printlogo


کد خبر: 208489تاریخ: 1398/1/28 00:00
در مورد ورزشکاری که کمتر کسی نامش را شنیده
افتخار جدید در رزمی

زهره فلاح‌زاده: «بهنام منجزی» ورزشکار «MMA»کار ایرانی که مدتی است در خارج از کشور تمرین می‌کند، در 9 تورنمنت این مسابقات توانسته به پیروزی دست پیدا کند و اگر در دهمین تورنمنت هم پیروز شود، برای نخستین‌بار یک ایرانی کمربند طلایی این مسابقات را
از آن خود می‌کند که این اتفاق برای کشور ما افتخار بزرگی محسوب می‌شود. همین پیروزی‌های پی در پی در مسابقات MMA باعث شد این ورزشکار برای شرکت در UFC- بزرگ‌ترین تورنمنت هنرهای رزمی ترکیبی- هم دعوت شود که آرزوی هر ورزشکار MMA کاری است. این اتفاق هم برای نخستین‌بار برای یک ایرانی رخ داده و این ورزشکار امیدوار است بتواند در UFC هم با پرچم ایران افتخار کسب کند. منجزی پسر اهوازی که عمدتاً در خارج از کشور و در چین تمرین می‌کند، به گفته خودش هزینه‌هایش را از جیب می‌دهد. او می‌گوید هزینه ورزشکاران ایرانی که در این رشته به مبارزه می‌پردازند به عهده اسپانسرهای آنهاست اما ‌او نه اسپانسری دارد و نه حامی! منجزی به دلیل سیلی که در شهرش اهواز آمد، از چین به ایران سفر کرد تا به خانواده خود کمک کند. خانه منجزی را آب برده و او مجبور شده خانواده‌اش را در منطقه امنی اسکان بدهد. او می‌گوید پدرش را ۴ سالی می‌شود که ندیده است و این مدتی هم که در ایران حضور دارد، سخت مشغول تمرین کردن است به همین دلیل نتوانسته با پدرش دیداری داشته باشد. منجزی پنجشنبه راهی چین می‌شود تا برای مسابقات UFC ثبت‌نام کند. این مسابقات در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. او روزی ۸ ساعت بدون مربی تمرین می‌کند و آرزویش رسیدن به مقام اولی در این تورنمنت بزرگ است.
جایزه نفر اول در این تورنمنت نقدی است و اگر ورزشکاری در فینال و در راند اول حریف خود را ناک اوت کند، مبلغ بیشتری هم دریافت می‌کند.
شاید کمتر کسی اسم بهنام منجزی را شنیده باشد اما او سابقه حضور در تیم‌ملی ووشو را هم دارد. به گفته خودش، از وقتی در مسابقات MMA شرکت کرده، دیگر علاقه‌ای به کار در رشته ووشو ندارد. او معتقد است در رشته ووشو آنطور که باید، دیده نشد و از سویی این ورزش برای او سقف آرزویی ندارد.


Page Generated in 0/0051 sec