printlogo


کد خبر: 208104تاریخ: 1398/1/18 00:00
اخبار

لزوم بسیج تمام امکانات جهت کمک به مناطق سیل‌زده
آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی با سخت و دشوار توصیف کردن شرایط سیل‌زدگان کشور، بر لزوم بسیج تمام امکانات جهت کمک به این مناطق تاکید کرد. به گزارش رسا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، ضمن ابراز همدردی با سیل‌زدگان در مناطق مختلف کشور، خواستار بسیج و کمک همگانی برای رسیدگی به مشکلات مردم این مناطق شد. این مرجع تقلید با بیان اینکه باید خود را جای سیل‌زدگان بگذاریم، اظهار داشت: سیل‌زدگان واقعا شرایط بسیار سختی دارند، کشتزارها و احشام‌شان از دست رفته و سرمایه‌های خود را از دست داده‌اند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم وقوع این سیل را امتحان بزرگی برای همه دانست و اضافه کرد: اکنون امتحان بزرگی برای همه پیدا شده؛ از این میدان همه باید آبرومند و سربلند بیرون بیایند، کاری نشود که عده‌ای به خاطر مشکلات طاقت‌فرسای سیل تلف شوند یا امیدشان را از دست بدهند. وی افزود: البته دولت، سپاه، ارتش و دیگر دستگاه‌ها دست به دست هم داده و تلاش می‌کنند اما تا همکاری عمومی نباشد مشکلات حل نخواهد شد.

حجت‌الاسلام مروی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی معرفی شد
طی مراسمی در تالار ولایت آستان قدس رضوی و با حضور رئیس دفتر مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام مروی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی معرفی شد.
به گزارش فارس، طی مراسمی در تالار ولایت حرم نورانی امام رضا(ع) و با حضور حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت‌الاسلام مروی به عنوان تولیت جدید آستان قدس رضوی معرفی شد و حکم خود را دریافت کرد.
در این مراسم حکم انتصاب حجت‌الاسلام مروی که از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شده است توسط حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی قرائت شد.
در این مراسم که چهره‌هایی چون سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، غلامعلی حداد‌عادل، حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، آیت‌الله علم‌الهدی و جمعی از مسؤولان کشوری و لشکری و خادمان حرم امام رضا(ع) حضور داشتند از زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، تولیت پیشین آستان قدر‌دانی شد.

ویلیام برنز:
 تحریم‌، ایران را تسلیم نمی‌کند
مقام سابق آمریکایی با بیان اینکه واشنگتن در سوریه مرتکب اشتباهاتی شد و روسیه از آن استفاده کرد، اذعان کرد تحریم سبب نمی‌شود ایران پرچم سفید را بالا ببرد.
به گزارش فارس، «ویلیام جوزف برنز» ملقب به «بیل برنز» نماینده ویژه باراک اوباما در مذاکرات [هسته‌ای] با ایران، با روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» مصاحبه و سخنان مهمی بیان کرده است. ویلیام برنز پیش‌تر سفیر آمریکا در روسیه (۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸) و معاون «کاندولیزا رایس» وزیر خارجه پیشین آمریکا (۲۰۰۸)، قائم‌مقام وزارت خارجه آمریکا از ۲۸ جولای ۲۰۱۱ تا سوم نوامبر ۲۰۱۴ و معاون وزیر خارجه آمریکا از ۱۳ مه ‌۲۰۰۸ تا ۲۸ جولای ۲۰۱۱ بوده است.
ویلیام برنز در این مصاحبه به اشتباهات کشورش در بحران سوریه و همچنین ناکارآمدی تحریم ایران اذعان و بر استفاده از دیپلماسی تأکید کرد و گفت در مرحله کنونی آمریکا باید از قدرت اقتصادی و نظامی خود «با مهارت» استفاده کند تا در مرحله «صعود چین» و «بیداری روسیه» منافعش محقق شود. برنز که در روند مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 درباره برنامه هسته‌ای نقش داشت به روزنامه سعودی الشرق الاوسط گفت تحریم‌های آمریکا علیه ایران تأثیر داشته است اما سبب تسلیم شدن ایران نخواهد شد. وی در پاسخ به این سوال که «دولت کنونی [آمریکا] می‌گوید تحریم‌ها بر ایران فشار وارد کرده»، گفت: بله! مؤثر است اما فکر نمی‌کنم (این تحریم‌ها) به تغییرات بزرگ، تسلیم شدن رژیم [جمهوری اسلامی ایران] و بالا بردن پرچم سفید منجر شود».


Page Generated in 0/0050 sec