printlogo


کد خبر: 208459تاریخ: 1398/1/27 00:00
اخبار

برنامه تلویزیون برای تغییر شیوه‌ مشارکت اسپانسرها
رضا پورحسین، قائم‌مقام معاون سیمای سازمان صداوسیما ضمن تأکید مجدد بر تکلیف قانونی تلویزیون برای درآمدزایی،‌ از محدودیت برای استفاده از کدهای دستوری در برنامه‌های تلویزیونی خبر داد. به گزارش مهر، رضا پورحسین درباره انتقادات مطرح شده نسبت به حجم حضور اسپانسرها و مشارکت آنها در ساخت برنامه‌های تلویزیون تأکید کرد: خود تلویزیون و اساساً سازمان صداوسیما هم از این حجم آگهی بازرگانی و مشارکت اسپانسرها در تولید برنامه‌ها راضی نیست. آن میزان از بودجه‌ای که باید توسط دولت یا با تصویب مجلس به سازمان داده شود، به ما نمی‌رسد و تکلیف می‌کنند خود تلویزیون باید درآمدزایی داشته باشد. خود ما هم می‌دانیم این حجم از تبلیغات به عصبانیت مخاطب منجر می‌شود ولی تکلیفی است که بر دوش سازمان گذاشته شده است. البته هرگاه سازمان با مساله قانونی و شرعی مواجه شود حتماً اقدام عاجل می‌کند. پورحسین در واکنش به اینکه برخی از نظر فقهی به قرعه‌کشی‌ها و جوایز تلویزیون ایراد وارد کرده‌اند هم گفت: متخصصان و اهل فقه باید در این زمینه اظهارنظر کنند که البته باید از مبادی رسمی کشور به دست ما برسد. با این وجود البته فعلاً قرار است از کدهای دستوری (ستاره- مربع‌ها) استفاده نشود. وی درباره راه‌اندازی مسابقات آنلاین و زنده نیز یادآور شد: حضور اسپانسرها در تلویزیون ممکن است اشکال متفاوتی به خود بگیرد، البته نوع مشارکت به طراحی نیاز دارد ولی اینگونه نیست که این کارها رها باشد و بحث‌های
فنی ‌و حرفه‌ای در این باره می‌شود.

سریالی که داستانش با سیل تغییر کرد
با توجه به وقوع سیل در استان‌های مختلف کشور، فیلمنامه سریال «#سرباز» به کارگردانی هادی مقدم‌دوست و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی دچار تغییرات شد. به گزارش مهر، پیش از این قرار بود شخصیت‌های سریال به فراخور قصه به مناطق زلزله‌زده سفر کنند و بخشی‌هایی از قصه در جریان کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان روایت شود اما با توجه به وقوع سیل در شهرهای مختلف، به منظور همدردی با مردم و در جهت به روز شدن هر چه بیشتر قصه، سکانس‌های مربوط به مناطق زلزله‌زده به مناطق سیل‌زده تغییر پیدا کرده است، به همین منظور گروه بزودی برای ادامه تصویربرداری به استان خوزستان سفر می‌کند.

«خودساخته» به شبکه مستند می‌رود
مستند «خودساخته» به کارگردانی محمد دستمالچیان در هجدهمین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند می‌رود. به گزارش «وطن‌امروز»، در این قسمت و پس از پخش مستند، محمد درویش، دبیر سیاست‌های محیط‌زیست در مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست‌جمهوری و مزدک میررمضانی، کارشناس و فعال محیط‌زیست میهمان برنامه خواهند بود. مستند «خودساخته»، ماجرای زندگی یک شکارچی باسابقه کشور است که پس از آنکه درباره محیط‌زیست و گونه‌های مختلف حیوانات احساس خطر کرد، شکار کردن را برای همیشه کنار گذاشت و تفنگش را با ایده‌ای خلاقانه، قلمزنی کرد و به دیوار آویخت. این قسمت از برنامه روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد.


ستاره فیلم‌های برگمان درگذشت
بی‌بی اندرسون، ستاره سوئدی سینما که در ۱۳ فیلم به کارگردانی اینگمار برگمان جلوی دوربین رفته بود، در ۸۳ سالگی درگذشت. به گزارش خبرآنلاین، بی‌بی اندرسون بازیگر فیلم‌های «پرسونا» و «مُهر هفتم» در استکهلم چشم از جهان فروبست. اندرسون را به خاطر بازی در فیلم‌های فیلمساز نامی سوئد اینگمار برگمان می‌شناسند. او در سال ۱۹۶۶ با بازی در فیلم «پرسونا» جایزه گلدباگن یا همان اسکار سینمای سوئد را دریافت کرد. اندرسون که بازی در فیلم‌های «مُهر هفتم» و «توت‌فرنگی‌های وحشی» را هم در کارنامه دارد، با بازی در «پرسونا» به شهرتی جهانی رسید و همین سبب شد در سال‌های باقیمانده از دهه‌های ۶۰ و ۷۰ در بیش از ۵۰ فیلم بازی کند.


Page Generated in 0/0065 sec