printlogo


کد خبر: 208103تاریخ: 1398/1/18 00:00
اخبار

به‌مناسبت عید سعید مبعث و روز جمهوری اسلامی ایران انجام شد
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف مجازات تعدادی از محکومان
به‌مناسبت فرارسیدن مبعث حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلی‌الله‌علیه‌وآله و روز جمهوری اسلامی ایران (دوازدهم فروردین)، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات یک‌هزار و یکصد و هفده نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان قضایی نیروهای مسلح موافقت کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه‌قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی، پیشنهاد عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات این محکومان را که در اداره کل عفو و بخشودگی قوه‌قضائیه واجد شرایط لازم تشخیص داده شده‌اند، ارائه کرد که این پیشنهاد در اجرای بند ۱۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد موافقت حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای قرار گرفت.

نیروهای مسلح تا زمان استقرار آرامش در کنار مردم خواهند بود
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه گستردگی خرابی‌ها ایجاب می‌کند که حجم امدادرسانی بیشتر شود، گفت: نیروهای مسلح تا زمان استقرار آرامش در کنار مردم خواهند بود. به گزارش فارس، سرلشکر محمد باقری که به منظور بررسی آخرین وضعیت سیل‌زدگان استان لرستان به این استان سفر کرده است، با حضور در جمع مردم سیل‌زده پلدختر با آنان درباره موانع و مشکلات به گفت‌وگو پرداخت. رئیس ستادکل نیروهای مسلح پس از بررسی مشکلات و موانع شهر و سیل‌زدگان، اظهار داشت: با وجود اینکه نیروهای مسلح از بدو شروع سیل به یاری آسیب‌دیدگان شتافتند اما گستردگی خرابی‌ها ایجاب می‌کند که حجم  امدادرسانی بیشتر شود، از این رو در روزهای آینده اقدامات امدادی گسترده‌تری صورت می‌پذیرد. سرلشکر باقری به مردم اطمینان داد که نیروهای مسلح تا زمان استقرار آرامش در کنارشان خواهند بود.

صلیب سرخ یک دلار هم به هلال‌احمر ایران کمک نکرد
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با رذالت مانع کمک صلیب سرخ به هلال‌احمر شدند، گفت: صلیب سرخ حتی یک دلار به هلال‌احمر ایران کمک نکرده است.
به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی روز گذشته در دیدار نوروزی با کارکنان مجلس و خانواده‌های حادثه تروریستی مجلس با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها مانع کمک صلیب سرخ به هلال‌احمر شدند، افزود: صلیب سرخ نهادی است که برای کمک‌رسانی در بخش‌هایی که مشکل پیدا می‌کنند، ایجاد شده اما آمریکایی‌ها مانع کمک این نهاد به ایران شدند و به دروغ در بیانیه‌ای اعلام کردند که آماده کمک به ایران هستند. رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حتی یک دلار از طریق صلیب سرخ به هلال‌احمر کمک نشده است، ادامه داد: اقدام آمریکایی‌ها برای جلوگیری از کمک صلیب سرخ به هلال‌احمر در شرایطی که عنوان می‌کند ابرقدرت هستم و می‌خواهم دنیا را مدیریت کنم برای این کشور رذیلت است.

انفعال مجلس در قبال  تحریم احتمالی سپاه پذیرفتنی نیست
وزیر اسبق امور خارجه کشورمان گفت: انفعال مجلس در قبال تصمیم جدید آمریکا درباره سپاه پذیرفتنی نیست. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، منوچهر متکی در صفحه توئیتر خود نسبت به تصمیم جدید آمریکا درباره سپاه واکنش نشان داد و نوشت: دولت و کنگره آمریکا هر روز به‌دنبال طراحی توطئه جدیدی علیه ایران هستند. گفته شده طی روز‌های آتی برخورد با سپاه پاسداران را به دنبال تحریم چندی پیش وزارت اطلاعات در برنامه دارند. حال که دولت پیشقدم نمی‌شود، انفعال مجلس (خصوصاً دوستان کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست‌ خارجی) پذیرفتنی نیست.


Page Generated in 0/0162 sec