printlogo


کد خبر: 208475تاریخ: 1398/1/28 00:00
اخبار

سیل اخیر باید درس عبرتی برای مسؤولان باشد
آیت‌الله‌العظمی مکارم‌شیرازی با بیان اینکه سیل اخیر کشور را نباید تمام شده دانست، بر لزوم درس گرفتن مسؤولان از این حوادث تاکید کرد. به گزارش رسا، آیت‌الله مکارم‌شیرازی در دیدار شهردار قم گفت: مسؤولان نباید مسأله سیل را تمام شده بدانند، بلکه باید آن را درس عبرتی برای حل بحران‌‌های آینده دانست. وی به سیلاب‌‌های اخیر در کشور اشاره کرد و گفت: نباید از کنار مساله سیل براحتی گذشت و گفت تمام شد؛ بلکه سیلاب‌‌های اخیر گلستان، لرستان و خوزستان باید درس عبرتی برای مسؤولان باشد که به مناطق و معابر آسیب‌پذیر رسیدگی کنند و پیش‌بینی‌‌های لازم برای سیلاب‌‌های گسترده صورت گیرد و باید بالاترین ریسک را در حوادث در نظر گرفت تا چنین حوادثی تکرار نشود.

اینستاگرام در خدمت ترامپ
اینستاگرام در اقدامی خصمانه و در راستای اقدام اخیر دولت آمریکا علیه سپاه، صفحات برخی مقامات ایرانی را مسدود کرد. بر اساس این گزارش، دیروز و پریروز صفحات برخی مقامات و فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در شبکه اجتماعی اینستاگرام از دسترس خارج شد. این اقدام اینستاگرام پس از آن صورت گرفت که دولت آمریکا اخیرا در اقدامی خصمانه نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های به‌اصطلاح تروریستی مورد نظر خود قرار داد. حالا اینستاگرام در یک اقدام هماهنگ، صفحات برخی فرماندهان سپاه را از دسترس خارج کرده است. تا بعدازظهر دیروز، فهرست صفحاتی که توسط اینستاگرام از دسترس خارج شده، به این شرح است: سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه،  سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح،  سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه و سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح. به غیر از این صفحات، اینستاگرام برخی صفحات طرفداری سپاه از جمله صفحه «سپاه پاسداران» را نیز مسدود کرد. نکته قابل تامل اینکه به غیر از فرماندهان رسمی سپاه، اینستاگرام صفحات محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران و سید عزت‌الله ضرغامی، رئیس اسبق سازمان صداوسیما را نیز از دسترس خارج کرده است. موضوعی که باعث شده این گمانه تقویت شود که اینستاگرام در حال اجرای دستور دولت آمریکا بر اساس یک فهرست از فرماندهان سپاه و همین‌طور چهره‌‌‌هایی است که سابقه حضور در سپاه را داشته‌اند. دیروز همچنین اینستاگرام صفحه انگلیسی سایت رهبر معظم انقلاب را مسدود کرد.

توئیت ضرغامی  در پاسخ به اقدام عجیب روحانی
سید عزت‌الله ضرغامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در واکنش به اقدام حسن روحانی در ممانعت از حضور وی در جلسه روز سه‌شنبه این شورا، در توئیتر نوشت این اقدام غیرقانونی حسن روحانی راه به جایی نخواهد برد.  به گزارش «وطن امروز»، متن توئیت ضرغامی به این شرح است: «ممانعت غیرقانونی رئیس‌جمهور از حضور من در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی و فضای مجازی در برابر ده‌ها اقدام غیرقانونی مهم‌تر ایشان در سطح ملی خیلی مهم نیست. فیلترینگ نوظهور رئیس‌جمهور راه به جایی نخواهد برد. ماموریت ابلاغی رهبر معظم در این 2 حوزه را مصمم‌تر از گذشته ادامه خواهم داد».

۱۰ اخلالگر بازار ارز محاکمه شدند
۱۰ اخلالگر بازار ارز در شعبه اول ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی محمد موحدی‌آزاد محاکمه شدند. به گزارش تسنیم، این افراد دلالان بازار هستند که سال گذشته به دنبال نوسانات قیمت ارز و دلار و ایجاد اخلال در نظام ارزی کشور دستگیر شدند. برای متهمان این پرونده به اتهام اخلال در نظام ارزی کشور از طریق خرید و فروش عمده ارز با سوءاستفاده از کارت ملی اشخاص کیفرخواست صادر شده است. شهریور سال ۹۷ نیز در ابتدای تشکیل دادگاه‌های ویژه، ۱۹ دلال ارزی به اتهام اخلال در نظام ارزی از طریق سوءاستفاده از کارت‌های ملی افراد دیگر و خرید و فروش به شکل صوری در شعبه دوم دادگاه‌های ویژه به ریاست قاضی احمد زرگر محاکمه شدند که گردش مالی این پرونده، 2 هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود.

 


Page Generated in 0/0063 sec