printlogo


کد خبر: 208431تاریخ: 1398/1/27 00:00
اخبار

۵۳ درصد بیکاران جوان هستند
از حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار کشور، حدود یک ‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جوان و کارجویان ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند، یعنی ۵۳ درصد بیکاران را جوانان تشکیل می‌دهند. به گزارش تسنیم، کاوه کیانی، معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار با اعلام این آمار افزود: از مجموع جمعیت 10 تا 67 ساله کشور که حدود 67 میلیون نفرند، حدود 40 میلیون نفر غیرفعال اقتصادی هستند و به هر دلیل وارد بازار کار نمی‌شوند و فقط حدود 24 میلیون نفر شاغلند. وی افزود: از مجموع نیروی کار فعال کشور، 80 درصد مرد و 20درصد زن هستند و با این حساب میزان بیکاری مردان 1/10 درصد و زنان حدود 9/18 درصد است. کیانی با اشاره به آمار تفکیک‌شده اشتغال در بخش‌های کشاورزی (7/17 درصد)، صنعت (32 درصد) و خدمات (50 درصد) تصریح کرد: در بخش خدمات، آمار شاغلان در سال 97 بالغ‌بر 246 هزار نفر نسبت به سال 96 افزایش یافته است.


ستاد تنظیم بازار، واردات گوشت  با ارز 4200 تومانی را قطع کرد
فروش گوشت نیمایی  در فروشگاه‌ها از اردیبهشت
توزیع گوشت تنظیم بازاری با ارز نیمایی درحالی از اول اردیبهشت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای از سرگرفته خواهد شد که قیمت آن نسبت به قبل تفاوت بسیاری دارد. به گزارش تسنیم، به‌تازگی برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای با درج اطلاعیه «در این فروشگاه گوشت تنظیم بازاری با ارز نیمایی فروخته می‌شود» نسبت به فروش گوشت تنظیم بازاری اقدام می‌کنند. دور جدید فروش گوشت تنظیم بازاری با گوشت‌های ارز نیمایی انجام می‌شود. در همین‌باره محمد قبله، مدیرکل امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مصوبه تنظیم بازار برای واردات گوشت با ارز نیمایی گفت: شبکه توزیع خاصی برای عرضه گوشت با ارز نیمایی پیش‌بینی نشده است. قبله در گفت‌وگو  با فارس درباره این اقدام غیرقانونی وزارت صنعت افزود: ممکن است انتقاداتی به این تصمیم وجود داشته باشد اما این کار غیرقانونی نیست زیرا تعداد کالاهای اساسی در هر سال را دولت مصوب می‌کند و ممکن است تعداد کالاهای اساسی که باید با ارز 4200 تومانی وارد شود برحسب شرایط افزایش یا کاهش یابد. وی افزود: قطع واردات گوشت با ارز 4200 تومانی و واردات آن با ارز نیمایی هم براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار انجام شده است. به‌گفته وی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای منعی برای عرضه این نوع گوشت ندارند و می‌توانند گوشت وارداتی با ارز نیمایی را عرضه کنند. وی درباره قیمت گوشت نیمایی یادآور شد: قیمت را باید سازمان حمایت اعلام کند اما قطعا قیمت گوشت نیمایی نسبت به گوشت عرضه‌شده در بازار کمتر خواهد بود.


ارسال پیامک تبلیغاتی محدود شد
بر اساس مصوبه ۲۱ شورای عالی فضای مجازی و آیین‌نامه‌های مربوط به آن که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده، ارسال پیامک انبوه ممنوع است. به گزارش ایسنا، مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این‌باره گفت: در مقررات تصویب‌شده در شورای عالی فضای مجازی، سقف مجاز برای ارسال پیامک در شبانه‌روز ۵۰۰ پیامک تعیین شده که اپراتورهای تلفن همراه از 25 فروردین آن را اجرایی می‌کنند.


Page Generated in 0/0080 sec