printlogo


کد خبر: 208538تاریخ: 1398/1/29 00:00
اخبار

عمران‌خان نیمه شعبان در مشهد
نخست‌وزیر پاکستان یکشنبه اول اردیبهشت به ایران سفر می‌کند. عمران‌خان به همراه یک هیات عالی‌رتبه فرودگاه نورخان راولپندی را به مقصد فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد مقدس ترک می‌کند و پس از زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) به تهران می‌رود. سفر عمران‌خان به تهران نخستین سفر وی به ایران بعد از رسیدن به نخست‌وزیری محسوب می‌شود و از اهمیت خاصی به دلیل شرایط منطقه و همچنین روابط ایران - پاکستان برخوردار است. مذاکرات رسمی مقامات ایران و پاکستان روز دوشنبه در تهران برگزار می‌شود. همچنین دیدار با رهبر انقلاب از برنامه‌های سفر نخست‌وزیر پاکستان به ایران است.

ظریف با اردوغان دیدار کرد
وزیر خارجه ایران با رئیس‌جمهور ترکیه دیدار کرد و درباره مناسبات دوجانبه، تحولات سوریه، یمن و شمال آفریقا به رایزنی پرداخت. به گزارش فارس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در این دیدار با ابراز تأسف از حوادث تلخ اخیر در برخی مناطق کشورمان بر اثر جاری شدن سیل، با خانواده کشته‌شدگان این حوادث ابراز همدردی کرد. ظریف نیز برگزاری موفقیت‌آمیز و مشارکت بالای شهروندان ترکیه‌ای در انتخابات اخیر شوراها و محلی ترکیه را تبریک گفت. طرفین در این دیدار ضمن مخالفت با تحریم‌های ایالات متحده آمریکا و تروریستی خواندن سپاه پاسداران، بر گسترش روابط دوجانبه در چارچوب توافقات بین 2 کشور در حوزه‌های پنجگانه‌ و تقویت روابط اقتصادی 2 کشور تاکید کردند. در این دیدار همچنین درباره آخرین تحولات سوریه، یمن و شمال آفریقا رایزنی و تبادل نظر به عمل آمد.

اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه، بسیار خطرناک است
وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی خود که به آنکارا سفر کرده، در مخالفت با اقدام آمریکا در «تروریستی» خواندن سپاه پاسداران، این اقدام را «تصمیمی بسیار خطرناک» خواند. به گزارش فارس، «مولود چاووش اوغلو» در کنفرانس خبری مشترک با «محمدجواد ظریف» در آنکارا، مخالفت ترکیه با مواضع آمریکا علیه ایران در زمینه تحریم‌ها و تروریستی شناختن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تکرار کرد. اوغلو در ابتدای این نشست خبری بر روابط خوب ترکیه و ایران به عنوان 2 کشور همسایه تاکید کرد و گفت: «ما خواهان توسعه روابط 2 کشور بویژه در زمینه پیوندهای تجاری و اقتصادی هستیم». او با تاکید بر مخالفت ترکیه با تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: «با ترامپ در این زمینه صحبت شده است. در دیدارهای انجام‌شده، درباره نگرانی‌های ترکیه از تحریم‌های ایران و تاثیر آن بر حجم تبادلات تجاری ایران و بر کل منطقه نیز صحبت شده است». مولود چاووش اوغلو به اقدام اخیر آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و در این باره تصریح کرد، اقدام آمریکا در تروریستی خواندن سپاه «تصمیمی بسیار خطرناک»  است.

توسط عادل عبدالمهدی ادعای حضور سپاه در اقتصاد عراق تکذیب شد
نخست‌وزیر عراق به ادعای وزیر خارجه آمریکا علیه سپاه پاسداران واکنش نشان داد و این اظهارات را «نادرست» خواند. به گزارش فارس، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا سه‌شنبه ادعا کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران کنترل 20 درصد اقتصاد عراق را در دست دارد. «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق در واکنش به این ادعای پمپئو تأکید کرد سپاه پاسداران در عراق فعالیتی ندارد. پایگاه خبری «المعلومه» عراق به نقل از عبدالمهدی گزارش داد پمپئو درباره فعالیت سپاه پاسداران در عراق دروغ گفته است. وی تصریح کرد، «آنچه وزیر خارجه آمریکا درباره فعالیت سپاه در عراق گفته، نادرست است».

مخالفان تصویب لوایح FATF واقع‌نگر بودند
عضو هیات‌رئیسه مجلس می‌گوید امروز با اقدامات ضد ایرانی آمریکا بویژه قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا و نیز خروج عملی اروپا از برجام، مشخص شده مخالفان تصویب لوایح FATF واقع‌نگر بوده و برخلاف موافقان تصویب این لوایح، واقعیات جوامع بین‌المللی را درک کرده‌اند. سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در این‌باره به مهر گفت: امروز غرب‌گرایانی که به دنبال تصویب لوایح چهارگانه و الحاق به کنوانسیون پالرمو و CFT بودند، باید دریافته باشند که مخالفان این لوایح واقع‌نگر بودند و واقعیت‌های جامعه بین‌المللی را درک کردند اما غرب‌گرایان با توهم و خوش‌بینی، نزدیک بود کشور را در دام غرب بیندازند.


Page Generated in 0/0381 sec