printlogo


کد خبر: 208315تاریخ: 1398/1/24 00:00
اخبار

فروش فوری خودرو در سال ۹۸
مدیر بازاریابی و شبکه فروش شرکت ایران‌خودرو از آغاز طرح فروش فوری تنظیم بازار در سال ۹۸ از هفته آینده خبر داد. به گزارش تسنیم، اهورا گلیاری ضمن بیان این خبر گفت: این طرح  در سال 98 با هدف تنظیم و کنترل قیمت بازار و برقراری تعادل در عرضه و تقاضا ادامه خواهد داشت. گلیاری اضافه کرد: مشتریان می‌توانند از طریق
 esale.ikco.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. از سوی دیگر گروه خودروسازی سایپا نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد خودروهای فروش نقدی بهمن 97 آماده تحویل است و متقاضیان می‌توانند طبق دعوتنامه‌های ارسالی اقدام کنند.


فروش مستقیم ارز صادراتی  به واردکنندگان
مسؤول ارزی سامانه جامع تجارت با اشاره به فعال شدن بخش فروش مستقیم ارز صادرکنندگان به واردکنندگان در این سامانه از ابتدای اردیبهشت ۹۷، جزئیاتی از نحوه فروش ارز حاصل از صادرات به واردکنندگان را تشریح کرد.
حسین تاجیک در گفت‌وگو با تسنیم  افزود: با توجه به این مشکل، در اسفند‌ماه سال گذشته مقرر شد سامانه جامع تجارت، امکانی برای شناسایی صادرکنندگانی که قصد فروش ارز حاصل از صادرات‌شان را داشتند و در مقابل، واردکنندگانی که به دنبال تامین ارز
سریع‌تر از فرآیند بانکی بودند فراهم کند. وی با بیان اینکه در حال حاضر این امکان در سامانه جامع تجارت فراهم شده و از ابتدای اردیبهشت‌ماه این بخش فعال می‌شود، گفت: در این سامانه، صادرکنندگان می‌توانند میزان ارز حاصل از صادرات‌شان را ثبت کنند و این سامانه پس از احراز هویت شخصی و تجاری این افراد، نام و مقدار ارز آنها را در لیستی قرار می‌دهد و از طرف دیگر، واردکنندگانی که قصد خرید ارز دارند نیز پس از ثبت سفارش، اخذ تاییدیه بانک مرکزی و احراز هویت حقیقی و حقوقی‌شان، می‌توانند به این لیست دسترسی داشته باشند تا با این شیوه، به صادرکنندگانی که قصد فروش ارز خود را دارند، متصل شوند.


اوپک تولید نفت را بالا می‌برد
منابع مطلع نفتی در اوپک می‌گویند اوپک ممکن است تولید نفت را از ماه جولای افزایش دهد. به گزارش فارس به نقل از الاقتصادیه، منابع مطلع نفتی در اوپک می‌گویند این سازمان ممکن است تولید نفت را از ماه جولای افزایش دهد.
این منابع مطلع گفتند، برخی کشور‌های عضو اوپک اعلام کرده‌اند کاهش بیشتر تولید نفت اوپک می‌تواند وضعیت بازار را برهم زند. کاهش تولید نفت موجب شده است قیمت نفت به میزان 72 دلار در هر بشکه نزدیک شود، به همین دلیل ترامپ از متحدان خود در خواست کرده است اجازه ندهند قیمت نفت بیش از این افزایش یابد.
از سوی دیگر آمارهای دریافتی از منابع کشتیرانی و رهیابی موقت نفتکش‌ها نشان داد صادرات نفت ایران بهبود یافته و به سطح پیش از تحریم‌ها نزدیک شده که این بهبود ناشی از تقاضای پایدار از سوی چین و کره‌جنوبی بوده است.
به گزارش فارس، محموله‌های نفت‌خام و میعانات گازی از ایران در ماه مارس 12 درصد رشد داشته و به یک میلیون و 70 هزار بشکه در روز رسیده است که بالاترین میزان از ماه اکتبر به شمار می‌رود، زیرا خریداران اصلی تلاش می‌کنند حجم‌ بیشتری از نفت ایران را پیش از پایان یافتن معافیت‌ها در اوایل ماه مه خریداری کنند.


Page Generated in 0/0067 sec