printlogo


کد خبر: 208599تاریخ: 1398/2/2 00:00
چهارگوشه

هند: پاکستان را با مادر بمب‌‌های اتمی می‌زنیم!
نخست‌وزیر هندوستان با بی‌سابقه‌‌‌‌‌ترین و بی‌پرده‌‌‌‌‌ترین لحن ممکن، همسایه مسلمانش را تهدید هسته‌ای کرد. «نارندرا مودی» در سخنرانی خود در جریان کارزار حزب حاکم برای انتخابات سراسری آتی در منطقه گجرات گفت: «مادر بمب‌های هسته‌ای را در اختیار داریم و علیه پاکستان استفاده خواهیم کرد». مودی که در تلاش است با دامن زدن به احساسات هندوهای افراطی و بهره‌برداری از درگیری‌‌های مرزی اخیر با پاکستان در جهت جریحه‌دار کردن عواطف ملی در جامعه هندوستان در دومین انتخابات پارلمانی متوالی به پیروزی برسد، ادامه داد: «نیروهای نظامی هند آمادگی کامل دارند تا دست به حمله تلافی‌جویانه علیه پاکستان بزنند. می‌خواهم به پاکستان که ما را تهدید به حمله هسته‌ای می‌کند بگویم هر کاری می‌خواهید بکنید، دهلی‌نو پاسخ متقابل خواهد داد».

زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین شد
«ولادیمیر زلنسکی» کمدین مشهور اوکراینی که با «پترو پروشنکو» تاجر و معمار روس‌زدایی از اوکراین در دور دوم رقابت‌‌های ریاست‌جمهوری این کشور شب گذشته به پیروزی رسید. زلنسکی چیزی حدود 74 درصد آرا را در مقابل 26 درصد پروشنکو به‌دست آورده است. گفته می‌شود زلنسکی با شعار تغییر در این انتخابات شرکت کرده بود و در دور نخست توانست «یولیا تیموشنکو» از رهبران انقلاب رنگی اوکراین را نیز شکست دهد.

واگذاری پایگاه طرطوس سوریه به روسیه
معاون نخست‌وزیر روسیه پس از یک سفر 2 روزه به دمشق اعلام کرد قرارداد اجاره بندر طرطوس سوریه بزودی امضا می‌شود. یوری بوریسف در پایان دیدار خود با بشار اسد در دمشق، شنبه‌شب مذاکرات با سوریه برای اجاره بندر طرطوس را موفقیت‌آمیز توصیف کرد. بوریسف ابراز امیدواری کرده قرارداد اجاره 49 ساله بندر طرطوس طی یک هفته به امضا برسد. توافقنامه اجاره طرطوس به شرط هماهنگی با طرف سوری این اجازه را به مسکو می‌دهد دست به عملیات بازسازی، توسعه و تخریب تأسیسات مورد استفاده خود بزند و در اراضی مورد استفاده در این بندر ساخت‌وساز کرده و لنگرگاه‌های شناور ایجاد کند. موضوع اجاره طرطوس به نوعی پیروزی استراتژیک برای روسیه محسوب می‌ِشود که همواره دنبال دستیابی به پایگاهی طولانی‌مدت در‌ آب‌های گرم بوده است. طرطوس پس از لاذقیه دومین بندر بزرگ و مهم سوریه محسوب می‌شود که در غرب سوریه و در مجاورت ساحل دریای مدیترانه واقع شده است. پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه از دیگر پایگاه‌هایی ا‌ست که بر اساس توافق نظامی دمشق و مسکو، در اختیار نیروهای نظامی روسیه قرار دارد.

درگیری مسلحانه در شمال ریاض
ارگان رژیم سعودی مدعی شد که در درگیری‌‌های مسلحانه در شمال پایتخت عربستان 4 شبه‌نظامی کشته شده‌اند. به گزارش شبکه العربیه، دیروز حمله‌ای تروریستی در منطقه‌ «الزلفی» واقع در مرکز شبه‌جزیره عربستان رخ داد که در جریان آن 4 مهاجم به یک مرکز پلیس در ۲۵۰ کیلومتری شمال ریاض حمله‌ور شدند. رژیم سعودی مدعی دفع حمله و کشته شدن همه مهاجمان است اما هیچ اطلاعاتی درباره هویت و انگیزه آنان منتشر نشده است. البته به نظر می‌رسد این حمله بخشی از مقاومت مردمی رو به گسترش قبایل مخالف آل‌سعود در گوشه و کنار عربستان بویژه در نواحی مرکزی آن از جمله شهر بریده باشد که طی سال‌های اخیر صحنه درگیری‌‌های مسلحانه خونینی میان قبایل و نیروهای امنیتی رژیم بوده است.

قتل گانگستری یک زن در نیویورک
در جریان یک جنایت گانگستری در محله بروکلین نیویورک یک زن جوان کشته و زنی دیگر مجروح شد. به گزارش پلیس نیویورک، ماموران فدرال جسد ساوانا ریورای 20 ساله را در حالی روز شنبه در آپارتمانش پیدا کردند که سر او تقریبا از تن جدا و انگشتانش بریده شده بود. همچنین آنجلا، دوست 21 ساله مقتول نیز در حالی غرق در خون پیدا شد که بریدگی‌‌‌هایی با تیغ به عنوان نشانه‌‌های گانگستری مبنی بر تهدید او به مرگ در پشت گردن، سینه، شکم و گلویش دیده می‌شد. یک کودک 4 ساله نیز که بدون مراقبت مانده بود در این آپارتمان پیدا شد. به گفته مایکل کمپر، قائم‌مقام پلیس نیویورک، این جنایت بسیار وحشیانه و هدفمند بوده و زنان مقتول و مجروح در آن کاملا عاملان را می‌شناخته‌‌‌اند. پلیس جری براون 34 ساله، نامزد سابق مقتول را به اتهام آگاهی از این جنایت در محله منهتن دستگیر کرده است.


Page Generated in 0/0177 sec