printlogo


کد خبر: 208175تاریخ: 1398/1/20 00:00
اخبار

کاوشی در جریان‌های روشنفکری ایران در «پندار» شبکه 4
شبکه 4 سیما از 24 فروردین با برنامه «پندار»، هرشب با یک چهره تراز اول حوزه اندیشه و فکر گفت‌وگو می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، مجموعه 13 قسمتی «پندار» به تهیه‌کنندگی محسن ناجی از 24 فروردین‌ماه هر شب ساعت 23 به بررسی جریان‌‌های روشنفکری در ایران می‌پردازد. ناجی که کارگردان این مجموعه نیز است درباره محتوای «پندار» گفت: در فصل اول این مجموعه که در 13 قسمت در حال آماده‌‌سازی است به سیر تاریخی جریان روشنفکری وارد شده‌‌‌‌‌ایم و به این موضوع از بدو پیدایش جریان منورالفکرها در ایران و خواسته‌های‌شان و همچنین شرح سرگذشت روشنفکری از بدو پیدایشش در غرب تا شکل‌گیری زمینه‌های آن در ایران از دوره صفویه، قاجاریه، مشروطه و دوره اول و دوم پهلوی پرداخته‌ایم. ان‌شاءالله در فصل دوم برنامه هم قرار است روشنفکری دینی را مورد بررسی قرار دهیم. در برنامه «پندار» با 34 چهره تراز اول حوزه اندیشه و فکر گفت‌وگو کرده‌‌‌‌‌‌ایم.


رونمایی از «پارک ملی سیاه‌کوه» در «به اضافه مستند»
مستند «پارک ملی سیاه‌کوه» به کارگردانی محسن عباسی در جدیدترین قسمت از برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، هفدهمین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «پارک ملی سیاه کوه» به کارگردانی محسن عباسی از شبکه مستند پخش خواهد شد. در این قسمت و پس از پخش مستند، حمیدرضا میرزاده، فعال محیط‌زیستی و نوید قلی‌خانی، کارشناس حیات وحش میهمان برنامه خواهند بود و درباره اهمیت توجه به حیات‌وحش ملی ایران و حفاظت صحیح از محیط‌زیست بویژه پارک‌های ملی کشور صحبت خواهند کرد. مستند «پارک ملی سیاه‌کوه»، روایتی دقیق و عینی از حیات وحش استان یزد در منطقه حفاظت شده «سیاه‌کوه» اردکان است که گونه‌های حیات‌وحش، منابع طبیعی و محیط‌زیست پارک ملی سیاه‌کوه را به تصویر کشیده است. این قسمت از برنامه امروز 20 فروردین ساعت 20:30 از شبکه مستند پخش خواهد شد.


سریال «دکتر ژیواگو» در راه است
کمپانی «وایلد بانچ» قصد دارد یک سریال جدید با اقتباس از رمان مشهور «دکتر ژیواگو» بسازد. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، یک سریال 8 قسمتی توسط کمپانی «وایلد بانچ تی‌وی» فرانسه و «وایکینگ» ساخته می‌شود. این رمان مشهور روسی این‌بار در 8 اپیزود یک ساعته روی آنتن می‌رود. سال ۱۹۶۶ فیلمی با بازی عمر شریف و جولی کریستی با اقتباس از این رمان مشهور ساخته شد که ۵ جایزه اسکار برد. مایکل هرتس از کمپانی وایکینگ که از سازندگان این سریال خواهد بود، گفته است این درام تاریخی به ماجرایی امروزی بدل می‌شود. در سال ۲۰۰۲ یک مینی‌سریال ۳ قسمتی از این رمان توسط تلویزیون بریتانیا ساخته شده بود.

جزئیاتی تازه از فیلم جدید کریستوفر نولان
پروژه جدید کریستوفر نولان یک فیلم اکشن جهانی با سایه‌هایی از فیلم «تلقین» است. به گزارش تسنیم، هالیوود ریپورتر جزئیاتی از فیلم تازه کارگردان انگلیسی را منتشر کرده است که طبق آن فیلم تازه نولان ذات ذهن‌گرای فیلم تلقین را دارد اما درگیر پیوستگی زمان است. این توضیح توسط یک ویراستار به نام «جنیفر لیم» که پیش از این سابقه همکاری با نولان را داشته، منتشر شده است. جان دیوید واشینگتون، الیزابت دبیکی و رابرت پتینسون بخشی از پروژه تازه نولان هستند. پتینسون گفته او برای خواندن سناریوی فیلم در اتاق محبوس بوده است. فیلم بدون عنوان نولان در جولای 2020 اکران می‌شود.


Page Generated in 0/0055 sec