printlogo


کد خبر: 208241تاریخ: 1398/1/21 00:00
اخبار

با تروریستی خواندن سپاه تصویب FATF منتفی است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به تاثیر تصمیم اخیر ایالات متحده آمریکا درباره سپاه پاسداران گفت: «این اقدام آمریکا حتما بر روند تصویب FATF تاثیرگذار خواهد بود. اینکه آمریکا یک نهاد رسمی و قانونی ایران را تروریست می‌خواند یک متغیر بسیار مهم است زیرا همین کشور از ما می‌خواهد هر کار او می‌گوید انجام دهیم». به گزارش الف، احمد توکلی با انتقاد از برخی اظهارنظرها و دیدگاه‌هایی که بر کوتاه‌ آمدن در مقابل خواسته‌های آمریکا تاکید دارند، گفت: «هرقدر مقابل آمریکا کوتاه بیاییم چوب می‌خوریم. الان هم می‌گویم شانس تصویب FATF کاهش یافته است اما توجه کنید هر تصمیمی اجزای مختلفی دارد. ما بخشی از آن مثل قانون پولشویی و تامین مالی تروریسم را داریم. اما آمریکا پشتیبان بخشی از FATF است که ما نمی‌توانیم قبول کنیم». توکلی در پاسخ به اینکه بعد از تروریستی نامیدن سپاه از سوی آمریکا بحث پیوستن به گروه اقدام مالی مشترک منتفی خواهد شد یا خیر؟ گفت: «منتفی می‌شود. باید منتفی شود زیرا هر قدر ما کوتاه بیاییم، آنها پرروتر می‌شوند. FATF اصلا ربطی به موشک و این حرف‌ها ندارد اما به آن می‌پردازند. در همین بیانیه اخیر علیه ما گفته‌اند نباید موشک بسازیم و حتی در برد موشک‌های ما دخالت می‌کنند». گفتنی است، غلامرضا مصباحی‌مقدم دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نیز صبح دیروز گفت: «قطعا این اقدام آمریکا موضع اعضای مخالف مجمع درباره FATF را مستحکم و تقویت می‌کند و احتمال تصویب نکردن آن قوی‌تر شد».

غایبان جلسات مجمع تشخیص  در بررسیFATF
حسن روحانی و علی‌اکبر ناطق‌نوری 2 عضو همیشه غایب جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام در زمان بررسی لوایح FATF هستند. به گزارش مهر، بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) از ۲۹ دی‌ماه سال گذشته روی میز مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفت و 4 جلسه مجمع را به خود اختصاص داد که در زمان بررسی «پالرمو» در مجمع تشخیص مصلحت نظام شاهد حضور میهمانان و همچنین غیبت برخی اعضا بودیم. حسن روحانی و علی‌اکبر ناطق‌نوری دو عضو همیشه غایب مجمع تشخیص مصلحت بودند. روحانی، سال گذشته که مجمع تشخیص مصلحت درگیر «پالرمو» بود و بدون شک، رد یا قبول آن برای دولت مهم است باز هم در جلسات آن حضور پیدا نکرد. 2 عضو حقیقی و حقوقی مجمع (ناطق و روحانی) در حالی به غیبت‌های سریالی خود در جلسات مجمع تشخیص ادامه می‌دهند که خودشان بارها به اهمیت این لایحه اشاره کرده و بر پیوند آن با منافع ملی تاکید داشتند اما حاضر نشدند برای اقناع اعضای مجمع در این جلسات شرکت کنند.

تخت‌روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل شد
سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد مجید تخت‌روانچی به پیشنهاد وزیر امور خارجه و تصویب رئیس‌جمهوری به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد منصوب شد. قاسمی افزود: تخت‌روانچی در حال حاضر مسؤولیت معاونت سیاسی دفتر رئیس‌جمهور را عهده‌دار است. وی در کارنامه فعالیت‌های خود در دوران خدمت در وزارت امور خارجه در سمت‌هایی چون  سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برن، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه و دستیار ویژه وزیر امور خارجه فعالیت کرده است.

ترامپ را وادار به زانو زدن در مقابل ایران خواهیم کرد
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه ترامپ دیوانه است و باید معالجه شود، گفت: او را وادار به زانو زدن در مقابل ملت ایران خواهیم کرد. به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان در توئیتر نوشت: تروریستی خواندن سپاه پاسداران از سوی ترامپ، اثبات کرد که رئیس‌جمهور  آمریکا کاملاً دیوانه است و باید معالجه شود. ابن‌سینا، طبیب زیرک ایرانی روش مداوا را قرن‌ها پیش به ما آموخته است. با اقتدار و حکمت  ایرانی ترامپ را پشیمان و وادار به زانو زدن در مقابل ملت بزرگ ایران خواهیم کرد.


Page Generated in 0/0056 sec