printlogo


کد خبر: 208517تاریخ: 1398/1/29 00:00
پوستر سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران همزمان با اعلام مهم‌ترین برنامه‌های آن رونمایی شد
نمایشگاهی با حضور ۳۲۰۰ ناشر و ۴۴۰ هزار عنوان کتاب

سی‌ودومین نمایشگاه کتاب تهران هفته آینده آغاز خواهد شد و نزدیک شدن به ایام برگزاری این نمایشگاه بهانه‌ای شد تا نشست خبری تشریح نحوه برگزاری این رویداد فرهنگی با حضور محسن جوادی معاون امور فرهنگی و رئیس نمایشگاه کتاب تهران، قادر آشنا قائم‌مقام نمایشگاه و سایر مدیران برگزار شود. به گزارش «وطن‌امروز»، در این نشست محسن جوادی با اشاره به ویژگی‌های نمایشگاه امسال گفت: در این دوره ۲۴۰۰ ناشر داخلی با ٣٠٠ هزار عنوان کتاب در نمایشگاه حضور دارند، همچنین در بخش خارجی از میان ٨٠٠ ناشر خارجی ۱۴۰ هزار عنوان کتاب در معرض دید قرار می‌گیرد، البته تاکید ما ارائه آثار جدید است، از این رو یارانه به کتاب‌های لاتین و عربی تخصیص می‌یابد که مربوط به 3 سال اخیر است. جوادی به اضافه شدن یارانه‌ کتاب اشاره کرد و ادامه داد: تقویت صنعت نشر و دیپلماسی فرهنگی با حضور کشور چین به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه، مجموع رویکرد‌های امسال ماست. امسال تلاش شد تصدی‌گری کمتری انجام دهیم و این مساله را به ناشران واگذار کنیم. در ادامه قادر آشنا، قائم‌مقام نمایشگاه کتاب به صرفه‌جویی در هزینه‌ها اشاره کرد و با تأکید بر اینکه این صرفه‌جویی به اجرای برنامه‌ها لطمه نخواهد زد گفت: سال گذشته ١٧ میلیارد تومان برای نمایشگاه هزینه شد اما با تصویب شورای سیاست‌گذاری، امسال ۱۵ میلیارد مصوب شد.
آشنا همچنین با اشاره به افزایش فضای مسقف نمایشگاه امسال، در تشریح فعالیت‌هایی که قرار است در بخش گفت‌وگومحور نمایشگاه کتاب صورت بگیرد، اظهار کرد: توجه به محور مقاومت، هجمه به سپاه و سیل مناطق مختلف ایران و حماسه کمک‌های مردمی، در بخش فرهنگی نمایشگاه حتما در نشست‌های گفت‌وگومحور مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. ٣٠ کشور در این دوره میهمان نمایشگاه هستند و چین طبق اعلام قبلی میهمان ویژه این دوره است. ایوب دهقانکار، سخنگوی نمایشگاه کتاب نیز در بخشی از این نشست از حضور استارت‌آپ‌های فرهنگی در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و گفت: امسال بین ۵۰ تا ۱۰۰ استارت‌آپ فرهنگی در نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد تا فناوری را به کمک صنعت نشر آوریم، چرا که کمک به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. دهقان‌کار درباره بیانیه گام دوم و وظیفه وزارت ارشاد برای جریان‌سازی فرهنگی در این زمینه عنوان کرد: در حال رایزنی و برنامه‌ریزی برای ایجاد زمینه تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب تهران هستیم. پس از این صحبت‌ها، از پوستر
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور محسن جوادی، رئیس سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اهالی رسانه رونمایی شد. نکته جالب درباره این پوستر طراحی آن توسط حمیدرضا بیدقی است که پیش از این پوستر سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر و همچنین سی‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر را نیز طراحی کرده بود. طراحی این پوستر با توجه به طرح‌های ایرانی- اسلامی و شعار این دوره از نمایشگاه کتاب تهران انجام شده است. سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ۹۸ در مصلای امام خمینی(ره) برپا می‌شود.


Page Generated in 0/0129 sec