printlogo


کد خبر: 208173تاریخ: 1398/1/20 00:00
5 نامزد نهایی «چهره سال هنر انقلاب»


هدایت‌الله بهبودی
او همراه با مرتضی سرهنگی یکی از پایه‌گذاران دفتر «ادبیات و هنر مقاومت» حوزه هنری بود؛ دفتری بعدها زمینه‌ساز تالیف کتاب‌های بسیاری در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت شد و بارها نیز مورد توجه و تقدیر ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفت. بهبودی امسال به واسطه نگارش کتاب «الف لام خمینی» به فهرست نهایی «چهره سال هنر انقلاب» راه پیدا کرده است.

ابراهیم حاتمی‌کیا
کارگردان فیلم‌های ماندگاری همچون «دیده‌بان»، «مهاجر»، «بوی پیراهن یوسف»، «آژانس شیشه‌ای»، «چ» و «بادیگارد» آنقدر برای مخاطبان سینمای ایران آشنا هست که اساسا نیازی به معرفی نداشته باشد. آقا ابراهیم سینمای ایران سال گذشته با فیلم سینمایی «به وقت شام» به گیشه سینمای ایران آمد و توانست نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند.

مسعود نجابتی
کمتر کسی هست که در حوزه هنرهای تجسمی فعالیت کند و نامی از استاد مسعود نجابتی نشنیده باشد؛ هنرمندی که سال گذشته با برپایی پنجمین دوره جشنواره هنر مقاومت فرصت خوبی را برای دیده شدن هنرمندان جوان این عرصه فراهم کرد و همین بهانه‌ای برای اعلام نام استاد نجابتی در جمع نامزدهای نهایی «چهره سال هنر انقلاب» شد.

مهدی نقویان
مهدی نقویان حالا تبدیل به یکی از مستندسازان صاحب سبک در کشورمان شده است؛ مستندسازی دغدغه‌مند که روی موضوعات استراتژیک و مهم که معمولا کمتر کسی جسارت پرداختن به آن را دارد، دست می‌گذارد. نقویان سال گذشته مستندهایی چون «روایت رهبری» و «خارج از دید 2» را کارگردانی کرد و حالا نامزد «چهره سال هنر انقلاب» شده است.

رضا امیرخانی
در میان نامزدهای نهایی این فهرست، رضا امیرخانی کمترین تناسب را برای دریافت این جایزه دارد، چرا که او برای نگارش رمان ضعیف «رهش» نامزد دریافت این جایزه شده است اما با این همه امیرخانی همواره در زمره نویسندگانی بوده که آثارش مورد توجه طیف وسیعی از مخاطبان بویژه جریان انقلابی قرار گرفته است.


Page Generated in 0/0051 sec