printlogo


کد خبر: 208159تاریخ: 1398/1/19 00:00
اخبار

تأکید رئیس قوه‌قضائیه بر لزوم آسیب‌شناسی سیل اخیر
رئیس قوه‌قضائیه در نخستین سفر استانی خود، به منظور اطلاع از روند امدادرسانی به سیل‌زدگان دیروز به استان گلستان سفر کرد.
به گزارش میزان، حجت‌الاسلام رئیسی در بدو ورود به این استان، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای برنامه‌های سفر استانی، نخستین سفر استانی خود را استان گلستان انتخاب کردیم و بعد از حضور در مشهد مقدس و تشرف به بارگاه حضرت رضا‌(ع)، حضور در جمع مردم استان گلستان و مدیران خدمتگزار و همکاران عزیز قضایی در این استان بویژه با حوادثی که اخیرا داشتیم، مغتنم است. وی هدف از این دیدار را بازدید از مناطق سیل‌زده، بررسی اقدامات انجام‌شده و کار‌هایی که بعد از این انجام می‌شود عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین اقدام، آسیب‌شناسی است و باید آسیب‌ها را با همکاری همه دستگاه‌های مسؤول، مردم عزیز و تشکل‌های مردمی دغدغه‌مند در این حوزه بررسی کنیم. رئیسی همچنین در بازدید از روستای سیل‌زده میرزاعلی یلقی شهرستان آق‌قلا با حضور در جمع مردم گفت: حضور نیرو‌های جهادی، نظامی، بسیجی، سپاهی و نیرو‌های مردمی، نیرو‌های دولت و واقعا حضور همگان یک حضور بسیار ارزشمندی را نشان داد و به‌رغم تلخی‌هایی که سیل ایجاد کرد وحدت و یکپارچگی همه گویش‌ها در این منطقه و در کنار هم اعم از سنی و شیعه و عزیزانی که از مناطق مختلف برای کمک به اینجا آمدند، زیبایی آفرید.

سدسازی جان هزاران نفر را در کشور نجات داد
رئیس‌جمهور با اشاره به سیل در فروردین سال 98 گفت: از افتخارات جمهوری اسلامی ایران طرح‌های مهم توسعه کشور است و این طرح‌های توسعه‌ای همچون سدسازی، جان هزاران نفر را در کشور نجات داد.  به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست ‌جمهوری، وی افزود: اگر سد دز، کرخه، کارون و شهید عباسپور نبود، وضع استان خوزستان امروز متفاوت بود و در شب‌های بارانی 12 فروردین 8 هزار و 500 متر مکعب سیلاب در ثانیه وارد کرخه می‌شد. قطعاً در صورت نبودن سد کرخه مشکلات زیادی برای استان خوزستان به وجود می‌آمد.  روحانی با تأکید بر اینکه برای قضاوت درباره طرح‌های توسعه باید بلندمدت نگریست، ابراز امیدواری کرد سیل فروردین‌ماه باعث تحولی مثبت برای آزادسازی مسیل رودخانه‌ها شود. رئیس‌جمهور با ابراز تعجب از ساخت واحدهای مسکونی در مسیر رودخانه‌ها با صدور برخی مجوزهای غیرقانونی از سوی برخی دستگاه‌ها، گفت: صدور مجوز ساخت در بستر رودخانه‌ها معامله جان مردم با پول کثیف است و باید سال 98 را سال آزادسازی طبیعت در کل ایران کنیم. وی ادامه داد: باید به لایروبی رودخانه‌ها و رفع موانع در مسیر آنها توجه بیشتری شود و نباید ساخت پل را ارزان تمام کنیم، چرا که پل‌ مقاوم می‌تواند هنگام بروز سیلاب‌ جلوی تخریب منازل مسکونی و جاده‌ها را بگیرد.

بیانیه گروه ۷ در تناقض صریح با برجام و تعهدات اروپاست
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بیانیه گروه 7 که مبتنی بر اتهامات واهی، غیرسازنده و کاملاً یکسویه و یکجانبه بیان شده، در تناقض صریح با برجام و تعهدات 3 کشور اروپایی است.
به گزارش مهر، بهرام قاسمی در واکنش به برخی بندهای بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه کشورهای عضو گروه 7 در فرانسه که در آنها به موضوعاتی مرتبط با ایران پرداخته شده است، گفت: جمهوری اسلامی ایران بندهای این بیانیه را که مبتنی بر اتهامات واهی و ناشی از برداشت و تفسیر نادرست از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای، نقش منطقه‌ای و برنامه موشکی ایران است، غیرسازنده و کاملاً یکسویه و یکجانبه ارزیابی کرده و بویژه آن را در تناقض صریح با برجام و تعهدات 3 کشور اروپایی می‌داند.
قاسمی افزود: جای تأسف است اعضای این گروه تحت تأثیر رفتار غیرقانونی و قلدرمآبانه آمریکا قرار گرفته و با تکرار ادعاهای ناراست علیه ایران آن هم با استفاده از ادبیاتی که خودشان هم اعتراف دارند متعلق به آنها نیست، درصدد جلب نظر و تأمین خواسته‌های آمریکا که تنها یک عضو در بین 7 کشور عضو گروه است، برآمده‌اند.
 


Page Generated in 0/0061 sec