printlogo


کد خبر: 208497تاریخ: 1398/1/28 00:00
اخبار

اعلام برگزیدگان پولیتزر 2019  و تشویق رسواکنندگان ترامپ!
جوایز پولیتزر ۲۰۱۹ طی مراسمی در دانشگاه کلمبیا در نیویورک اعلام شدند. به گزارش فارس، این جایزه معتبرترین جایزه در حوزه روزنامه‌نگاری در جهان است که در ۲۱ بخش از جمله «روزنامه‌نگاری»، «نامه‌نگاری»، «نمایشنامه» و «موسیقی» برندگان خود را اعلام می‌کند و هر برنده علاوه بر جایزه، میزان ۱۵ هزار دلار پاداش نقدی نیز دریافت می‌کند. بخش ویژه امسال به تیم مجله کاپیتال آناپولیس مریلند برای «پاسخ شجاعانه‌شان به بزرگ‌ترین کشتار روزنامه‌نگاران در تاریخ ایالات متحده آمریکا» تعلق داشت. «آسوشیتدپرس»، «نیویورک تایمز» «واشنگتن‌پست» و «وال‌استریت ژورنال» از جمله دریافت‌کنندگان جایزه پولیتزر امسال بودند. جایزه «گزارش تحقیقاتی» پولیتزر امسال به «مت همیلتون»، «هریت رایان» و «پل پرینگل» از روزنامه لس‌آنجلس تایمز برای گزارش و افشاگری‌شان از «سوء‌استفاده جرج تیندال متخصص زنان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی» تعلق گرفت. جایزه «گزارش ملی» پلیتزر به «ژورنال»
(The Journal) برای پوشش و افشاگری پرداخت پول از سوی «مایکل کوهِن» به یکی از بازیگران فیلم‌های پورن برای گرفتن حق‌السکوت وی درباره رابطه جنسی با ترامپ تعلق گرفت. مجله «تایمز» نیز جایزه «گزارش تفسیری» پولیتزر را برای تحقیقات درباره ادعاهای مالیاتی ترامپ، به دست آورد.


ورود تهیه‌کنندگان به سینما مشروط می‌شود
بر اساس‌ آیین‌نامه‌ای که جمعی از تهیه‌کنندگان عضو صنوف تهیه‌کنندگی سینمای ایران تدوین کرده‌اند، اسامی تهیه‌کنندگانی که شرایط لازم برای حضور در سینما را دارند، بزودی اعلام خواهد شد. به گزارش مهر، مدتی است صنوف چهارگانه تهیه‌کنندگان سینمایی در تلاشند زیر یک چتر واحد قرار بگیرند و بتوانند در یک راستا و با قوانین مشترک فعالیت‌های خود را ادامه دهند و نقطه پایانی بر فعالیت‌های صنفی موازی در این حوزه پرچالش بگذارند. یکی از مهم‌ترین مسائلی که صنوف تهیه‌کنندگی با آن روبه‌رو هستند، ورود تهیه‌کنندگانی است که صلاحیت تهیه‌کنندگی نداشته، از هر طریقی وارد سینما می‌شوند و اتفاقاً مشکلاتی را هم به وجود می‌آورند. در همین راستا، یک تیم ۱۲ نفره از تهیه‌کنندگان سینمای ایران که عضو صنوف مختلف تهیه‌کنندگان هستند، مسؤولیت این کار را برعهده گرفته‌اند؛ در روزهای اخیر این تیم آیین‌نامه‌ای را برای حرفه تهیه‌کنندگی آماده کرده که قوانین و ویژگی‌های لازم برای تهیه‌کنندگی سینما به طور کامل در آن تشریح شده است. بر اساس این آیین‌نامه و قوانینی که بر مبنای آن طراحی و تأیید شده، تهیه‌کنندگان واقعی سینما شناسایی می‌شوند و در نهایت اساسنامه‌ای بر مبنای آیین‌نامه اولیه، جهت شکل‌گیری صنف واحد با هدف یکپارچه‌سازی صنوف تهیه‌کنندگی نوشته می‌شود.


قصه فصل دوم سریال «مینو» چیست؟
نگارش فصل دوم سریال «مینو» به کارگردانی امیر پوروزیری با موضوع فتح خرمشهر ساخته می‌شود. به گزارش فارس، «امیر پوروزیری» کارگردان سریال «مینو» با اشاره به تولید فصل دوم سریال «مینو» گفت: تاکنون نویسنده‌ها طرح کلی فصل دوم این سریال را در ۲۵ قسمت به نگارش درآورده‌اند. از آنجا که ادامه قصه مینو درباره فتح خرمشهر است ما به پروداکشن وسیعی نیازمندیم و تولید این سریال حدود ۲ سال به طول می‌انجامد.

«وقتشه» از امشب روی آنتن می‌رود
اولین قسمت از فصل جدید برنامه «وقتشه» با اجرای کامران تفتی از امشب ۲۸ فروردین از شبکه نسیم پخش خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، سری جدید برنامه «وقتشه» به تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری و اجرای کامران تفتی با محوریت آموزش مهارت‌های زندگی در ۵۰ قسمت روی آنتن شبکه نسیم می‌رود. این برنامه به همراه تماشاگران از ۲۴ فروردین ضبط خود را شروع کرد و فصل جدید برنامه با دکوری جدید طراحی شد.


Page Generated in 0/0058 sec