printlogo


کد خبر: 208160تاریخ: 1398/1/19 00:00
اخبار

تهدید فرمانده سپاه علیه نیروهای آمریکایی غرب آسیا
فرمانده کل سپاه در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر اقدام احتمالی آمریکایی‌ها در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌‌های تروریستی تأکید کرد: در صورت چنین حماقتی، ارتش و نیروهای امنیتی آمریکا در منطقه غرب آسیا، دیگر آرامش امروز را نخواهند داشت. به گزارش سپاه‌نیوز، در پی انتشار برخی اخبار مبنی بر اقدام احتمالی آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی از روز دوشنبه، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «واکنش سپاه در قبال این اقدام آمریکایی‌ها چه خواهد بود؟» ‌گفت: اگر آمریکایی‌ها دست به چنین حماقتی بزنند و امنیت ملی ما را به مخاطره بیندازند، مطابق سیاست‌‌های نظام جمهوری اسلامی ایران اقدامات مقابله به مثل را عملیاتی کرده و در دستور کار قرار خواهیم داد. وی تصریح کرد: در چنین شرایطی دیگر ارتش و نیروهای امنیتی آمریکا در منطقه غرب آسیا از آرامش امروز برخوردار نخواهند بود.

بیانیه ۲۵۵ نماینده مجلس در حمایت از سپاه
در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی بیانیه مجلس در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرائت شد.
به گزارش مشرق، در بخشی از این بیانیه آمده است: سپاه پاسداران یکی از دستاوردهای بزرگ ملت ایران و برآمده از متن ملت ایران است و بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی، یکی از نیروهای مسلح پرقدرت و پر توان در کنار ارتش است و در طول عمر بابرکت خود از جمله ۸ سال دفاع‌مقدس سازندگی و کمک مستشاری به دولت‌ها و ملت‌های منطقه برای مبارزه با تروریسم برگ زرینی است که در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشد.
 نمایندگان مجلس در ادامه این بیانیه تاکید کردند: ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن حمایت همه‌جانبه از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام می‌کنیم که امنیت ملی ملت ایران و نیروهای مسلح آن جزو خطوط قرمز نمایندگان ملت بوده و در صورت اقدامی از سوی رئیس‌جمهور آمریکا یا هر نهاد دیگری علیه سپاه پاسداران اقدام متقابلی با قید دو فوریت انجام خواهیم داد تا هیات حاکمه آمریکا که خود عامل تشکیل و حامی گروه‌های تروریستی در منطقه است از اقدام بیجا و احمقانه خود پشیمان
شود.
 گفتنی است این بیانیه به امضای ۲۵۵ نفر از نمایندگان مجلس رسیده است.

هلال‌احمر: هیچ کمک نقدی خارجی دریافت نشده است
جمعیت هلال‌احمر به ‌دنبال برخی ابهامات در روند ارائه کمک‌های خارجی به سیل‌زدگان و نقش تحریم‌های ضدانسانی آمریکا در این باره، به تشریح آخرین وضعیت کمک‌های بین‌المللی پرداخت و اعلام کرد: تاکنون هیچ کمک نقدی خارجی دریافت نشده است.
به گزارش تسنیم، در اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر درباره آخرین وضعیت کمک‌های بین‌المللی به سیل‌زدگان آمده است: هیچ کمک نقدی خارجی تا به حال به جمعیت هلال‌احمر ایران انجام نشده است و اصولاً هیچ راه ارتباطی مالی برای این کار وجود
 ندارد.
برخی نهادها و کشورها اعلام آمادگی و مبالغی نیز اعلام کرده‌اند ولی به‌هرحال با توجه به تحریم‌های ضد‌انسانی آمریکا راهی برای ارسال کمک‌های نقدی وجود ندارد. برخی تناقضات در این باره ناشی از آن است که تفاوت میان ارسال کمک نقدی و ارسال محموله نادیده گرفته می‌شود.
برای ارسال و دریافت محموله‌های امدادی مشکلی وجود ندارد اما کمک‌های نقدی به‌دلیل تحریم‌های آمریکا ممکن نیست. اطلاعیه مذکور توضیح داده است: جمعیت هلال‌احمر ایران به‌دنبال درخواست‌های فراوان ایرانیان خارج از کشور یک راه ارتباطی مالی برای دریافت کمک‌های نقدی باز کرد که متأسفانه آن نیز با توجه به تحریم‌های آمریکا فوراً بسته شد.


Page Generated in 0/0056 sec