printlogo


کد خبر: 208336تاریخ: 1398/1/24 00:00
اخبار

تازه‌ترین خبرها درباره فعالیت‌های یک مرکز نوپا در شبکه 3
سیدمحمدحسین میری با اشاره به فعالیت‌های خانه تولیدات جوان صداوسیما در شبکه 3 از تربیت نیروهای جدید برای سازمان سخن گفت. به گزارش مهر، سیدمحمدحسین میری، قائم‌مقام خانه تولیدات جوان صداوسیما درباره فعالیت‌‌های این مرکز که زیر نظر شبکه 3 راه‌اندازی شده است و کار می‌کند، گفت: خانه تولیدات جوان از چند گروه شامل داستانی، مستند، برنامه‌‌های تلویزیونی و تئاتر تلویزیونی تشکیل شده است که هر یک برنامه‌‌‌هایی را تولید می‌کنند. قائم‌مقام خانه تولیدات جوان صداوسیما درباره نحوه ورود جوانان و تولید برنامه‌ها در این خانه توضیح داد: در ارتباطی که با برخی موسسه‌ها مثل مجتمع شهید آوینی صداوسیما یا دانشکده صداوسیما داریم این افراد را انتخاب می‌کنیم که نیروهای صرفا آماتوری نیستند اما این اولین کارشان در یک حوزه جدید است. در بخش داستانی چند فیلمنامه در دست داریم و قرار است به عرصه نمایشی کوتاه و بلند هم ورود کنیم. همچنین تربیت نیرو برای صداوسیما از جمله اهداف است. پرکارترین بخش این مرکز، برنامه‌‌های تلویزیونی است که تاکنون چند برنامه تلویزیونی مثل «بدون توقف» و «کیوسک» را تولید کرده است. از دیگر برنامه‌‌های تلویزیونی ما «شب آفتابی» است که به تهیه‌کنندگی جواد طالبی با موضوع کارآفرینی بامداد شنبه‌ها و یکشنبه‌ها روی آنتن می‌رود و قرار است امسال موضوع رونق تولید را اضافه کند. «مدیر مسؤول» از جمله مستندهایی است که حدود ۱۲ قسمت از آن به تهیه‌کنندگی علی صدری‌نیا تولید شده است و اکنون آماده پخش است. میری درباره مجموعه «پردیس» که زیر نظر این مرکز تولید می‌شود، گفت: مجموعه «پردیس» در بخش تئاتر تلویزیونی تعریف می‌شود که به شیوه مجموعه‌‌های نمایشی کوتاه‌مدت سیما و کارهای  ۱۵ دقیقه‌ای است. تولید مجموعه‌‌های طنز «چیز خاصی نیست»، «دست‌انداز» و مستندهای «شاپور بختیار» از دیگر کارهای ما بوده است و پیش‌تولید مجموعه‌‌های دیگری را هم داریم که در آینده روی آنتن می‌رود.


شهرداری تهران خانه «نیما» را خرید
خانه نیما یوشیج با مبلغ 5/13 میلیارد تومان از سوی شهرداری تهران خریداری شد. به گزارش فارس، سیدحمید، شهردار منطقه یک تهران گفت: پس از 19 سال جلسات متعدد با مالکان، قرارداد خرید خانه نیما یوشیج به مبلغ 135 میلیارد ریال به امضا رسید. خانه نیما یوشیج در منطقه شمیران تهران، تجریش، خیابان دزاشیب، خیابان رمضانی قرار دارد.


فیلم‌های سینمایی چقدر در گیشه فروختند؟
فروش سینما‌های ایران پس از اکران‌های نوروزی همچنان ادامه دارد. به گزارش «وطن‌امروز»، اکران‌های نوروزی 98 در شرایطی ادامه دارد که فیلم سینمایی «رحمان ۱۴۰۰» صدر جدول را تصاحب کرده است. البته پس از آن فیلم «متری شش‌ونیم» تازه‌ترین ساخته سعید روستایی فروش خوبی داشته و توانسته تا حدی خود را به فروش سینمای کمدی برساند اما در این بین فیلم «غلامرضا تختی» به‌رغم تمجید‌های خوبی که بعد از اکران در جشنواره فیلم فجر از آن شد و البته درخواست‌های بسیاری که از سوی اهالی فرهنگ و هنر برای توجه به این اثر ارزشمند شد، هنوز هم نتوانسته آنگونه که باید و شاید در گیشه به موفقیت برسد؛ اتفاقی که در بطن خود تا حدودی نمایانگر تغییر ذائقه مخاطب سینماروی ایرانی است. با این حساب و با در نظر گرفتن رقم‌های فروش اعلام شده برای فیلم‌های مختلف، تاکنون و در مجموع فیلم سینمایی «رحمان۱۴۰۰» ۲۱ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان، «متری شش‌ونیم» ۱۴ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان، «چهارانگشت» ۶ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان، «پارادایس» ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، «آشغال‌های دوست‌داشتنی» ۴ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان، «زندانی‌ها» ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، «ژن خوک» یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، «پیشونی سفید 3» یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان و «غلامرضا تختی» ۹۰۰ میلیون تومان فروش داشته‌اند.


Page Generated in 0/0136 sec