printlogo


کد خبر: 208202تاریخ: 1398/1/20 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حاج سیدمحمود محتشمی‌پور
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت مرحوم مغفور آقای حاج سیدمحمود محتشمی‌پور، از مبارزان قدیمی انقلاب اسلامی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، متن پیام به این شرح است:
بسمه‌تعالی
درگذشت مرحوم مغفور آقای حاج‌محمود محتشمی را که از یاران دیرین انقلاب و وفاداران حقیقی به آن راه و اهداف امام راحل عظیم‌الشأن بودند، به خاندان گرامی و بازماندگان و دوستان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و رضوان الهی را برای ایشان مسالت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۹ فروردین ۹۸

نامه‌ نمایندگان خطاب به رهبر انقلاب
نمایندگان مجلس در نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب عنوان کردند تذکر شما درباره کوتاهی در گذراندن مصوبه علیه آمریکا را با جان و دل پذیرفته و سعی در جبران آن داریم. در نامه نمایندگان خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است: با سلام و احترام، حضرتعالی در فرمایشات ارزشمندتان در جوار مرقد حضرت رضا(ع) در ارتباط با عدم تصمیمات قانونی مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات دولت آمریکا انتقاد فرمودید، به جان و دل این انتقاد را پذیرفته و آن را وارد می‌دانیم و متعهد می‌شویم فرزندان شما در مجلس شورای اسلامی جبران این نقصان را کرده و تصمیمات قانونی در خور شأن ملت انقلابی ایران اسلامی را خواهد گرفت. حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این نامه تاکنون به امضای بیش از 120 نفر از نمایندگان رسیده  و امضاهای آن همچنان در حال افزایش است.

ایران ارتش آمریکا و پنتاگون را در لیست تروریسم قرار می‌دهد
رئیس مجلس شورای اسلامی به آمریکا هشدار داد در صورت درج نام سپاه در لیست تروریسم، ایران مقابله به مثل خواهد کرد. به گزارش فارس، علی لاریجانی با حضور در برنامه «لقاءالیوم» شبکه خبری الجزیره قطر که یکشنبه شب پخش شد، هشدار داد اگر آمریکا سپاه را در لیست تروریسم قرار دهد، ایران نیز مقابله به مثل خواهد کرد و ارتش آمریکا و پنتاگون (وزارت دفاع) را در لیست تروریسم قرار می‌دهد. به گفته الجزیره، لاریجانی توضیح نداد این مسأله در عمل چگونه خواهد شد. طبق گزارش الجزیره، رئیس پارلمان ایران، آمریکا را در جایگاهی که دنیا آن را با قدرت و قوت می‌شناخت، ندانست و گفت که این کشور بخش زیادی از جایگاه و قدرت خود در دنیا را از دست داده و واشنگتن می‌داند هر چه می‌خواهد دیگر عملا محقق نمی‌شود، مثلا از زمان سقوط شاه در ایران، آمریکا تلاش کرده جمهوری اسلامی را در هم بشکند و حتی صدام، دیکتاتور سابق عراق را اغوا کرد تا به ایران حمله و جنگ بر پا کند. با این حال، طرح‌های آمریکا موفق نشد و ایران، استوار باقی مانده است و هر روز قدرتمندتر می‌شود. لاریجانی همچنین درخواست آمریکا برای چشم‌پوشی ایران از برنامه موشک بالستیک را رد کرد و گفت: ایران قدرت موشکی را برای دفاع از خود توسعه می‌دهد. صدام وقتی به ایران حمله کرد، کسی به ایران موشک نداد تا با آن از خود دفاع کند برای همین از ابزار دفاعی خود صرف‌نظر نمی‌کند. رئیس مجلس تأکید کرد ایران بزرگ با تحریم آمریکا نمی‌شکند. او با بیان اینکه هر چند وضع اقتصادی کشور خوب نیست، تأکید کرد علت این مسأله فقط تحریم نیست و عوامل دیگری هم در این موضوع دخیل است. لاریجانی از موضع کشورهای اروپایی درباره تحریم‌ آمریکا نیز انتقاد و آنها را مردد توصیف کرد و گفت: اروپا با پیروی از تحریم‌های آمریکا، بازار بزرگ ایران را از دست خواهد داد.
 


Page Generated in 0/0051 sec