printlogo


کد خبر: 208586تاریخ: 1398/2/2 00:00
اخبار

تورم فروردین 31 درصد
گروه اقتصادی: نرخ تورم 12 ماهه منتهی به فروردین ١٣٩٨ به 6/30 درصد رسید که در مقایسه با تورم 9/26 درصدی اسفند 97 بالغ‌بر 7/3 واحد درصد افزایش نشان می‌دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، در فروردین عدد شاخص کل تورم به 9/170 رسید که 4 درصد افزایش داشت. در این ماه درصد تغییر شاخص کل نسبت به فروردین 97  بالغ‌بر 4/51 درصد است یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین 4/51 درصد بیشتر از فروردین ٩٧ برای خرید یک «مجموعه کالا و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند. شاخص قیمت کل برای خانوارهای شهری در فروردین به عدد 3/169 رسید که نسبت به فروردین پارسال 50 درصد افزایش یافته است. همچنین شاخص قیمت کل برای خانوارهای روستایی نیز به عدد 1/180 رسید که نسبت به فروردین پارسال 4/59 درصد افزایش داشته است.


وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت:
تفکیک وزارت صمت  به ضرر مردم و بخش خصوصی است
وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت تفکیک وزارت صمت در شرایط تحریم را مناسب ندانست و گفت: وجود شرایط ادغامی در وضعیت تحریمی کمک می‌کند یک وزیر بتواند تصمیمات به فوریت بگیرد و زودتر کار مردم را به سامان برساند. به گزارش تسنیم، مهدی غضنفری در این‌باره افزود: وقتی تعداد وزارتخانه‌ها زیاد باشد ردیابی مسیر فرآیندها خیلی سخت و پاسخگویی و مسؤولیت‌پذیری به حداقل خواهد رسید و در نهایت زمان تصمیم‌گیری‌ها به تاخیر می‌افتد؛ بدون شک به تاخیر افتادن تصمیمات برای مردم و فعالان بخش خصوصی هزینه ایجاد می‌کند. وی بیان داشت: شاید برای شرایط غیرتحریمی چنین پیشنهادی می‌توانست مطرح باشد اما در شرایط سخت تحریمی یک وزارتخانه ادغامی و مقتدر می‌تواند خیلی بهتر در بحث تنظیم بازار، پایش تولید، عرضه و... نقش ایفا کند. وی با بیان اینکه دولت می‌گوید: «وزارت صنعت، معدن و تجارت به یک ابروزارتخانه تبدیل شده و یک وزیر نمی‌تواند چنین وزارتخانه‌ای را اداره کند»، افزود: راهکار اداره ابروزارتخانه‌ها شکست عمودی است یعنی وزیر دست زیرمجموعه خود را باز بگذارد نه شکست افقی یعنی به چند وزارتخانه تقسیم شود. وی یادآورشد: وقتی تعداد وزارتخانه‌ها زیاد باشد تعاملات بین‌وزارتخانه‌ای خیلی زیاد و چالش ایجاد می‌شود که در این صورت نیازمند هماهنگی است چون مقامات ارشد کشور مانند رئیس‌جمهور و معاون اول زمان کافی ندارند، بنابراین تصمیمات به فوریت گرفته نخواهد شد و بالطبع کار مردم و فعالان اقتصادی با گره روبه‌رو می‌شود.


ادامه پرداخت سود سهام‌ عدالت سال 96
پرداخت سود سهام‌عدالت عملکرد سال ۹۶ گروه‌های مختلف مشمولان این هفته پایان می‌یابد. به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی‌سازی، پرداخت سود سهام‌عدالت عملکرد سال ۹۶ مشمولان سهام‌عدالت مربوط به گروه‌های تحت عنوان سایر مشمولان شامل وراث جدید تعیین تکلیف شده، مددجویان تغییر وضعیت یافته، ایثارگران و خانواده‌های آنان، دست‌اندرکاران امر واگذاری سهام عدالت، خبرنگاران، طلاب، بیماران خاص، کارکنان ستاد‌های نماز جمعه، خدام مساجد و اماکن متبرکه، امامزاده‌ها و حسینیه‌ها، زندانیان آزاد شده، تاکسیرانان، قالیبافان، کارکنان موسسات خیریه و فعالان قرآنی است. بدین ترتیب تنها گروه باقیمانده از مشمولان شامل کارکنان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگان صندوق‌های بازنشستگی کشوری، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح خواهند بود که سود عملکرد سال ۱۳۹۶ خود را دریافت نکرده‌‌اند که این اقشار نیز طی 2 ماه آینده به مرور سود دریافت می‌کنند.


دستورالعملی درباره بنزین ابلاغ نشده است
سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: هنوز هیچ دستورالعملی درباره قیمت و سهمیه‌بندی بنزین به ما ابلاغ نشده است. زیبا اسماعیلی با بیان اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تنها اجرا‌کننده سیاست‌ها و دستورالعمل‌هاست، اظهار کرد: تاکنون سیاست‌گذاری‌های جدید درباره قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن برای اجرا به این شرکت ابلاغ نشده است. وی با اشاره به برخی خبر‌های منتشر شده درباره قیمت و سهمیه بنزین گفت: در برخی رسانه‌ها اعداد و ارقامی برای قیمت بنزین مطرح می‌شود که واقعیت ندارد و حتی در میان گزینه‌های پیشنهادی در حال بررسی هم نیست و صرفاً گمانه‌زنی‌های نادرست است.
 


Page Generated in 0/0065 sec