printlogo


کد خبر: 208082تاریخ: 1398/1/17 00:00
اخبار

آمریکا حساب‌های هلال‌احمر  را مسدود کرد
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا حساب‌های هلال‌احمر را مسدود و با این اقدام عملا کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده را مختل کرده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکا حساب‌های هلال‌احمر را مسدود کرده و با این اقدام عملا کمک‌رسانی از کشور‌های دیگر به مردم سیل‌زده را مختل کرده است. وی افزود: با توجه به بلوکه بودن حساب‌های هلال‌احمر، هیچ شهروند خارجی یا ایرانی مقیم خارج نمی‌تواند کمکی به مردم سیل‌زده ارسال کند. سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: این اقدام آمریکا نشان‌دهنده رویکرد ضدمردمی دولتمردان این کشور به‌رغم شعار‌ها و ادعا‌های مسخره آنهاست که می‌گویند تحریم‌ها ضد مردم ایران نیست و به نفع مردم ایران است.
ادعای پمپئو درباره مدیریت دولت روحانی
وزیر خارجه آمریکا پس از آنکه افکار عمومی جهانی علیه تحریم‌‌های این کشور بر مردم ایران و مانع شدن آن برای امداد‌رسانی موضع گرفت، گفت: آماده همکاری با صلیب سرخ جهانی و هلال‌احمر هستیم. به گزارش ایرنا، مایک پمپئو روز سه‌شنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای مطبوعاتی مقامات ایران را متهم کرد و نوشت: این سیل بار دیگر سطوحی از مدیریت ایران را در برنامه‌‌ریزی شهری و آمادگی برای شرایط اضطراری نشان داد. وزیر خارجه آمریکا  اضافه کرد: در واقع این سوءمدیریت آنها بوده که به این فاجعه منجر شده است. آنها حتی فعالان محیط‌زیست را زندانی می‌کنند که به ایران برای فراهم کردن شرایط مناسب در اینگونه مسائل کمک می‌کردند.
واکنش ظریف به اظهارات پمپئو
وزیر امور خارجه با انتشار بیانیه‌ای به اظهارات مداخله‌جویانه و عوام‌فریبانه وزیر خارجه آمریکا در سوءاستفاده از سیل اخیر در ایران پاسخ داد. به گزارش ایسنا، در بخشی از این بیانیه که در صفحه توئیتر شخصی محمدجواد ظریف به زبان انگلیسی منتشر شده، آمده است: «آقای پمپئو و دیگر مقامات آمریکا که با تروریسم اقتصادی خود آحاد مردم ایران را هدف قرار داده و حتی تلاش می‌کنند مانع واریز شدن کمک‌های مالی هموطنان ما در خارج از کشور به حساب‌های هلال‌احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان شوند، بهتر است به جای سوءاستفاده غیرمعمول و سیاست‌زده از درد و رنج انسان‌ها در حوادث طبیعی، به وضعیت مصیبت‌زدگان داخل آمریکا که ماه‌هاست از حوادث طبیعی در آمریکا در رنج و عذابند، رسیدگی کنند.» در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا ظاهراً از سوءمدیریت حوادث 2 سال گذشته در آمریکا ناآگاه است که این‌گونه اظهارنظرهای غیرحرفه‌ای، مداخله‌جویانه و فریبکارانه درباره مدیریت سیل‌های سهمگین و بی‌سابقه روزهای گذشته که همزمان ۲۴ استان ایران را درگیر خود کرده است، می‌کند. ایشان فراموش کرده‌ است هزاران آمریکایی بر اثر بلایای طبیعی کشته شدند، برق بسیاری از مناطق برای روزها و هفته‌های متمادی قطع بود، صدها هزار نفر مجبور شدند خانه‌های خود را رها کنند و دولت فدرال از رسیدگی لازم در بسیاری از مناطق آسیب‌دیده ناتوان بود.


اگر می‌خواهید کسی در کارتان دخالت نکند کارتان را درست انجام دهید
انتقاد رئیس مجلس از وزارت نیرو
رئیس مجلس گفت: وزارت نیرو تاکنون برنامه‌های درازمدت خود درباره لایروبی رودخانه‌ها را ارائه نکرده است. به گزارش «وطن‌امروز»، علی لاریجانی شامگاه پنجشنبه در نشست مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به علت طغیان رودخانه‌ها گفت: لایروبی نشدن رودخانه‌ها یکی از دلایل اصلی طغیان آنهاست که اگر لایروبی بموقع و بدرستی انجام شود مشکلاتی نظیر وقوع سیلاب کاهش می‌یابد. وی عنوان کرد: از وزارت نیرو درخواست شده برنامه‌های درازمدت خود برای همکاری با سایر کشور‌ها درباره لایروبی رودخانه‌ها را ارائه دهد که تاکنون این امر انجام نشده است. رئیس مجلس همچنین خطاب به وزیر نیرو تاکید کرد: اگر می‌خواهید کسی در کارتان دخالت نکند، کارتان را درست انجام دهید.
 


Page Generated in 0/0054 sec