printlogo


کد خبر: 208138تاریخ: 1398/1/19 00:00
کپنهاگ، مرکز تروریستی شمال اروپا

گروه بین‌الملل: کپنهاگ، سومین پایتخت تروریسم شمال اروپا افزایش چشمگیر فعالیت‌ گروه‌های تروریستی تکفیری یا جدایی‌طلب در دانمارک نظیر «خلق عرب مقیم اروپا» که شاخه  آن در ایران با عنوان «الاحوازیه» شناخته می‌شود، کپنهاگ را رفته‌رفته به سومین پایتخت تروریسم شمال اروپا پس از لندن و بروکسل تبدیل می‌کند.
دولت و مقامات امنیتی دانمارک که خود را زیر چتر نظامی‌گری ناتو قرار داده‌اند، سعی می‌کنند افزایش محسوس حملات خونین مسلحانه در کپنهاگ بویژه طی 4 سال اخیر را تحت عنوان رقابت باندهای تبهکار جلوه دهند اما به نظر می‌رسد تروریست‌های وهابی و فرقه‌ای فعال در خاورمیانه و شمال آفریقا بشدت در بخش جنوبی اسکاندیناوی زیر نظر ناتو فعال شده‌اند، به طوری که می‌توان دانمارک را پس از آلبانی، مقدونیه و بلژیک جزو مستعدترین مناطق اروپا برای تروریسم‌پروری محسوب کرد. شنبه‌شب پایتخت دانمارک شاهد موج تازه‌ای از حملات تروریستی مسلحانه بود.
 به گزارش «یورو جورنال»، پلیس این کشور ۱۴ فرد 20 تا 30 ساله را در ارتباط با تیراندازی‌های ساعت 18 شنبه در شمال کپنهاگ دستگیر کرده است اما کماکان از اعتراف به تروریستی بودن این تیراندازی‌ها طفره می‌رود. طبق نوشته این نشریه، برآوردهای اولیه از یک کشته و چند زخمی در این حمله مسلحانه حکایت دارد اما شمار دقیق قربانیان هنوز مشخص نیست. گفتنی است پلیس دانمارک پاییز گذشته 3 فرد مرتبط با گروهک الاحوازیه را که مسؤولیت حمله تروریستی 31 شهریور 97 به رژه نیرو‌های مسلح در اهواز را بر عهده گرفته بودند، آزاد کرد تا ثابت کند ارتباطی مستقیم بین نزدیکی به ناتو و همدستی با گروه‌های تروریستی وجود دارد.


Page Generated in 0/0048 sec