printlogo


کد خبر: 208271تاریخ: 1398/1/22 00:00
نبض جامعه

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه  اعلام کرد
مهلت ثبت‌نام آزمون مدارس سمپاد و نمونه دولتی تا دوشنبه
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌و‌پرورش جزئیات ثبت‌نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی را اعلام کرد.
به گزارش ایسنا، عباس سلطانیان با اشاره به ارسال دستورالعمل آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه استعدادهای درخشان و نمونه دولتی در پنجم فروردین سال جاری از سوی وزارت آموزش‌و‌پرورش اظهار کرد: پذیرش دانش‌آموزان در سال تحصیلی 99-98 و فرآیند ثبت‌نام دانش‌آموزان متقاضی ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی و دبیرستان‌های استعدادهای درخشان بر اساس این دستورالعمل خواهد بود. وی افزود: بر اساس دستورالعمل ارسالی به ادارات کل آموزش‌و‌پرورش استان‌ها، تمام فرآیندها اعم از ثبت‌نام اینترنتی داوطلبان، تهیه و صدور اقلام پیش از آزمون، چاپ، بسته‌بندی و ارسال دفترچه‌های سؤالات بر اساس حوزه‌بندی و همچنین تصحیح پاسخ‌برگ‌ها، اعلام نتیجه آزمون و پاسخگویی به درخواست‌های تجدیدنظر، به‌صورت ستادی و متمرکز، با همکاری، هماهنگی و نظارت مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی، مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات، مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان و دفاتر ذی‌ربط معاونت آموزش متوسطه، با تأیید مرکز حراست انجام می‌شود. مدیرکل دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش‌و‌پرورش در ادامه به نحوه ثبت‌نام دانش‌آموزان مدارس خارج از کشور اشاره کرد و گفت: مسؤولیت اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان مدارس خارج از کشور درباره ثبت‌نام و شرکت در آزمون بر عهده مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور خواهد بود. به گفته وی، آزمون دانش‌آموزان مدارس داخل و خارج از کشور به صورت همزمان در داخل کشور برگزار خواهد شد.

میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال 98
در جلسه سازمان تامین اجتماعی افزایش حقوق سایر سطوح از جمله مستمری‌بگیران و بازنشستگان تصویب شد که برای تصویب نهایی پس از بررسی هیأت مدیره سازمان به هیأت دولت ارسال می‌شود.
به گزارش فارس،‌ در جلسه مدیران سازمان تامین اجتماعی با کانون بازنشستگی،‌ کارشناسان و شرکای اجتماعی، مقرر شد حقوق سایر سطوح از جمله بازنشستگان و مستمری‌بگیران 13 درصد به اضافه مبلغ 261 هزار تومان افزایش یابد. به عنوان مثال، اگر بازنشسته‌ای 3 میلیون تومان دریافتی دارد این مبلغ ضرب در 13/0 به اضافه 261 هزار تومان محاسبه شده و از اردیبهشت‌ماه پرداخت خواهد شد. این مصوبه پس از بررسی هیات‌مدیره سازمان تأمین اجتماعی برای تصویب نهایی به هیات دولت ارسال خواهد شد. مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران در فروردین‌ماه نیز تا 2 ماه آینده به حساب‌شان واریز خواهد شد.

سن ابتلا به اعتیاد، ۱۹ سال
مسؤول دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بر حمایت از برنامه‌های مبتکرانه برای اشاعه سلامت اجتماعی تأکید کرد.
بهمن صدیق درباره طرح موبایل‌کلینیک به ایسنا اظهار کرد: موبایل‌کلینیک طرحی است که با استفاده از اپلیکیشن‌های مناسب، خدمات مشاوره‌ای راحت‌تر و آسان‌تر ارائه می‌شود تا مردم با استفاده از آن از مشاوره مناسب بهره‌مند شوند. وی درباره همیاران سلامت و روان اجتماعی گفت: همیاران بحث مهمی است که در قالب گروه‌های همیار شکل می‌گیرند و هدف‌شان این است با دغدغه و موضوع مشترک شروع به یاری‌رسانی می‌کنند و با رشد فعالیت‌های مختلف تبدیل به سمن می‌شوند. مسؤول دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: کاری دامنه‌دار را در پیمایش آسیب‌های اجتماعی شروع کردیم و این کار توانست خیلی از نگاه‌ها را تغییر دهد؛ براساس یافته‌ها سن ابتلا به اعتیاد می‌گفتند به ۱۰ تا ۱۱ سال رسیده است که اینگونه نیست بلکه این سن ۱۹ سال است.


Page Generated in 0/0059 sec