printlogo


کد خبر: 208316تاریخ: 1398/1/24 00:00
اخبار

خسارات سیل چند تومان شد؟
گروه اقتصادی: برآورد خسارات سیل به بخش‌های مختلف از سوی دستگاه‌های مسؤول ادامه دارد. رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به خسارت حدود ۲ هزار میلیارد تومانی سیل به واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی از کمک به واحدهای این بخش از طریق امهال وام، معافیت مالیاتی و... خبر داد. رحمانی افزود: این واحدها حدود 2 هزار میلیارد تومان خسارت دیده‌اند و 25 شهرک صنعتی دچار آبگرفتگی شده است، البته هنوز آمار استان خوزستان به این فهرست اضافه نشده است. همچنین 300 واحد صنعتی آسیب دیده‌‌اند و 9 هزار واحد صنفی دچار آبگرفتگی و خسارت از 20 تا 90 درصد شده‌اند. از سوی دیگر سیدمحمد موسوی، رئیس دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی در این‌باره توضیح داد: میزان خسارت‌ها در حوزه کشاورزی، حدود 15 هزار میلیارد تومان در 26 استان برآورد شده است؛ 75 درصد این خسارت‌ها به 4 استان خوزستان، گلستان، لرستان و مازندران اختصاص دارد که 50 درصد آن تنها به خوزستان اختصاص دارد. موسوی افزود: 30 درصد اراضی کشاورزی در این مناطق به‌طور 100 درصدی تخریب شده است. همچنین 159 هکتار گلخانه، 1400 دامداری روستایی، 52 هزار کلونی زنبورداری و 1300 واحد آبزی‌پروری خسارت دیده و 27 هزار رأس دام تلف شده، ضمن اینکه به 10 هزار کیلومتر شبکه فرعی آبیاری و 2 هزار ایستگاه پمپاژ آب رودخانه به اراضی کشاورزی آسیب وارد شده است. موسوی ادامه داد: این وزارتخانه قصد دارد 3 هزار میلیارد تومان کمک بلاعوض و 6 هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت با سود حداکثر 4 درصد به خسارت‌دیدگان اعطا کند. همچنین به 5 هزار میلیارد تومان اعتبار برای احیای زیرساخت‌ها نیاز داریم. به‌گفته وی، معیشت یک میلیون نفر به‌طور مستقیم تحت تأثیر این خسارت‌ها قرار دارد. علاوه ‌بر این آرش آقایی‌فر، عضو سندیکای صنعت برق ایران گفت: خسارت سیل به تاسیسات برق، ۲۷۰ میلیارد تومان بوده که یک‌سوم این هزینه، مربوط به ترانسفورماتورهاست، چرا که بیش از ۷۲۰ دستگاه ترانسفورماتور و پست توزیع در ۲۳ استان کشور به طور جدی آسیب‌دیده است.
تشکیل قرارگاه‎های ویژه جهادی
در همین حال معاون اجتماعی بنیاد برکت از تشکیل قرارگاه‌های ویژه جهادی پس از وقوع سیل در استان‌های مختلف خبر داد. محمد ترکمانه در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به استقرار گروه‌های جهادی ویژه در شهرهای سیل‌زده استان‌های لرستان، مازندران، گلستان و خوزستان گفت: قرارگاه جهادی در استان لرستان به حدود 40 روستا خدمت‌رسانی کرده است. وی یادآور شد: تاکنون حدود 40 هزار پرس غذای گرم، 130 هزار قرص نان، 45 هزار بطری آب،‌ 100 هزار کنسرو، 4 هزار تخته پتو،‌ حدود 1200 جفت چکمه، 500 بادگیر، 800 بیل، 8 تن خرما، 4 تن برنج، 1/1 تن روغن، 150 کیلو رب گوجه‌فرنگی، 9 دستگاه لجن‌کش، 200 عدد چادر، 500 کارتن بسته‌های بهداشتی،‌ حدود 400 گونی لباس، حدود 400 عدد شیرخشک، 12 دستگاه کارواش و بیش از هزار عدد مواد شوینده در شهرهای سیل‌زده لرستان توزیع شده است.


تدابیر ویژه  برای تأمین مرغ ماه رمضان
مدیرعامل شرکت سهامی پشتیبانی امور دام کشور گفت: روند واردات گوشت تا زمانی که اقتضا کند ادامه دارد. به گزارش تسنیم، حمید ورناصری با بیان اینکه قبل از تحویل سال 98 مرغ تازه 11 هزار و پانصد تومان و منجمد 10هزار و 500 تومان در سراسر کشور توزیع شد، گفت: میانگین قیمت گوشت مرغ 12 هزار و 700 تومان در کشور است. وی افزود: مرغ تازه روزانه بیش از 1250 تن در سراسر کشور توزیع می‌شود و این روند ادامه دارد تا زمانی که به تولیدکننده آسیب نزند. او از تدابیر لازم برای تأمین اقلام گوشت قرمز (گوسفند و گوساله)، مرغ و تخم‌مرغ در آستانه ماه مبارک رمضان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از تولید و جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها تا ذخیره کردن آنها در دست اقدام است. وی افزود: توزیع مرغ و تخم‌مرغ به‌طور عمده در میدان‌های تره‌بار و فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای ادامه دارد و به درخواست‌های مختلف دولتی و صنوف توزیع گوشت مرغ و تخم‌مرغ پاسخ مثبت داده می‌شود.


Page Generated in 0/0156 sec