلاف آن عمل می‌کنند.

توضیحات واعظی  درباره سفر اسد به تهران
رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به برخی حواشی ایجاد‌شده پیرامون استعفای وزیر امور خارجه و عدم حضور او در دیدار رؤسای جمهور ایران و سوریه با بیان اینکه دفتر رئیس‌جمهوری از این سفر اطلاع نداشت، اظهار کرد: من زمانی که آقای اسد وارد حیاط ریاست‌جمهوری شد از موضوع مطلع شدم. به گزارش ایسنا، محمود واعظی در حاشیه آخرین جلسه هیأت وزیران در جمع خبرنگاران درباره حواشی مطرح‌شده پیرامون استعفای وزیر امور خارجه و عدم حضور او در جلسه دیدار رؤسای جمهور ایران و سوریه اظهار کرد: درباره خود استعفا همه صحبت کردند اما آنچه درباره عدم حضور ظریف در جلسه دیدار رؤسای جمهور مطرح شده باید بگویم اگر دوستان ما بتوانند شرایطی که امروز در سوریه وجود دارد را خوب تجسم کنند و مسیری که رئیس‌جمهور سوریه برای آمدن به ایران باید طی کند را بشناسند و بدانند فضا دست چه کسی است، مقداری قضاوت کردن برای‌شان راحت‌تر می‌شود. وی گفت: سفر بشار اسد به تهران به دلیل مسائل امنیتی سفری بود که لحظه‌ای درباره آن تصمیم‌‌‌گیری شد، چرا که قرار بر آن بود در داخل سوریه کسی متوجه نشود و در داخل ایران نیز 3-2 نفر بیشتر مطلع نبودند. رئیس دفتر رئیس‌جمهوری با بیان اینکه در نهاد ریاست‌جمهوری و دفتر رئیس جمهوری هیچ‌کس مطلع نبود، اظهار کرد: این حرفی که زده می‌شود مبنی بر اینکه دفتر رئیس‌جمهوری باید به آقای ظریف موضوع را اطلاع می‌داد باید بگویم خود دفتر نیز از موضوع اطلاع نداشت.


Page Generated in 0/0067 sec