printlogo


کد خبر: 208479تاریخ: 1398/1/28 00:00
اخبار

بنزین تا یک ماه آینده دونرخی می‌شود
براساس تصمیم شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، کمتر از یک ماه دیگر بنزین دونرخی و مجددا سهمیه‌‌‌بندی خواهد شد.
روز گذشته فارس نوشت: کمتر از یک ماه دیگر بنزین دونرخی  و مجددا سهمیه‌‌‌بندی خواهد شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، قیمت بنزین سهمیه‌ای افزایش چندانی نخواهد یافت و میزان این افزایش احتمالا کمتر از ۳۰ درصد خواهد بود. در عین حال قیمت دوم بنزین نیز فاصله زیادی با قیمت اول نخواهد داشت. این تصمیم در شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا اتخاذ شده است.
بر اساس این گزارش، موافقان، دلیل این تصمیم را رشد کم‌سابقه مصرف بنزین در ماه‌های اخیر می‌دانند. در صورت ادامه رشد بی‌رویه مصرف بنزین، ایران که اکنون از واردات این فرآورده نفتی بی‌نیاز شده است، مجبور خواهد شد دوباره به واردات این فرآورده رو بیاورد.
در ماه‌های گذشته روند بازیابی کارت‌های سوخت برای ورود به فرآیند سهمیه‌بندی آغاز شده است.
سهمیه‌بندی بنزین در طول اولین دوره اجرای این طرح در مدت ۸ سال ۷۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی در منابع کشور در پی داشت.


واردات کالا به جای انتقال ارز
با تعامل صورت گرفته با بانک مرکزی و گمرک، رویه واردات در برابر صادرات برای مواد اولیه و واسطه‌ای بخش تولید به جای انتقال ارز به داخل کشور عملیاتی شد. به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی،‌ وزیر صمت در جلسه کنترل پروژه‌های برنامه‌های سال ۹۸ در این‌باره گفت: با پیگیری انجام‌شده بانک مرکزی موافقت کرده است صنعتگران در سال ۹۸ به هر میزان صادرات داشته باشند و در چارچوب دستورالعمل بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، به جای انتقال ارز به کشور می‌توانند مواد اولیه و واسطه‌ای بخش تولید وارد کنند.


تصویب حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی
معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تصویب حق مسکن ۱۰۰ هزار تومانی کارگران در نشست کمیسیون اقتصادی دولت خبر داد که برای ابلاغ به هیأت دولت رفته است. حاتم شاکرمی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه پیشنهاد وزارت کار این بوده که این مصوبه از سوی دولت ابلاغ و به حقوق فروردین کارگران برسد، افزود: امیدواریم تا هفته کارگر در هیأت وزیران به تصویب نهایی برسد.


راه‌اندازی سامانه ثبت خسارت سیل‌زدگان
به دستور مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر امکان ثبت خسارت برای اعضای صندوق در سامانه سبا فراهم شد.
به گزارش تسنیم، محسن کهتری، مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اعلام این خبر اظهار داشت: این سامانه که با هدف مساعدت و جمع‌آوری و دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق روستاییان خسارت‌دیده برنامه‌ریزی شده است امکان شناسایی افرادی را که فاقد هرگونه پشتیبانی‌های لازم هستند فراهم می‌کند. وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بروز بلایای طبیعی همیشه خانواده‌های آسیب‌دیده‌ای هستند که از حمایت‌های سازمان‌یافته و پشتیبانی مراکز بیمه‌ای جا می‌مانند، مجموع این آمارهای به دست آمده از سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف امکان شناسایی آسیب‌دیدگانی را که هیچ‌گونه کمک و پشتیبانی دریافت نکرده‌اند، فراهم می‌کند. کهتری توضیح داد: با راه‌اندازی این سامانه، کارگزاران صندوق می‌توانند اطلاعات آسیب‌دیدگان از سیل شامل اقلام آسیب‌دیده، نوع خسارت، محل و تاریخ حادثه، تخمین درصد و مبلغ خسارت و نیز توضیحات لازم در این‌باره را ثبت کنند. در همین حال حسن روحانی، محمود نیلی احمدآبادی را به عنوان رئیس «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» منصوب کرد.  روحانی به رئیس دانشگاه تهران ماموریت داد ریاست «هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها» را با عضویت شخصیت‌های علمی مستقل و خبره در تخصص‌های مرتبط به عهده گرفته و ظرف 6‌ماه «گزارش ملی» این رخداد را ارائه کند.
 


Page Generated in 0/0071 sec