printlogo


کد خبر: 208287تاریخ: 1398/1/22 00:00
اخبار

ایران در برابر کار آمریکا ساکت نخواهد بود
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با محکوم کردن اقدام رذیلانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی گفت: نظام جمهوری اسلامی در برابر کار وقیحانه دولت آمریکا ساکت نخواهد ماند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله آملی‌لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه امام صادق(ع) با محکوم کردن اقدام رذیلانه آمریکا در قرار دادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی گفت: نظام جمهوری اسلامی در برابر کار وقیحانه دولت آمریکا ساکت نخواهد ماند و دستگاه‌های مسؤول به سرعت نیروهای آمریکایی مستقر در منطقه را تروریستی اعلام کردند و آنها اگر بخواهند اقدام عملی نشان دهند، جمهوری اسلامی راه‌های مختلفی برای مقابله دارد. ان‌شاء‌الله مسؤولان با معیار عزت اسلامی اقدام می‌کنند. مردم عزیزمان هم در میدان هستند و از کیان ‌نظام‌شان حراست خواهند کرد و جبهه مقاومت در منطقه تنها نخواهد ماند. 

مصوبات مجمع تشخیص مصلحت ۱۰سال اعتبار دارد
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تصمیم بر این شد که از این پس مصوبات مجمع تشخیص ۱۰ سال زمان داشته باشد، مگر مصوباتی که نیاز باشد بیشتر یا کمتر زمان داشته باشند. به گزارش مهر، محسن رضایی در نشست خبری گفت: از این پس جلسات مجمع از شنبه به چهارشنبه موکول شده است. پیش از این جلسات مجمع صبح روزهای شنبه برگزار می‌شد اما از این به بعد عصر روزهای چهارشنبه جلسات برگزار می‌شود و هیات عالی نظارت نیز یک هفته در میان برگزار می‌شود. دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مقام معظم رهبری و بسیاری از مراجع نظرشان بر این است که مصوبات مجمع باید زمان داشته باشد، بنابراین از این پس تمام مصوبات مصلحتی ۱۰ ساله خواهند شد، مگر موارد خاصی که ضرورت ایجاب کند که کمتر یا بیشتر از ۱۰ سال مصوبه‌ای ادامه داشته باشد ولی اصل بر این است که مصوبات مصلحتی مدت ۱۰ ساله داشته باشند.

در سومین جلسه محاکمه مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی چه گذشت؟
بررسی پرونده مرجان شیخ‌الاسلامی در جلسه آینده
سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر، دیروز چهارشنبه 21 فروردین‌ماه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی‌مقام برگزار شد. به گزارش میزان، در ابتدای این جلسه، قاضی مسعودی‌مقام با تذکر موادی از قانون مبنی بر صداقت در اظهارات و لزوم رعایت نظم و انضباط جلسه اظهار کرد: در جلسه قبل آقای رضا حمزه‌لو دفاعیاتی از خود داشت و امروز وکیل این فرد به دفاع از او خواهد پرداخت. وی گفت: کل مبلغ در گردش شرکت بازرگانی پتروشیمی ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو است اما تحصیلی که توسط این فرد در کیفرخواست اعلام شده مبلغ ۷ میلیون و ۶۰۵ هزار و ۵۲۹ یورو است که چیزی معادل ۸ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۳۸۴ دلار می‌شود. قاضی بیان کرد: مباحث حاشیه‌ای کمکی به رسیدگی‌ها نمی‌کند، چون بخش عمده‌ای از دفاعیات آقای حمزه‌لو درباره بررسی اقتصاد ایران بود لذا انتظار این است درباره نحوه بازگشت ارز‌، میزان واردات ارز، میزان صادرات‌ و امثال اینها بحث شود. در ادامه وکیل متهم حمزه‌لو با کسب اجازه از ریاست دادگاه به دفاع از موکل خود پرداخت، پس از این دفاعیات، قاضی مسعودی‌مقام از نماینده دادستان خواست در جایگاه خود حاضر شده و به دفاع از کیفرخواست بپردازد. حسینی، نماینده دادستان در دفاع از کیفرخواست اظهاراتی را مطرح کرد. پس از اظهارات نماینده دادستان، نماینده حقوقی شرکت ملی پتروشیمی به دستور قاضی در جایگاه حاضر شد و به سوالات قاضی پاسخ داد. در ادامه دادگاه، قاضی مسعودی‌مقام، متهم حمزه‌لو را برای بیان ادامه دفاعیات در جایگاه فراخواند و متهم نیز به دفاع از خود پرداخت.  پس از دفاعیات متهم، قاضی مسعودی‌مقام ختم جلسه را اعلام کرده و گفت: شنبه 24/1/98 جلسه بعدی است و متهم باید درباره نقش مرجان شیخ‌الاسلامی آل‌آقا توضیح دهد و وکیل این فرد باید از نامبرده دفاع کند. مرجان شیخ‌الاسلامی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌ای اصلاح‌طلب است که با سوءاستفاده از گردش مالی شرکت بازرگانی پتروشیمی،  نزدیک به 7 میلیون دلار اختلاس کرده و به کانادا گریخته است.


Page Generated in 0/0056 sec