printlogo


کد خبر: 208588تاریخ: 1398/2/2 00:00
فرشید باقری که مغضوب مدیران آبی های پایتخت بود با درخواست شفر بخشیده شد
رفت و برگشت فرشیدهای استقلال

زهره فلاح‌زاده: استقلال در حالی فرداشب به مصاف الهلال عربستان در امارات می‌رود که یکی از هافبک‌های آبی‌ها ادامه بازی‌های این فصل از رقابت‌ها را از دست داد و دیگر هافبک آنها پس از 3 هفته دوری از تیم به دلایل انضباطی به تمرینات بازگشت.
استقلال بدون شک تنها تیم لیگ هجدهم است که تعداد مصدومانش از تعداد انگشتان 2 دست بالاتر می‌رود و هفته‌ای نیست که این تیم، بازیکنی را به دلیل مصدومیت از دست ندهد.
استقلالی‌ها در نیم‌فصل دوم شرایط تیمی‌شان از نظر امتیازگیری خوب پیش می‌رود و از نظر میزان دوندگی هم با توجه به فشردگی بازی‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند اما از نظر تعداد مصدومان اوضاع خوب نیست.
پیش از بازی با الهلال خبر رفع مصدومیت وریا غفوری و همام طارق می‌توانست امید را به اردوی آبی‌ها بیاورد حتی با آنکه محسن کریمی و اللهیار صیادمنش به این بازی مهم نرسیدند اما ناگهان خبری شوک‌آور در آستانه بازی با نماینده عربستان شنیده شد؛ «فرشید اسماعیلی ادامه لیگ را از دست داد».
اسماعیلی یکی از مهره‌های تأثیرگذار استقلال در نیم‌فصل اول بود و شاید اگر در نیم‌فصل دوم و مقابل پرسپولیس پنالتی را ‌از دست نمی‌داد و ضربه چیپش به گل تبدیل می‌شد، حالا بازیکن محبوبی میان هواداران بود اما پنالتی که از دست رفت، هجمه‌هایی علیه او به راه افتاد و بدترین خبر برای اسماعیلی پس از بی‌معرفتی برخی هواداران، از دست دادن بازی‌های باقیمانده لیگ بود.
هافبک استقلال مدت‌ها با فتق ورزشی روبه‌رو بود و طبق گفته‌ معاون پزشکی استقلال، اسماعیلی می‌توانست در تعطیلات ۵۰ روزه لیگ به دلیل حضور تیم‌ملی ایران در جام ملت‌های آسیا جراحی کند و در نیم‌فصل دوم برای آبی‌ها به میدان رود اما او که کورسوی امیدی برای دعوت شدن به تیم‌ملی داشت و کادر فنی استقلال هم موافق دوری هافبک خود نبود، درمانش را به آخر فصل موکول کرد اما اسماعیلی پس از بازی با ماشین‌‌سازی دیگر نمی‌توانست درد ناشی از این مصدومیت را تحمل کند و باید سراغ درمان آن می‌رفت.
این بازیکن روز شنبه جراحی کرد و به این ترتیب هافبک آبی‌ها ادامه فصل را از دست داد، چرا که او حداقل 2 ماه دور از میادین خواهد بود.
اما در این میان خبری هم باعث خوشحالی هواداران آبی شد و آن هم «بخشیده شدن فرشید باقری و بازگشت او به تمرینات تیم» بود.
باقری پس از داربی ۸۹ پایتخت به دلایل انضباطی از تیم کنار گذاشته شد و حق شرکت در تمرینات را نداشت. استقلال مقابل الهلال در پست هافبک دفاعی با کمبود بازیکن مواجه شده و طبق گفته شفر به باقری محتاج است، از این رو با وساطت پیشکسوتان و سرپرست تیم، هافبک آبی‌ها به تیم بازگردانده شد. به این ترتیب باقری به امارات سفر کرد تا به اردوی استقلال پیش از بازی با الهلال ملحق شود.
البته در این بین مهم‌ترین نکته‌ای که باقری و دیگر بازیکنان باید به آن توجه داشته باشند این است که هیچ نامی بزرگ‌تر از استقلال نیست و همه آنها باید در خدمت تیم باشند. آنها باید بدانند میلیون‌ها هوادار از تیم بردهای پی ‌در پی و گرفتن جام در لیگ را می‌خواهند. باید بدانند هر لغزش، شیطنت و درگیری آنها که منجر به حواشی عجیب و غریب در تیم می‌شود، می‌تواند حتی جان یک هوادار را هم بگیرد. درست مثل سیدمهرداد حسنی، هواداری که پس از برد اقتصادی استقلال مقابل ماشین‌‌سازی به خواب فرو رفت و دیگر بیدار نشد.
حواشی امسال آبی‌ها کم نبود؛ حواشی‌‌ای که اگر اتفاق نمی‌افتاد، استقلال در صدر جدول قرار می‌گرفت. بدون شک حلقه گمشده آبی‌ها در فصل هجدهم «اتحاد» بود. حالا باید دید این تیم در هفته‌های پایانی لیگ می‌تواند به ساحل آرامش برسد یا سوار بر موج خروشان خواهد شد و...؟


Page Generated in 0/0072 sec