printlogo


کد خبر: 208566تاریخ: 1398/1/29 00:00
چهارگوشه

نماینده زن آمریکایی:  ترامپ برادر ارشد القاعده است!
شاخص‌ترین نامزد زن در کارزار انتخاباتی 2020 آمریکا، دونالد ترامپ را برادر ارشد تروریست‌های القاعده لقب داد. «تولسی گبارد» نماینده دموکرات هاوایی در کنگره دست به انتشار ویدئویی در حمایت از همتای قانون‌گذارش «ایلهان عمر» در برابر فشارهای سیاسی و تهدیدات نژادپرستی ترامپ و حامیانش زد. او که نخستین بومی اقیانوسیه‌ای و نخستین زن با سابقه نظامی است که به مجلس نمایندگان ایالات متحده راه می‌یابد، در توئیت مربوطه نوشت: «انتقاد ترامپ از نماینده ایلهان عمر، تزویر کامل است. ترامپ می‌گوید «ما هرگز 11 سپتامبر را فراموش نخواهیم کرد» ولی خود ترامپ است که به عنوان برادر ارشد القاعده وارد عمل شده، از آنها در سوریه حمایت کرده و آمریکا را به بزرگ‌ترین دولت حامی القاعده یعنی سعودی‌ها تبدیل کرده است». این در حالی است که اخیرا به دنبال توئیت‌ها و اظهارنظرهای مکرر ترامپ و لابی اسرائیلی آمریکا (آیپک) درباره اخراج خانم عمر از کنگره که از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده بود او با تهدید مرگ توسط سفیدهای نژادپرست آمریکایی مواجه شده بود. اما موضع‌گیری تند خانم گبارد علیه رئیس‌جمهور آمریکا در حالی است که نامزدهای دموکرات برای انتخابات 2020 رقابتی بی‌سابقه و تنگاتنگ برای زیر سوال بردن سیاست‌های فاشیستی و اسرائیلی ترامپ را آغاز کرده‌اند. نماینده 38 ساله و ساموایی مردم هاوایی همچنین از تلاش ترامپ و جمهوری‌خواهان همسو با او برای براندازی حکومت‌های ایران و ونزوئلا پرده برداشته و گفت: «دولت ترامپ و اطرافیانش هرگز، هدف‌شان یعنی براندازی حکومت‌های ونزوئلا و ایران را پنهان نکرده‌اند. ما صدای طبل‌هایی که جنگ را هشدار می‌دهند، می‌شنویم. ترامپ هرگز به دنبال نفع مردم آمریکا نبوده و نیست. ترامپ در حال اجرای یک بازی پیچیده است که می‌تواند برای ما بسیار گران تمام شود».

سفیر چین: پمپئو عقلش را از دست داده است
سفیر چین در شیلی در واکنش به انتقادات مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در سفر به سانتیاگو از سرمایه‌گذاری‌های پکن در شیلی انتقاد کرد، گفت: پمپئو انگار عقلش را از دست داده است. این دیپلمات چینی، پمپئو را فردی دورو و ریاکار توصیف کرده و همچنین اقدامات خصمانه آمریکا را علیه فعالیت‌های اقتصادی چین در منطقه محکوم کرده است. پمپئو پیش‌تر در طول سفر دوره‌ا‌ی به منطقه آمریکای جنوبی در سانتیاگو، پروژه‌های سرمایه‌گذاری چین را در منطقه «تله‌هایی برای بدهکار کردن» کشورهای منطقه توصیف کرد.

بحران بی‌پایان خشونت و تعطیلی مدارس در آمریکا
به دنبال تهدید یک دختر 18 ساله به تیراندازی در مدارس، پلیس آمریکا 19 مدرسه در ایالت کلرادوی آمریکا را در حالت آماده‌باش قرار داده و تعطیل کرد. پلیس ایالت کلرادو اعلام کرد، از آنجایی که مشخص نیست هدف تهدید احتمالی این دختر که سول پاییس نام دارد، کدام مدرسه است، به 19 مدرسه اعلام آماده‌باش کرده و این مدارس به صورت موقت تعطیل شده‌اند. سالانه هزاران نفر بر اثر تیراندازی با سلاح گرم در نقاط مختلف آمریکا کشته یا زخمی می‌شوند. نفوذ لابی قدرتمند اسلحه در دولت و کنگره آمریکا، موجب شده است هرگونه درخواست گروه‌های مدافع حقوق بشر برای وضع قوانین سختگیرانه درباره نگهداری سلاح ناکام بماند.

اف35 های ارتش تروریستی آمریکا  در دست امارات
فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا از ارسال جنگنده‌های اف35 این کشور به پایگاه الظفره در امارات خبر داد. این مرکز در پیامی توئیتری نوشت: جنگنده‌های اف35، وابسته به نیروی هوایی آمریکا وارد پایگاه هوایی الظفره امارات شده تا در چارچوب منطقه عملیاتی مرکزی آمریکا فعالیت کند. جنگنده اف35 پیشرفته‌ترین جنگنده در جهان و جدیدترین نوع آن است و شرکت لاکهید مارتین و ارتش آمریکا آن را تولید می‌کنند. این جنگنده‌ها اخیرا در دسترس رژیم صهیونیستی نیز قرار گرفته است.


Page Generated in 0/0067 sec