printlogo


کد خبر: 208242تاریخ: 1398/1/21 00:00
اخبار

سیستم تهاجمی سپاه قوی‌تر می‌شود
فرمانده کل سپاه گفت: سپاه در یک سال آینده به لطف خدا در سیستم دفاعی و تهاجمی خود با قدرت‌تر از قبل خواهد شد. به گزارش صداوسیما، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدامی که آمریکایی‌ها انجام دادند بسیار خنده‌دار است، زیرا سپاه در دل مردم قرار دارد و اعتبار ما از آمریکایی‌ها نیست، بلکه از مردم عزیز و شریف ایران است و ما با قدرت اعلام می‌کنیم و حتی حاضریم این اطلاعات را در اختیار خود آنها نیز قرار دهیم که سپاه در یک سال آینده به لطف خدا در سیستم دفاعی و تهاجمی خود با قدرت‌تر از قبل خواهد شد. وی گفت: به کوری چشم دشمنان، سپاه و ارتش کنار هم خواهند بود و در همه جای دنیا حامی محرومان و مظلومان خواهند بود و هراسی نخواهند داشت.

بیانیه ستاد کل در محکومیت اقدام آمریکا علیه سپاه
ستاد کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای ضمن محکومیت اقدام خصمانه آمریکا در گنجاندن نام سپاه در فهرست گروه‌های به اصطلاح تروریستی، نسبت به عواقب این اقدام هشدار داد. به گزارش مهر در بخشی از این بیانیه آمده است: اقدام دولت ایالات متحده در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واقع تلاشی مذبوحانه و از سر استیصال و انتقامجویی برای سرپوش گذاشتن بر ناکامی‌های آنها در منطقه است که البته هیچ ارزش و اعتبار عملیاتی ندارد و عملاً محکوم به شکست است. ستادکل نیروهای مسلح در بخش دیگری از بیانیه خود تاکید کرد: ستاد کل نیروهای مسلح از تصمیم شورای عالی امنیت ملی که در اقدامی متقابل رژیم ایالات متحده آمریکا را دولت حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام و تمام پایگاه‌ها، یگان‌ها و نیروهای وابسته به آن را گروه تروریستی نامیده و اعلام کرده است با این اقدام نابخردانه آمریکا با نیروهای ارتش تحت امر فرماندهی مرکزی آن کشور به عنوان تروریسم برخورد خواهد کرد و در پشتیبانی از اقدامات ضدتروریستی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با گروه تروریستی سنتکام از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد، حمایت می‌کند.

بیانیه ارتش در محکومیت‌ اقدام‌آمریکا علیه سپاه
ارتش جمهوری اسلامی ایران طی بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن اقدام سخیف آمریکا در گنجاندن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی، اعلام کرد که این اقدام از سر ضعف، استیصال و شکست سیاست‌های منطقه‌ای آمریکا است. به گزارش روابط عمومی ارتش، در بخشی از این بیانیه آمده است: دولت آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است که دلیل این اقدام خفت‌بار شکست سیاست‌های سلطه‌طلبانه آن کشور در منطقه و پیروزی‌های پرافتخار و ماندگار جبهه مقاومت در برابر گروه‌های تروریستیِ مورد حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی است. در بخش دیگری از بیانیه ارتش تاکید شده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت قاطع اقدام غیرقانونی و بی‌خردانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی، این اقدام بی‌اساس را عاملی در ایجاد ناامنی و نقض آرامش و صلح در منطقه حساس غرب آسیا و تجاوز به حق حاکمیت و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دانسته و اعلام می‌دارد که همانند گذشته، دست در دست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا آخرین لحظه از نظام جمهوری اسلامی ایران و آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی دفاع خواهد کرد.

واکنش چین به اقدام آمریکا علیه سپاه
سخنگوی وزارت خارجه چین ضمن انتقاد از اقدام آمریکا در «تروریستی» شناختن سپاه پاسداران، بر لزوم پرهیز کشورها بویژه قدرت‌های بزرگ از قلدری و احترام گذاشتن به قوانین بین‌المللی تاکید کرد. به گزارش فارس، «لو کانگ» در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره این اقدام آمریکا تاکید کرد: همه کشورها باید اصول اساسی روابط بین‌الملل و قواعد منشور سازمان ملل را رعایت کنند و از «قلدری» بپرهیزند. سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: «ما امیدواریم کشورهای مرتبط بویژه قدرت‌های بزرگ خارج از منطقه، اقدامات بیشتری در جهت کمک به صلح و ثبات خاورمیانه انجام دهند نه اینکه اقداماتی بکنند که به تنش بیشتر در منطقه بینجامد».
 


Page Generated in 0/0054 sec