printlogo


کد خبر: 208484تاریخ: 1398/1/28 00:00
اخبار

درخواست از وزارت راه ‌و شهرسازی
ساکنان شهر جدید پرند به دلیل فاصله زیاد تا پایتخت برای تردد همواره با مشکلات گوناگونی مواجهند. تعداد کم اتوبوس‌ها و فاصله زمانی زیاد میان حرکت این اتوبوس‌ها آن هم در شرایطی که کرایه تاکسی‌های مسیر تهران- پرند بالاست، دردسرهای بسیاری را برای ساکنان پرند که معمولا در تهران مشغول کارند به وجود آورده است. این در حالی است که پس از ساعت 22 اگر ساکنان قصد رفتن به تهران را داشته باشند، دیگر خبری از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس نیست و تاکسی هم به ندرت در مسیر تردد دارد! جالب اینجاست که در این شرایط سخت عوارض آزادراه ساوه هم به 2 هزار تومان افزایش پیدا کرده است و با نصب دوربین در مسیر، ساکنان نسیم‌شهر، رباط‌کریم و پرند شامل عوارض تردد شده‌‌اند و افرادی که با وسایل شخصی تردد می‌کنند باید روزانه 4 هزار تومان عوارض پرداخت کنند. از مدیران وزارت راه درخواست داریم برای رفاه حال ساکنان این شهر‌ها و تردد بدون دغدغه بین شهری تدبیری داشته باشند.
جمعی از ساکنان شهر جدید پرند


رئیس کمیته امداد خبر داد
پرداخت ۶ هزار میلیارد تومان وام اشتغال
رئیس کمیته امداد از برنامه‌ریزی برای پرداخت 6 هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه اشتغال در سال ۹۸ خبر داد و گفت: برای ایجاد سهولت دریافت وام اشتغال مددجویان، صندوق ضمانت تسهیلات راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش مهر، سیدپرویز فتاح در دیدار با مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با تاکید بر اینکه مأموریت اصلی کمیته امداد خودکفایی و توانمندسازی مددجویان است، افزود: در سال ۹۷ حدود ۲ هزار میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه از منابع دولتی و اعتبارات امداد به افراد تحت حمایت ارائه شد. وی با تاکید بر اینکه سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار فقره وام قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان پرداخت شد، ادامه داد: سقف وام اشتغال در بودجه ۹۸ حدود 5/2 برابر شده و ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به همین منظور در تبصره ۱۶ بودجه پیش‌بینی شده است.


رئیس پلیس تهران:
منتظر نظر دیوان عدالت درباره شکایت از شهرداری هستیم
رئیس پلیس تهران بزرگ درباره شکایت مرکز حقوقی پلیس راهور ناجا به دلیل تخلف معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و اخذ عوارض تردد خودرویی غیرقانونی از شهروندان با تایید انجام این شکایت گفت: در این رابطه منتظر رای دیوان عدالت اداری هستیم. به گزارش تسنیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، بیست‌وچهارمین مرحله از طرح رعد (نخستین مرحله از این طرح در سال 98) توسط پلیس پیشگیری پایتخت به اجرا درآمد، در این طرح کلانتری‌ها مکلف شده‌اند حوزه خود را از قانون‌شکنان، خرده‌فروشان مواد مخدر، سارقان و سایر مجرمان پاکسازی کنند. سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای بیست‌وچهارمین مرحله از طرح رعد با اشاره به اجرای 309 حکم قضایی، بازداشت 665 سارق، مالخر و زورگیر و تشکیل 761 پرونده برای افراد بازداشت شده، اظهار کرد: در مرحله بیست‌وچهارم طرح رعد 147 هزار و 519 عدد از اموال مسروقه، 170 دستگاه خودرو و موتوسیکلت کشف شد که ارزش اموال کشف‌شده بالغ بر 6 میلیارد تومان است.
پرونده شهرداری در تعزیرات
علاوه بر این، رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره زمان افزایش قیمت کرایه‌‌های تاکسی توضیح داد. محسن هاشمی در پاسخ به پرسشی درباره زمان اجرای افزایش قیمت بلیت مترو و اتوبوس و همچنین کرایه تاکسی‌ها گفت: بر اساس بخشنامه حمایت از مصرف‌کننده، نباید قیمتی که تورم موجود را افزایش می‌دهد در هیچ بخشی افزایش یابد. بحثی در شهرداری‌ها نیز مطرح است که آیا این بخشنامه به شهرداری‌ها و شوراها نیز گسترش پیدا می‌کند یا خیر. وی با اشاره به افزایش قیمت بلیت مترو در سال گذشته و شکایت سازمان حمایت از مصرف‌کننده به تعزیرات گفت: در حال حاضر شهرداری چنین پرونده‌ای در سازمان تعزیرات دارد، بنابراین مجوز افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی، اتوبوس و مترو را شهرداری باید از دولت بگیرد و برای همین نیز شورا محافظه‌کارانه درباره افزایش نرخ‌ها عمل می‌کند.


Page Generated in 0/0056 sec