printlogo


کد خبر: 208550تاریخ: 1398/1/29 00:00
اخبار

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر اعلام کرد
فعالیت ۶۸ شرکت و بنگاه اقتصادی برای کمک به سیل‌زدگان
رئیس سازمان داوطلبان با تشریح اقدامات سازمان داوطلبان به نفع سیل‌زدگان گفت تا تاریخ ۲۸ فروردین ۶۸ شرکت و بنگاه اقتصادی برای کمک به سیل‌زدگان همکاری کردند. محمد نصیری اظهار داشت: تاکنون ۹۴۰۳ داوطلب به مدت ۳۹۷۹۴۸ نفرساعت تحت نظارت معاونت داوطلبان استان‌های کشور در مراحل مختلف جمع‌آوری کمک‌های مردمی حضور پیدا کرده‌اند. رئیس سازمان داوطلبان اضافه کرد: در استان‌های سیل‌زده ایلام، گلستان، لرستان و خوزستان، خط تولید پک و بسته‌بندی اقلام غذایی و  بهداشتی ایجاد شد و  ۱۳۲۱۰۰ بسته جهت ارائه به سیل‌زدگان توسط داوطلبان بسته‌بندی شد. وی درباره جمع‌آوری کمک‌های مردمی نیز گفت: تاکنون ۶۸ شرکت و بنگاه اقتصادی برای کمک به سیل‌زدگان همکاری کرده‌اند. همچنین در زمینه تبلیغ و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ تشکل و نهاد همکاری داشته‌اند.

هجوم ملخ‌ها به جنوب کشور ارتباطی با سیل ندارد
همزمان با بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیل در استان‌های جنوبی کشور، ملخ‌های صحرایی به برخی استان‌ها از جمله خوزستان، بوشهر، فارس و کرمان حمله کرده‌اند. هر چند برخی شایعات مبنی بر ارتباط ورود ملخ‌های صحرایی به کشور پس از بارش‌های اخیر وجود دارد اما معاون دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفته ملخ‌های صحرایی هر ساله در بازه زمانی مشخصی به برخی نقاط کشور حمله می‌کنند و هیچ ارتباطی به سیل ندارند. امیرمسعود جلالی با اشاره به اینکه ملخ‌های صحرایی ملخ‌های مهاجری هستند که هر سال در بازه زمانی مشخصی از سمت کشور عربستان به برخی استان‌های ما حمله می‌کنند، به ایسنا اظهار کرد: هر چند ممکن است رطوبت خاک شرایط را برای تکثیر این ملخ‌ها فراهم کند اما ورود آنها به کشور هیچ ارتباطی با بارندگی‌ها و سیل‌های اخیر ندارد. وی با بیان اینکه سازمان حفظ نباتات متولی مبارزه با این ملخ‌هاست، گفت: روش مبارزه با این ملخ‌ها سم‌پاشی است و حتی برخی توافقات بین‌المللی و منطقه‌ای نیز بین کشورهایی که درگیر هجوم ملخ‌های صحرایی هستند، وجود دارد. جلالی با اشاره به اینکه سازمان حفظ نباتات کشور برنامه‌های مدونی در اراضی زراعی برای مبارزه با این آفت با مشارکت کشاورزان دارد، تصریح کرد: عمده خسارت این ملخ‌ها به مزارع و زمین‌های کشاورزی است.

پرداخت ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق علی‌الحساب بازنشستگان
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت حقوق فروردین ماه بازنشستگان این صندوق به همراه ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق علی‌الحساب خبر داد. به گزارش فارس، سیدمیعاد صالحی گفت: با تلاش همکاران صندوق بازنشستگی و تعامل سازمان برنامه و بودجه و خزانه کل کشور، حقوق فروردین ماه ۹۸ تمام بازنشستگان این صندوق بر مبنای حقوق سال قبل به همراه ۴۰۰ هزار تومان به صورت علی‌الحساب به حساب این افراد واریز شد. وی با بیان اینکه پرداخت بموقع حقوق بازنشستگان فرهیخته صندوق بازنشستگی کشوری یک اولویت برای همه ما است، اظهار کرد: با توجه به اینکه دستورالعمل و ابلاغ دولت برای مشخص شدن فرمول افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش و در نتیجه صدور احکام جدید هنوز مشخص نشده است، با نظر مثبت دولت مبلغ ۴۰۰ هزار تومان برای تمام بازنشستگان و موظفان تحت پوشش پرداخت شد. وی تصریح کرد: پس از ابلاغ دولت و مشخص شدن فرمول نهایی افزایش حقوق که اطلاع‌رسانی کامل آن انجام خواهد شد، احکام صادر و افزایش قطعی حقوق سال جاری از اول فروردین اعمال خواهد شد.


Page Generated in 0/0225 sec