printlogo


کد خبر: 208482تاریخ: 1398/1/28 00:00
اخبار

سخنگوی سازمان مدیریت بحران اعلام کرد
11 استان متأثر از سامانه بارشی جدید در کشور
سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بر اثر بارش‌های اخیر در 11 استان،‌ ۱۰۵ شهر و روستا درگیر بودند و به ۱۴ هزار و ۱۰۲ نفر امدادرسانی شد و ۲۸۸۹ نفر نیز اسکان اضطراری شدند.
بهنام سعیدی درباره آ‌خرین اقدامات سازمان مدیریت بحران از 24 فروردین به فارس اظهار داشت: 11 استان ایلام، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، زنجان، سیستان‌وبلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، هرمزگان و یزد متاثر از بارش‌های باران بودند و در تعدادی از استان‌ها بارندگی آرام و در تعدادی دیگر شدت بیشتری داشت. وی گفت: بر اثر بارش‌های اخیر در این استان‌ها، ۱۰۵ شهر و روستا درگیر بودند و به ۱۴ هزار و ۱۰۲ نفر امدادرسانی شد و ۲۸۸۹ نفر نیز اسکان اضطراری شدند.

سیل بزرگ ملخ‌ها در راه ایران
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: دسته‌های جدید بزرگ ملخ که از سمت شبه‌جزیره عربستان به سمت ایران پرواز کرده‌‌‌‌اند، بر اساس پیش‌بینی فائو وارد ایران می‌شوند که تهدیدی برای امنیت غذایی کشور به‌حساب می‌آیند.
حمید دولتی، مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان به تسنیم اظهار کرد: بعد از 40 سال با بزرگ‌ترین سطح حمله ملخ به کشور مواجه شده‌‌‌‌‌ایم که در این میان اراضی استان هرمزگان با  بیشترین میزان هجوم مواجه است. وی افزود: در گذشته دسته‌‌‌هایی در حد 2 تا 3 هزار هکتار را برای مبارزه در سطح کشور تجربه کرده بودیم اما اکنون بالغ بر 18 هزار هکتار مبارزه داشته‌‌‌‌‌ایم و روزانه هزار هکتار به این سطح اضافه می‌شود. با وجود مبارزاتی که با این ملخ‌ها انجام می‌شود اما  باتوجه به حجم پوره‌ها(بچه) تکثیر انجام می‌شود. مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان ادامه داد: از امروز ناوگان هوایی نیز به ناوگان زمینی اضافه می‌شود تا مبارزه در سطح گسترده‌تری انجام شود. وی تصریح کرد: با توجه به هشدار فائو، بارندگی‌ای که در هفته‌‌های اخیر در کشور داشته‌‌‌‌‌ایم به عنوان یک جاذب برای ورود و حمله حجم عظیمی از گله‌‌های ملخ شده است که به صورت پروازی از شبه‌جزیره عربستان به ایران می‌آیند و ما بزودی مورد حمله دسته‌های بزرگ ملخ قرار خواهیم گرفت.

 


Page Generated in 0/0057 sec