printlogo


کد خبر: 208121تاریخ: 1398/1/18 00:00
چهارگوشه

وعده پروشنکو برای ساخت  رآکتورهای جدید
پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور مستقر در اوکراین می‌گوید در صورتی که در انتخابات 21 آوریل 2019 بتواند ولادیمیر زیلنسکی کمدین را شکست دهد بخش اتمی اوکراین را به‌روز‌رسانی خواهد کرد و رآکتورهای جدیدی خواهد ساخت. این در حالی است که نظرسنجی‌‌ها وضعیت پترو پروشنکو را نسبت به رقیب جوان و بی‌تجربه‌‌‌‌اش موفق و روشن ارزیابی نمی‌کنند. اوکراین دور نخست ریاست‌جمهوری خود را در حالی برگزار کرد که 41 نفر کاندیدای پست ریاست‌جمهوری شده بودند. در این میان جریان‌‌های حامی روسیه به صورت روشن و علنی حضور ندارند و کمدین برنامه‌‌های تلویزیونی اوکراین در حال حاضر از دیگر رقبای خود پیش است.

جو بایدن به 7 زن تعرض کرده است!
جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهور سابق آمریکا، باراک اوباما که نامزد کلیدی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 است با اتهامات جدیدی از جمله آزار جنسی زنان روبه‌رو است. بایدن در بیانه‌ای گفته است قصدی در برخورد فیزیکی با این زنان نداشته است اما کمپینی در شبکه‌‌های مجازی به راه افتاده که افرادی که از تمام آنهایی که توسط جو بایدن مورد آزار جنسی قرار گرفته‌‌اند خواسته شده تا به آن بپیوندند. تاکنون 7 زن بایدن را به آزار  جنسی متهم کرده‌اند. جمهوری‌خواهان که به علت رفتارهای بی‌بند و بار رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا تحت فشار قرار دارند در تلاشند دموکرات‌ها را با اتهامات جنسی تحت فشار قرار دهند.

برگزاری انتخابات پارلمانی مالدیو
انتخابات پارلمانی کشور مالدیو در حالی دیروز شنبه آغاز شد که بسیاری از حامیان رئیس‌جمهور این کشور امیدوارند در نتیجه این انتخابات او بتواند بر اختلافات پیش‌آمده در ائتلاف تحت رهبری‌اش غلبه کند. این در حالی است که این اختلافات تبدیل به مانعی برای تلاش‌های او در راستای بازیابی آزادی‌های سیاسی و مقابله با فساد در مالدیو شده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، از اوایل شنبه هزاران تن به منظور شرکت در انتخابات پارلمانی مالدیو در برابر حوزه‌های رأی‌گیری این کشور صف کشیدند. حزب دموکراتیک مالدیو متعلق به ابراهیم محمدصالح، رئیس‌جمهور این کشور به دنبال کسب دست‌کم ۴۴ کرسی از مجموع ۸۷ کرسی پارلمان و متعاقب آن دستیابی به اکثریت لازم برای تصویب قوانین مدنظرش است. رئیس‌جمهور مالدیو به دنبال آن است با پیروزی حزبش در این انتخابات بتواند وعده‌هایی را که در زمان کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری سال گذشته میلادی داده بود عملی کند.

رئیس پارلمان الجزایر  جانشین موقت بوتفلیقه
رئیس پارلمان الجزایر با کنار رفتن عبدالعزیز بوتفلیقه از سمت ریاست‌جمهوری این کشور به مدت 90 روز جانشین وی شد. عبدالقادر بن صالح، طی این مدت موظف است انتخابات ریاست‌جمهوری الجزایر را  برگزار کند و البته نمی‌تواند برای ریاست‌جمهوری نامزد شود. شورای قانون اساسی الجزایر، چهارشنبه گذشته بعد از تشکیل اولین جلسه خود برای بررسی «خلأ ریاستی» در این کشور، با استعفای بوتفلیقه رسما موافقت کرد. این در حالی است که با وجود استعفای عبدالعزیز بوتفلیقه از سمت ریاست‌جمهوری، مردم الجزایر بار دیگر روز جمعه برای هفتمین جمعه پیاپی به خیابان‌ها آمدند. معترضان الجزایری، استعفای بوتفلیقه را یک پیروزی نسبی دانستند و برای تکمیل این پیروزی، تغییر نظام حکومتی و کناره‌گیری افراد وفادار به بوتفلیقه را نیز خواستار شدند.

روزنامه‌نگار صهیونیستی در مکه مکرمه!
دیپلماسی توریسم یکی دیگر از ابزارهای مورد توجه در روند عادی‌سازی روابط میان کشورهای عربی و اسلامی با تل‌آویو و ایجاد احساس تعلق یهودیان جهان نسبت به رژیم صهیونیستی است. خبرگزاری یورونیوز از سفر روزنامه‌نگار صهیونیست به شهرهای مختلف عربستان خبر داد. خبرگزاری یورونیوز در صفحه خود در پایگاه توئیتر با انتشار تصاویری نوشت: «یوسیف زینیچ» خبرنگار روزنامه اسرائیلی هیوم وارد مکه مکرمه شد و در حال گشت و گذار در همه شهرهای عربستان سعودی است. وی در هتل ریتزکارلتون اقامت دارد که شاهزاده محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی پیش‌تر شماری از شاهزادگان و بازرگانان را به اتهام فساد در آنجا بازداشت کرده بود.


Page Generated in 0/0055 sec