printlogo


کد خبر: 208544تاریخ: 1398/1/29 00:00
اخبار

 یارانه‌ پنهان امسال چند تومان است؟
گروه اقتصادی: یارانه پنهان کالاهای اساسی و دارو بر مبنای ارز ۸ هزار تومان، نرخ ارز کالای اساسی۴۲۰۰ تومان، قیمت بنزین بر اساس فوب خلیج‌فارس و قیمت گاز طبیعی نسبت به قیمت صادراتی سنجیده می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، جمع یارانه‌های آشکار به ۲۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. همچنین مجموع تسهیلات تکلیفی و تحت تضمین دولت از شبکه بانکی در تعهد دولت در سال بالغ بر ۷۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. همچنین در 3 بخش کالاهای اساسی، دارو و حامل‌های انرژی بیش از ۶۴۹ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان وجود دارد که بیش از ۹۲ درصد این رقم مربوط به حامل‌های انرژی است. در سال 98 بیش از ۹۲ درصد معادل حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان از کل یارانه پنهان مربوط به حامل‌های انرژی شامل فرآورده‌های نفتی، گاز طبیعی و برق است. در مجموع ۸۹۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان، بودجه‌ای و فرابودجه‌ای احصا شده که بیش از 2 برابر بودجه دولت در سال ۹۸ است. بررسی‌ها نشان می‌دهد واردات 2/13 میلیارد دلاری کالاهای اساسی و دارو در سال 97 با حدود 50 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان همراه بوده است. با احتساب نرخ ارز 8000 تومانی برای سامانه نیما از واردات 5/10 میلیارد دلار کالاهای اساسی و 7/2 میلیارد دلاری دارو بیش از 50 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان ایجاد شده است. بر این اساس برای گاز طبیعی با احتساب مصرف 209 میلیارد مترمکعب در سال، 72 هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و برای برق با مصرف سالانه 270 میلیارد کیلووات‌ساعت 3‌هزار میلیارد تومان یارانه تخصیص یافته است.         


رونق تولید نیازمند توجه به مقوله بازاریابی برای فروش کالاست
یک کارآفرین گفت: سرعت تغییرات در مرحله گذار از فروش سنتی به فروش مدرن باعث شده مقوله بازاریابی نقش مستقیمی در بقای کسب داشته باشد. امیر راکبی در گفت‌وگو با «وطن امروز»، اظهار داشت: ورود اینترنت، اپلیکیشن‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف به عرصه کسب و کار باعث شده مشاغل سنتی شکل مدرنی از تعامل با مشتری و فروش را تجربه کنند که البته همین امر موجب رقابت بیشتر در بازار برای فروش کالا و رونق تولید شده است. این کارآفرین تصریح کرد: در فضای کنونی، کسب و کارهایی بیش از سایرین موفق هستند که بتوانند در عرصه بازاریابی نسبت به سایر رقیبان پیشرو باشند و همین امر موجب شده شرکت‌ها و بنگاه‌های مختلف نسبت به گذشته روی بازاریابان و آموزش آنها سرمایه‌گذاری بیشتری کنند.  نویسنده مجموعه کتاب‌های کارآفرینی ادامه داد: حفظ بقا و سودآوری سازمان‌ها در دنیای کسب و کار امروزی در گرو عملکرد حساب شده واحد بازاریابی و فروش است. وی گفت: کارآفرینان و صاحبان مشاغل نوظهور باید بدانند توجه به مقوله بازاریابی امری کلیدی در بقای کسب و کار است، چرا که بازاریابان پل ارتباطی آنها با مشتری هستند و در واقع این توانمندی آنهاست که باعث می‌شود مراجعه‌کنندگان تبدیل به مشتریان دائمی شوند. راکبی با بیان اینکه کارآفرینان برای موفقیت باید با اصول نسل سوم بازاریابی آشنا شوند، افزود: نسل سوم بازاریابی در ارتباط دائمی با مشتری و نفوذ به ذهن و قلب او تعریف می‌شود به طوری که بازاریابی تنها تا مرحله فروش پیش نمی‌رود، بلکه نیاز مصرف‌کنندگان حتی پس از مصرف پیگیری می‌شود.
 


Page Generated in 0/0149 sec