printlogo


کد خبر: 208574تاریخ: 1398/2/2 00:00
اخبار

ادامه دیکتاتوری رسانه‌ای شرکت‌های آمریکایی علیه ایران
گوگل دسترسی شبکه‌های پرس‌تی‌وی و هیسپان تی‌وی را به حساب‌های کاربری رسمی‌شان روی پلتفرم یوتیوب مسدود کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، گوگل بتازگی و بدون هشدار قبلی دسترسی شبکه‌های پرس تی‌وی و هیسپان تی‌وی را به حساب‌های کاربری رسمی‌شان روی پلتفرم یوتیوب مسدود کرد. این اقدام بنابر ادعای گوگل، در پی «نقض سیاست‌های» این شرکت بوده است. در پیام منتشرشده از سوی گوگل آمده است: اکانت گوگل شما به دلیل نقض سیاست‌های گوگل غیرفعال شده و قابل بازیابی نیست. در حال حاضر، امکان مشاهده کانال یوتیوب برای عموم وجود دارد اما ادمین‌ها اجازه انتشار هیچگونه محتوایی را روی آن ندارند. این برای نخستین بار نیست که گوگل، کانال‌های شبکه پرس تی‌وی در یوتیوب را مسدود می‌کند. کانال نخست پرس ‌تی‌وی در یوتیوب در ماه دسامبر سال ۲۰۰۹ راه‌اندازی و در سپتامبر سال ۲۰۱۳ بسته شد. پس از آن، کانال جدیدی برای این شبکه ایجاد شد که تقریباً ۲ ماه بعد مسدود شد. در پی بسته شدن این اکانت، سومین کانال یوتیوب پرس ‌تی‌وی نیز ایجاد شد که 5 ماه پس از راه‌اندازی غیرفعال شد. کانال چهارم پرس‌تی‌وی در یوتیوب نیز با حدود بیش از ۲۷۰ هزار مشترک فعال، مشغول به فعالیت بود که بتازگی و بدون هشدار قبلی و در پی ادعایی مبنی بر نقض سیاست‌های گوگل، بسته شد.


سی‌وهفتمین جایزه کتاب سال فراخوان داد
فراخوان سی‌وهفتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران از سوی دبیرخانه این جایزه منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، سی‌وهفتمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان، مصححان و ناشران سراسر کشور و ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی در بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار می‌شود. دبیرخانه جایزه کتاب سال از پدیدآورندگان، مترجمان، مصححان و ناشران دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی www.ketabsal.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را تا ۳۱ شهریورماه سال جاری به دبیرخانه کتاب سال ارسال کنند. آثار ارسالی باید برای نخستین‌بار در سال ۱۳۹۷ منتشر شده باشد و جزو کتاب‌های کمک‌درسی و عکس‌برداری شده نباشد. بر اساس این فراخوان، کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، نقد ادبی(تالیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و شعر کودک و نوجوان به دلیل همپوشانی با جایزه جلال آل‌احمد و جشنواره شعر فجر در جایزه کتاب سال داوری و بررسی نمی‌شود.


«تارانتینو» مهم‌ترین غایب کن 2019
«روزی روزگاری در هالیوود» از تارانتینو، «حقیقت» از هیروکازو کورئیدا و «نیمه تابستان» اثر آری آستر در هفتادودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کن اکران نخواهند شد. به گزارش فارس به نقل از هالیوود ریپورتر، نتفلیکس هم امسال نماینده‌ای در جشنواره کن نخواهد داشت و جایزه‌بگیران بالقوه‌ای همچون «مارتین اسکورسیزی» با «مرد ایرلندی»، «استیون سودربرگ» با «رختشویی» (با بازی مریل استریپ) و «نوا باومبچ» با فیلم «پادشاه» (با نقش‌آفرینی تیموتی شلمی) غایب خواهند بود. البته غیبت نتفلیکس غیرمنتظره نبود و از ماه‌ها قبل زمزمه‌هایی برای نبودن این غول اینترنتی که با قدرت هرچه تمام‌تر وارد عرصه سینما شده، به گوش می‌رسید. اما «تارانتینو» با فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» در صدر لیست غایبان امسال جشنواره کن قرار دارد. این فیلم که هنرپیشگانی نظیر «لئوناردو دی‌کاپریو» و «برد پیت» در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند سر وقت آماده نشده است. «تیه‌ری فرما» کارگردان هنری جشنواره کن درباره غیبت این فیلم در جشنواره امسال گفت: مراحل تدوین فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» به این دلیل که تارانتینو از سیستم فیلم ۳۵ میلیمتری استفاده کرده است، بسیار زمانبر بوده و در موعد مقرر به پایان نمی‌رسد.


Page Generated in 0/0137 sec