printlogo


کد خبر: 208426تاریخ: 1398/1/27 00:00
اخبار

صرف اعلام خبر وقوع مفاسد اعتمادزداست
رئیس قوه‌قضائیه درباره مقابله با فساد گفت: در این باره باید به یاد داشته باشیم صرف اعلام خبر وقوع مفاسد، نه‌تنها اعتمادساز نیست، بلکه اعتمادزداست. آنچه سبب ایجاد اعتماد مردم به مقابله نظام با مفاسد می‌شود، اولاً شناسایی و رفع بسترهای فساد و ثانیاً برخورد قانونی و عبرت‌آموز با مفسدان است. به گزارش میزان، حجت‌الاسلام رئیسی با اشاره به فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری درباره مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار کرد: در این پیام، 3 دستگاه نظارتی از 3 قوه یعنی وزارت اطلاعات در قوه مجریه، سازمان بازرسی کل کشور در قوه‌قضائیه و دیوان محاسبات در قوه مقننه، مورد خطاب رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند. معتقدم همچنان این فرمان، یک منشور زنده و لازم‌الاجرا برای همه دستگاه‌هاست که به هیچ عنوان از اجرای مفاد آن نباید غفلت کنند.

شیطنت ‌آمریکا باعث ایجاد وفاق در کشور شد
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: شیطنت آمریکایی‌ها باعث شد فضای وفاق و همدلی در کشور به وجود بیاید که ارزشمند است و در حالی که نیت دیگری داشتند اما موفق به تحقق آن نشدند. به گزارش فارس، علی لاریجانی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «رونق تولید» بیان داشت: برخی قوانین و مقررات سرمایه‌گذاری را سخت کرده لذا لازم است در دستگاه‌ها ستادی تشکیل شود تا ایرادات قانونی مشخص شود که البته به معاونت قوانین مجلس نیز گفته‌ایم تا تنقیح قوانین را در اولویت قرار دهند. وی افزود: مجلس تنها یک سال و چند ماه دیگر فرصت دارد و هنوز لوایح زیادی برای بررسی مانده است لذا لازم است دولت درباره اینکه کدام لوایح باید در اولویت بررسی قرار گیرد به مجلس اطلاع
 دهد.

مخالفت با سپاه پاسداران مخالفت با ملت ایران است
رئیس هیات مؤسس و امنای دانشگاه آزاد گفت: سپاه پاسداران مدافع انقلاب است و مخالفت با سپاه پاسداران، مخالفت با ملت ایران است. به گزارش مهر، علی‌اکبر ولایتی در همایش بزرگ «من هم یک سپاهی‌ام» که در واکنش به اقدام خصمانه آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: چند روز پیش در بیانیه‌ای عرض کردم به عنوان یک عضو کوچک بسیج اساتید، یک سپاهی هستم، بنابراین اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند بگویند سپاه تروریست است ما به عنوان سپاهی می‌گوییم شما مبدا تروریسم هستید و این پاسخی است که آمریکایی‌ها در این مدت از مردم ایران با هر تفکری شنیدند که همگی سپاهی هستند. وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بود طرحی داشته باشیم که نشان دهیم سپاه عصاره فضائل ملت است، جز این عمل نمی‌شد و چنین نتیجه‌ای به دست نمی‌آمد. آمریکایی‌ها با این اقدام خود، کار ما را آسان کردند تا نشان دهیم مخالفت با سپاه پاسداران، مخالفت با ملت ایران است.

طرح تقویت سپاه نهایی شد
طراح طرح تقویت سپاه در برابر آمریکا گفت: طرح تقویت سپاه نهایی شده و در صورت تصویب در جلسه کمیسیون امنیت ملی، امروز در دستور کار صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت. محمد دهقان در گفت‌وگو با مهر، از تصویب نهایی طرح تقویت جایگاه سپاه در مقابل آمریکا در کمیته ویژه خبر داد و گفت: در این طرح، دولت و نیروهای مسلح موظف شدند از طریق دیپلماسی فعال سیاسی و دفاعی در راستای برچیده شدن پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه اقدام کنند.
عضو کمیته ویژه بررسی طرح مقابله با آمریکا تصریح کرد: طبق این قانون، پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه تروریستی شناخته می‌شوند و وزارت امور خارجه و نیروهای مسلح باید در راستای تعطیلی این پایگاه‌ها، دیپلماسی فعال سیاسی و دفاعی داشته باشند. دهقان اظهار داشت: همچنین مقرر شد هر اقدامی که علیه سپاه از سوی نهادهای بین‌المللی یا افراد داخلی انجام شود، از طریق قانون اقدام متقابل پیگیری شود و دولت موظف به پیگیری این موضوع است.


Page Generated in 0/0065 sec