printlogo


کد خبر: 208579تاریخ: 1398/2/2 00:00
فعالیت موکب‌های مردمی در مناطق سیل‌زده برای ارائه خدمت ادامه دارد
خوزستان همچنان در بیم و امید
هشدار درباره موج جدید بارش‌‌ها در کشور

گروه اجتماعی: در حالی‌ که مسیر آبادان- اهواز به ‌واسطه وجود سیلاب مسدود شده و رانندگان برای رفتن به اهواز از جاده خرمشهر- اهواز تردد می‌کردند، سیلاب به این جاده نیز رسید. سرپرست فرمانداری خرمشهر با اشاره به این موضوع اظهار داشت: سیلاب و روان‌آب ‌بر بخش‌هایی از سطح جاده خرمشهر- اهواز غلبه کرده است. این در حالی است که همچنان فعالیت موکب‌های مردمی برای خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده با قوت ادامه دارد.
کورش مودت با بیان اینکه برای بررسی دقیق موضوع بازدید هوایی انجام شد، افزود: درصددیم با طرح‌های ضربتی و شکافتن جاده در قسمت‌هایی از آن، روند هدایت سیلاب را سرعت ببخشیم. رئیس پلیس‌راه آبادان نیز عنوان کرد: در مسیر جایگزین خرمشهر- اهواز روان‌آب‌ به سمت جاده نفوذ کرد و تردد به‌صورت تدریجی در این جاده در حال سخت شدن است. بهنام طیبی با بیان اینکه رانندگان در صورت امکان راهی اهواز نشوند، تصریح کرد: رانندگان همچنین از تردد در بزرگراه آبادان- اهواز به‌طور جدی خودداری کنند، چرا که حجم آبگرفتگی و سیلاب در این جاده نیز بالاست. رئیس پلیس‌راه آبادان گفت: آب در اطراف جاده آبادان- ماهشهر نیز به حجم بالایی رسیده اما به‌واسطه سیل‌بندها هنوز در جاده نفوذ نکرده است. وی عنوان کرد: جاده شادگان- دارخوین نیز مملو از روان‌آب‌ است، بنابراین رانندگان برای رفتن به شادگان مسیر سه‌راهی خور دورق را انتخاب کنند.
آسیب به 300 هزار واحد مسکونی
نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس با بیان اینکه ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در سیل خوزستان آسیب دید و قابل استفاده نیست، گفت: مردم سیل‌زده نباید فراموش شوند، بلکه باید تلاش مناسبی را برای اسکان دائم آنها داشته باشیم. هدایت‌الله خادمی با بیان اینکه ویرانی و خسارات ناشی از سیل اخیر بسیار زیاد است، گفت: خسارت سیل اگر از جنگ تحمیلی بیشتر نباشد، برابر است، زیرا  تمام دار و ندار و زمین‌های کشاورزی و دام‌‌های مردم که وسیله معیشت‌شان بود از بین رفت. نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ افزود: از سویی فاضلاب اهواز به کارون سرازیر می‌شد اما در حال حاضر شاهد پس‌زدگی فاضلاب در نقاط مختلف اهواز هستیم. خادمی ادامه داد: به طور قطع پس‌زدگی و بالا آمدن فاضلاب بیماری‌‌‌هایی را با خود به همراه دارد و نیاز است متولیان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند. وزارت بهداشت باید نهایت اهتمام و تلاش خود را برای جلوگیری از شیوع بیماری‌‌های واگیردار در مناطق سیل‌زده داشته باشد. وی یادآور شد: البته مردم نیز باید با رعایت نکات بهداشتی، همکاری مناسب را داشته باشند.
هشدار درباره بارش‌‌های جدید و کاهش دما
علاوه بر این، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به هموطنان توصیه می‌کنیم از سفرهای غیرضرور به شمال و شمال‌غرب کشور بپرهیزند. بهنام سعیدی اظهار داشت:‌ سامانه بارشی جدیدی از بعدازظهر شنبه وارد کشور شده است و در بعضی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید موقت داشته‌ایم. وی با اشاره به اینکه در ارتفاعات و نقاط سردسیر نیز بارش برف داشته‌ایم، گفت:‌ استان‌های خراسان‌شمالی، خراسان رضوی، گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات شرق سمنان نیز با ورود سامانه بارشی در آماده‌باش قرار گرفتند که بیشترین باران تجمعی را در خراسان‌شمالی و شمال خراسان رضوی داشته‌ایم که بین ۲۰ تا ۲۵ میلیمتر بوده است. وی گفت: در روز دوشنبه ۲ اردیبهشت‌ماه نیز باراش باران را در ارتفاعات و نقاط سردسیر کشور خواهیم داشت و بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان پیش‌بینی شده است که بیشترین بارش تجمعی بین ۳۵ تا ۴۰ میلیمتر نیز در گیلان و غرب مازندران خواهد بود. سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: بارش برف در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، شمال خوزستان و دامنه البرز، قزوین، تهران و شمال سمنان که بیشترین میزان بارش تجمعی بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر است پیش‌بینی شده است. وی گفت:‌ در خراسان‌شمالی، خراسان‌رضوی، غرب کرمان و شمال هرمزگان هم رگبار و بارش باران پیش‌بینی شده است که بیشترین میزان بارش تجمعی ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر پیش‌بینی شده است. وی تأکید کرد: با توجه به انتظار بارش برف و تشدید آن در روز دوشنبه در شمال غرب و جاده‌های کوهستانی البرز و شرایط جدی مخاطره‌آمیز شامل مه غلیظ و احتمال کولاک و برف، به هموطنان توصیه می‌شود از سفرهای غیرضروری به شمال و شمال غرب کشور پرهیز کنند و اگر هم در سفر هستند، از وضع هوای مسیر اطلاع داشته باشند و با انجام رعایت نکات ایمنی، سفر خود را ادامه دهند. وی گفت:‌ با توجه به بارش‌های بهاری که با رگبار همراه است، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در روز دوشنبه در مسیرهای ساحلی دریای خزر نیز وجود دارد.
 


Page Generated in 0/0292 sec