printlogo


کد خبر: 208282تاریخ: 1398/1/22 00:00
اخبار

ساخت ۱۰۰۰ مسکن برای سیل‌زدگان توسط خیران
انجمن خیرین مسکن‌ساز از ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی برای سیل‌زدگان کشور خبر داد. به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام این انجمن ساخت 1000 واحد مسکونی برای خانوارهایی که مشکلات متعددی دارند و تقریبا تمام زندگی خود را در سیل از دست داده‌اند، در دستور کار خیرین مسکن‌ساز  قرار می‌گیرد. قرار است این تعداد واحد مسکونی طی یک سال ساخته شود. این تعداد واحد مسکونی با کمک منابع مالی بنیاد مسکن و کمک خیران ساخته خواهد شد.

ارائه بسته حمایتی به اصناف سیل‌زده
نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران از ارائه کمک‌های یارانه‌ای به واحدهای صنفی سیل‌زده در راستای پرداخت حق بیمه کارگری و کارفرمایی خبر داد و گفت: بسته حمایتی از اصناف سیل‌زده برای بررسی در هیأت دولت از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به دولت ارائه شده است. مجتبی صفایی اظهار کرد: اتاق اصناف ایران با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، آمار و اطلاعات واحدهای آسیب‌دیده را تهیه کرده و در اختیار هیأت دولت قرار داده تا در جلسه آینده هیأت دولت در زمینه کمک‌رسانی و رفع مشکلات واحدهای صنفی تصمیمات لازم اتخاذ شود. وی یادآور شد: در بسته پیشنهادی اتاق اصناف که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه شده است، به موضوعاتی همچون تعیین تسهیلات و مبالغ بلاعوض، پرداخت حق بیمه و بازپرداخت تسهیلات گذشته اشاره شده است.

ابلاغ نرخ نهایی خرید تضمینی گندم
مجری طرح گندم وزارت کشاورزی گفت: نرخ نهایی خرید تضمینی از قرار ۱۷۰۰ تومان برای هر کیلوگرم گندم (نان) و ۱۷۷۰ تومان برای گندم دوروم (صنعت) به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد. اسماعیل اسفندیاری به تسنیم گفت: روز گذشته نرخ نهایی خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم(نان) 1700 تومان و گندم  دوروم (صنعت) 1770 تومان با افت پایه 4 درصد مفید و  یک درصد غیرمفید به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شد. وی افزود: این ارقام نرخ‌های  نهایی گندم است و به صورت رسمی به وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ شده است و ما نیز در حال ارسال این قیمت‌ها برای اجرا به استان‌ها هستیم.

تمدید پرداخت وام تعمیر مسکن
بانک مسکن از تمدید پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی تعمیر مسکن بدون سپرده به عنوان تسهیلات مکمل خرید مسکن تا پایان خرداد امسال خبر داد. تسهیلات بدون سپرده برای متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم به صورت انفرادی 10 میلیون تومان و برای زوجین 20‌میلیون تومان است. بانک مسکن دلیل تمدید زمان پرداخت وام 20 میلیون تومانی جعاله را استقبال متقاضیان اعلام کرده است.

افزایش ۲۰ درصدی حقوق تخلف است
عضو هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌گوید دولت باید حقوق‌ها را ۴۰۰‌هزار تومان اضافه کند و متناسب با دریافتی‌ها تا ۱۰ درصد افزایش دهد، افزایش حقوق به روش دیگر تخلف است. علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به اظهارنظر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: اگر دولت نسبت به این مصوبه نقد، اشکال و ایرادی دارد و آن را با توجه به شرایط کنونی کشور اجرایی نمی‌داند، اول باید آن را اجرا کند بعد اگر دید ایراد و اشکال دارد برای اصلاح باید فرآیند قانونی را طی کند. وی ادامه داد: با این حساب آن چیزی که لازم‌الاجرا بوده و دولت و سازمان برنامه و بودجه مکلف به اجرای آن هستند قانون بودجه سال 98 است. یوسف‌نژاد گفت: با این حال اگر افزایش 20 درصدی حقوق‌ها اعمال شود تخلف محسوب می‌شود.
 


Page Generated in 0/0057 sec