printlogo


کد خبر: 208267تاریخ: 1398/1/22 00:00
اخبار

همکاری مشترک نهاد کتابخانه‌ها با بنیاد علوی
ساخت و تکمیل کتابخانه‌های عمومی در ۱۵ منطقه محروم کشور
 مراسم امضای تفاهمنامه همکاری میان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و بنیاد علوی با حضور محمد سعیدی‌کیا رئیس بنیاد مستضعفان، موسی برزگری مدیرعامل بنیاد علوی و علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دبیرکل نهاد با اشاره به گسترش تعداد کتابخانه‌ها طی ۴۰ سال اخیر گفت: ما پیش از انقلاب حدود ۳۰۰ کتابخانه عمومی در کشور داشتیم که این عدد امروز به ۳۴۰۰ کتابخانه عمومی رسیده، یعنی کتابخانه‌های عمومی ما بیش از ۹ برابر گسترش پیدا کرده است. از آن گذشته ما امروز در مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه دارای کتابخانه‌های بسیاری هستیم. از حدود 4 سال گذشته که حدود ۱۲۴۷ شهر به تعبیر وزارت کشور، نزدیک به ۲۵۰ شهر کتابخانه نداشت، خوشبختانه امروز این عدد را به زیر ۱۳۰ شهر رسانده‌ایم. امروز بر اساس مقیاس جهانی باید ۱۵ هزار کتابخانه در کشور داشته باشیم، در حالی که این عدد تاکنون به ۳۴۰۰ کتابخانه رسیده و تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف برای پر کردن این خلأ را ضرورت می‌بخشد. در ادامه موسی برزگری، مدیرعامل بنیاد علوی نیز با اشاره به روند انتخاب ۱۵ منطقه محروم برای پیاده‌سازی این طرح‌ها گفت: ما برای انتخاب این مناطق شاخص‌های مختلف محرومیت نهادهای مختلف را گردآوری کردیم و پس از بررسی و همپوشانی برخی شاخص‌ها، فرمولی به دست آوردیم که از این طریق توانستیم ۱۵ منطقه انتخابی را به عنوان محروم‌ترین مناطق کشور انتخاب کنیم.


آغاز جشنواره جهانی فیلم فجر با «دیده‌بان» حاتمی‌کیا
فیلم سینمایی «دیده‌بان» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا به عنوان فیلم افتتاحیه سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر برگزیده شد. به گزارش «وطن امروز»، این جشنواره با نمایش فیلم «دیده‌بان» در روز چهارشنبه 28 فروردین‌ماه ساعت 19 با حضور عوامل فیلم و سینماگران در سینما فلسطین افتتاح خواهد شد.  «دیده‌بان» نخستین فیلم دفاع‌مقدس است که در جشنواره‌های بین‌المللی حضور یافت و مورد توجه قرار گرفت. این فیلم با حضور در هفتمین جشنواره فیلم فجر توانست نظر مثبت منتقدان و سینماگران را به خود جلب و جایزه ویژه هیات داوران برای بهترین کارگردانی و همچنین سیمرغ بلورین بهترین فیلم دوم (بخش فیلم‌های اول و دوم) را کسب کند. همچنین پوستر بخش «فیلم‌های کلاسیک مرمت‌شده» در سی‌وهفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر با عکسی از فیلم «دیده‌بان» رونمایی شد.


شکایت یک کمپانی فیلمسازی آمریکایی از ترامپ!
کمپانی برادران وارنر به دلیل استفاده غیرقانونی دونالد ترامپ از موسیقی فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» برای کمپین ریاست‌جمهوری آینده، از کاخ سفید شکایت می‌کند. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، سخنگوی کمپانی برادران وارنر گفت استفاده از موسیقی «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» در ویدئوی کمپین انتخاباتی ۲۰۲۰ یک کار غیرقانونی است و ما از طریق قانونی این موسیقی را از این فیلم حذف می‌کنیم. در این شکایت از ترامپ خواسته شده این ویدئو را از توئیتر خود حذف کند. این ویدئو که از روز سه‌شنبه در توئیتر ترامپ منتشر شده 2 دقیقه‌ای است و نه‌تنها موسیقی «هانس زیمر» از سه‌گانه سال ۲۰۱۲ نولان را برداشته، بلکه حتی از فونتی که فیلم استفاده کرده بود هم استفاده کرده است. در این کلیپ که تاکنون بیش از 3/2 میلیون بازدید داشته، تلاش شده قدرت ترامپ و برتری او با ارائه چهره‌ای ضعیف از باراک اوباما و هیلاری کلینتون مقایسه شود. شماری از هالیوودی‌های مخالف ترامپ از جمله «ایمی شومر» و «رُزی اودانل» نیز در این میان جا دارند.


Page Generated in 0/0302 sec