printlogo


کد خبر: 208133تاریخ: 1398/1/19 00:00
اخبار

اکران ۶ فیلم از جشنواره فیلم فجر در هفته هنر انقلاب
فیلم‌های سینمایی «رد خون: ماجرای نیمروز ۲»، «دیدن این فیلم جرم است»، «بیست‌وسه نفر»، «قصر شیرین»، «شبی که ماه کامل شد» و «بنیامین» در پنجمین هفته هنر انقلاب در حوزه هنری اکران می‌شوند. به گزارش تسنیم، در پنجمین جشن هفته هنر انقلاب 6 فیلم سینمایی و انیمیشن نمایش داده می‌شوند. بدین ترتیب «رد خون (ماجرای نیمروز 2)»، به کارگردانی محمدحسین مهدویان روز سه‌شنبه 20 فروردین، «دیدن این فیلم جرم است» به کارگردانی رضا زهتابچیان چهارشنبه 21 فروردین، «بیست‌وسه نفر» به کارگردانی مهدی جعفری پنجشنبه 22 فروردین، انیمیشن سینمایی «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی شنبه 24 فروردین، «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی یکشنبه 25 فروردین و «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار دوشنبه 26 فروردین‌ماه اکران می‌شوند. تمام اکران‌ها از ساعت 20 در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.


چرنوبیل و اردوگاه کار اجباری  در جشنواره فجر
2 فیلم «مترجم» محصول مشترک کانادا و کوبا و «زمستان بی‌انتها» از مجارستان برای نمایش در بخش «جام جهان‌نما» سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر انتخاب شدند. به گزارش «وطن‌امروز»، 2 فیلم دیگر از آثار خارجی بخش «جام جهان‌نما» (جشنواره جشنواره‌ها) در سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر معرفی شد. پیش از این نیز 5 فیلم از کشورهای لیتوانی، فنلاند، استونی، آرژانتین و نروژ که در بخش «جام جهان‌نما» حضور دارند، معرفی شده بود. «مترجم»  (A Translator) محصول مشترک کانادا و کوبا، ساخته رودریگو باریسو و سبستیانو باریسو فرزندان شخصیت اصلی تصویر شده در فیلم است که اولین فیلم مشترک این 2 در مقام کارگردان محسوب می‌شود. فیلم «مترجم» که قصه آن به فاجعه چرنوبیل گره خورده است، در جشنواره بین‌المللی شانگهای جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرده و در جشنواره ساندنس نمایش داده شده است. «زمستان بی‌انتها» (Eternal Winter) اولین فیلم بلند آتیلا ساز از کشور مجارستان است که جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره مونترال دریافت کرده است. آنچه در این فیلم می‌بینیم به سال 1944 برمی‌گردد که در دولت اتحاد جماهیر شوروی، اقوامی از روستاهای مجارستان به اردوگاه کار اجباری در سیبری فرستاده می‌شوند. پیش از این فیلم‌‌های «نجات‌یافتگان تابستان»  (Summer Survivors)  محصول سال 2018 کشور لیتوانی به کارگردانی ماریا کاوتارادزه، «آخرین معامله» (One Last Deal) جدیدترین ساخته کلوس هارو از کشور فنلاند، «رفیق کوچولو»
(The Little Comrade) ساخته مونیکا سیمتزاز از کشور استونی، «حیوان» (Animal) ساخته آرماندو بو از آرژانتین  و «به هنگام سقوط» (As I Fall) ساخته مگنوس مه‌یر آرنسن از نروژ در این بخش اعلام و معرفی شده‌اند.


استقبال سینماروهای جهان از «شزم»
فیلم جدید کمپانی برادران وارنر و جدیدترین محصول ابرقهرمانی دی‌سی انترتینمنت با عنوان «شزم» با فروش ۴۴ میلیون دلاری در سطح جهان با استقبال روبه‌رو شد. به گزارش مهر به نقل از اسکرین‌دیلی، «شزم» در ۲روز نخست اکرانش در بازار جهانی ۴۴ میلیون دلار فروش کرد. این فیلم با بازی زکری لی‌وی، مارک استرانگ، جایمون هانسو و اشر انجل تنها 2/29 میلیون دلار روز جمعه از نمایش در ۷۹ منطقه کسب کرد و در ۶۱ منطقه از این میان فیلم اول باکس آفیس شد. در چین این فیلم روز جمعه اکران اولش را تجربه کرد و 3/15 میلیون دلار فروش کرد و روز شنبه 8/9 میلیون دلار بر فروش روز قبل خود افزود.  «شزم» به کارگردانی دیوید اف‌سندبرگ و نویسندگی هنری گیدن و دارن لمکه ساخته شده و هفتمین فیلم در دنیای سینمایی دی‌سی محسوب می‌شود.


Page Generated in 0/0055 sec