printlogo


کد خبر: 208111تاریخ: 1398/1/18 00:00
اخبار

از ابتدای اردیبهشت‌ماه اعمال می‌شود
افزایش نرخ کرایه‌های  حمل‌ونقل عمومی
معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران گفت: از اول اردیبهشت‌ماه نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی تا حداکثر ۲۰ درصد می‌تواند افزایش پیدا کند. غلامحسین آرام درباره مصوبه افزایش نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی که سال گذشته توسط شورای شهر تهران به کمیته انطباق فرمانداری تهران ارسال شده بود، به فارس اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شهرداری می‌تواند براساس نرخ تورم و حداکثر ۲۰ درصد کرایه حمل‌ونقل عمومی را در سال ۹۸ افزایش دهد ولی اگر نرخ تورم ۱۵ درصد باشد باید بر همین اساس کرایه اتوبوس، تاکسی و مترو افزایش یابد. وی بیان داشت: شهرداری تهران می‌تواند از اول فروردین نسبت به افزایش کرایه‌ها اقدام کند ولی چون با تعطیلات همراه هستیم معمولا از اول اردیبهشت‌ماه نرخ کرایه‌ها افزایش می‌یابد. معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران گفت: در حال حاضر فرمانداری و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط نظارت لازم را دارند تا پیش از اعلام رسمی نرخ کرایه‌های حمل‌ونقل عمومی به هیچ‌وجه افزایش نیابد و با متخلفان برخورد می‌شود.
تعیین تکلیف نرخ کرایه‌های تاکسی
علاوه بر این مدیر عامل سازمان تاکسیرانی گفته است: «تا پایان فروردین ماه نرخ جدید کرایه تاکسی‌ها تعیین تکلیف می‌شود». علیرضا قنادان با بیان اینکه نرخ جدید کرایه تاکسی تا پایان فروردین ماه اجرایی می‌شود، به مهر گفت: بر اساس پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر تهران، نرخ کرایه تاکسی در سال ۹۸ به میزان تورم اعلامی در انتهای سال ۹۷ از سوی بانک مرکزی اعمال خواهد شد. وی افزود: با توجه به وضعیت خاص امسال و قیمت‌گذاری کرایه تاکسی‌ها که بازاری دوطرفه است، یعنی از یک سمت ما با رانندگان تاکسی روبه‌رو هستیم که از جنس مردم هستند و افزایش قیمت‌ها و هزینه سفر بر زندگی آنها تأثیرگذار است و از سویی مسافران و شهروندان، بنابراین باید قیمتی عادلانه برای هر دو طرف را تهیه کنیم.


انتصاب رئیس پلیس امنیت اقتصادی
سرتیپ دو پاسدار محمدرضا مقیمی به عنوان رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا منصوب شد. به گزارش فارس، با حکم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سرتیپ دو پاسدار محمدرضا مقیمی به سمت رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا منصوب شد.


  جلسه ستاد مدیریت بحران بنیاد شهید و امور ایثارگران روز شنبه 17 فروردین‌ماه با موضوع بررسی آسیب‌های وارده و جبران خسارات به ایثارگران در سیل‌های اخیر به ریاست معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد. سیدمنصور میرمرادی،  از راه‌اندازی 2 کارگروه «بهداشت و درمان» و «خدمات‌رسانی و اجرایی» برای رسیدگی به وضعیت ایثارگران آسیب‌دیده در سیل‌های اخیر خبر داد.
  بیش از 8 هزار گردشگر در ایام نوروز از نوروزگاه شهرداری منطقه یک تهران در کاخ‌موزه نیاوران بازدید کردند. مجتبی توسلی، معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک با بیان این خبر اظهار داشت: نوروزگاه شهرداری منطقه یک از3 تا 10 فروردین از ساعت 11 تا 17 با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع با محوریت خانواده و سنت‌های اصیل ایرانی میزبان گردشگران نوروزی بود که روزانه بیش از 8 هزار نفر از این نوروزگاه بازدید کردند.
  اجرای نمایش عروسکی «هدیه اسرارآمیز» به کارگردانی میثم یوسفی تا 6 اردیبهشت در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری تمدید شد. این داستان افسانه‌ای که از نمایشنامه «12 ماه سال» ساموئل مارشاک اقتباس شده است، روایت شاهزاده‌ای است که از مردم به مناسبت شب یلدا و شب تولدش و در ازای دریافت یک جایزه، طلب گل پامچال می‌کند.
  مسعود سریع‌القلم، مدیرعامل شرکت شهروند گفت: این شرکت در راستای مسؤولیت اجتماعی خود پس از ارسال چندین مرحله کمک‌های اهدایی شهرداری تهران به مناطق سیل‌زده، با هماهنگی کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران اقدام به راه‌اندازی سامانه فروش مجازی با هدف تامین مایحتاج هموطنان سیل‌زده و ارسال کالا به مناطق سیل‌زده کرده است. وی افزود: هموطنان گرامی می‌توانند از 2 طریق
هدایای غیرنقدی خود را برای ارسال به مناطق سیل‌زده از طریق سایت شهروند به نشانی
 www.shahrvand.ir سفارش دهند.
 


Page Generated in 0/0063 sec