printlogo


کد خبر: 208243تاریخ: 1398/1/21 00:00
شکست الهلال اینگونه استقلال را به زندگی بازگرداند
مردن مرام ما نیست

زهره فلاح‌زاده: استقلال توانست در شب سخت دوحه دست به کار بزرگی بزند و با یک برد حساس مقابل الهلال صدرنشین، هم هوادارانش را امیدوار به صعود از گروه کند و هم با دستی پر و روحیه‌ای بالا به ایران بازگردد و خودش را آماده جنگ با یکی از مدعیان فتح  لیگ هجدهم، یعنی سپاهان کند. استقلال در حالی رودرروی الهلال عربستان در ورزشگاه حمد بن خلیفه قرار گرفت که کمتر هواداری برای برد آنها در این دیدار شانسی قائل بود. عده‌ای حتی به دلیل حواشی و بحرانی که در هفته‌های اخیر در تیم به وجود آمده بود و تعداد غایبانی که در این دیدار داشت، پیش‌بینی باختی پرگل را می‌کردند اما هنوز ۵ دقیقه از بازی نگذشته بود که باز هم مثل تمام بازی‌های نیم‌فصل دوم که آیاندا پاتوسی، ستاره میانی استقلال توانسته بود با ارسال کرنرهای خطرسازش موقعیت گل ایجاد کند، در این دیدار هم از همین منطقه خلق موقعیت کرد و علی کریمی، هافبک استقلال با ضربه سر گل اول این دیدار را در بهت و حیرت همگان به ثمر رساند. الهلال برخلاف 2 دیدار قبلی خود نتوانست مقابل دفاع مستحکم و پرس بازیکنان استقلال چندان موقعیت‌سازی کند و ستاره‌های گران‌قیمت‌ اش در این دیدار در مقابل دوندگی بازیکنان ایرانی خاموش و بی‌اثر بودند. استقلال بعد از گل اول روان‌تر بازی کرد و بدون ترس، خودش را به زمین الهلال می‌رساند. همین نترسیدن و نهراسیدن بازیکنان استقلال باعث شد باز هم این تیم به گل برسد و این بار پژمان منتظری، مدافع کهنه‌کار آبی‌ها توپ را به تور دروازه الهلال چسباند. استقلال پس از ۳۰ دقیقه با 2 گل از حریف قدرتمندش پیش افتاد؛ نتیجه‌ای که باورش کمی سخت و غیرقابل تصور بود اما همین دو گل کار را برای پیروز شدن مقابل الهلال یکسره کرد و استقلال توانست به 3 امتیاز حیاتی و شیرین بازی دست پیدا کند.
نیمه دوم و قضاوت بد داور
این فصل لیگ قهرمانان با قضاوت‌های پراشتباه داوران همراه بوده است و در هر دیداری که حداقل نمایندگان ایرانی حاضرند، داوران قضاوت خوبی نداشته‌اند. در دیدار استقلال-الهلال هم داور مسابقه در نیمه دوم عملکرد چندان مطلوبی نداشت و درصورتی که استقلال باز هم می‌توانست به گل برسد اما کارت زرد‌هایی که در ادامه بازی مدام از جیب داور خارج ‌شد، آنها را محتاط‌‌تر کرد و 2 موقعیت خطرناک آبی‌ها هم به اشتباه توسط کمک داور آفساید گرفته شد.
گل ستاره میلیاردی الهلال با پاس استقلالی‌ها
تیم الهلال این فصل با خرید بازیکنان گرانقیمت به دنبال قهرمانی در آسیاست و عملکرد خوب این تیم در 2 هفته گذشته هم باعث شد برای بازی با استقلال همه نگاه‌ها به ساق پای خارجی‌های این تیم‌‌‌ دوخته شود اما هیچ‌کدام از این ستاره‌های میلیاردی نتوانستند در مقابل استقلال عرض اندام کنند. در میان ستاره‌های الهلال تنها «بافتیمبی گومیس» توانست آن هم یک‌بار برای تیمش گلزنی کند؛ گلی که میلاد زکی‌پور، مدافع استقلال برای او ساخته و پرداخته کرد و مهاجم خارجی الهلال راحت‌ترین کار ممکن را در شش قدمی دروازه استقلال انجام داد. شاید حتی اگر یک جوان 20 ساله هم بود و هزینه قراردادش یک دهم
قرارداد گومیس هم نبود، با اشتباهی که زکی‌پور انجام داد، می‌توانست گلزنی کند. در واقع استقلال تنها یک اشتباه انجام داد و همان یک اشتباه منجر به گلزنی الهلالی‌ها شد.
شفر این بار بازی بزرگ را برد
آمار بازی‌های این فصل تیم وینفرد شفر نشان می‌دهد آبی‌ها مقابل تیم‌های بزرگ و مدعی نتوانسته بودند به پیروزی دست یابند. باخت مقابل پرسپولیس در بازی برگشت و تساوی در دور رفت، باخت به سپاهان در دور رفت و باخت به تراکتورسازی در بازی برگشت (برد در دوره رفت در شرایطی که تراکتورسازی هنوز شکل نگرفته بود)، تساوی با پدیده در نیم‌فصل اول لیگ برتر و باخت مقابل الدحیل قطر و تساوی مقابل العین امارات نشان می‌دهد شفر در برابر مدعیان داخلی و آسیایی همیشه دستانش را به حالت تسلیم بالا آورده است اما برد مقابل الهلال صدرنشین به آمار بد شفر مقابل مدعیان پایان داد و شفر این بار در یک بازی ۶ امتیازی و حیاتی توانست پیروز شود.
امید بازگشت استقلال به صف مدعیان لیگ برتر
حالا استقلال با برد شیرین و دلچسب مقابل الهلال مدعی به ایران بازمی‌گردد و خودش را آماده مسابقه با سپاهان می‌کند. بحرانی که طی 2 هفته سراغ استقلال آمد، این تیم را از صدر جدول دور کرد اما حالا با انگیزه‌ای که تیم از برد مقابل الهلال گرفته، هوادارانش را امیدوار به پیروزی مقابل سپاهان امیر قلعه‌نویی کرده است. استقلال اگر بتواند طلایی‌پوشان اصفهانی را شکست دهد، می‌تواند به صف مدعیان لیگ بازگردد و نوید روزهای بهتر و روشن‌تر را به هوادارانش دهد.


Page Generated in 0/0052 sec