printlogo


کد خبر: 208611تاریخ: 1398/2/2 00:00
مراسم جشن میلاد باسعادت امام زمان(عج) پر شورتر از سال‌های قبل در سراسر ایران اسلامی از جمله مناطق سیل‌زده کشور برگزار شد
شکوه انتظار

گروه سیاسی: در خجسته سالروز ولادت منجی عالم بشریت و قطب عالم امکان، امام زمان‌(عج) ایران اسلامی غرق شادی و سرور شد.
به گزارش «وطن‌‌امروز»، برگزاری مراسمات جشن نیمه شعبان که از چند روز مانده به این روز خجسته در همه شهرها و محلات کشورمان از سوی مردم شروع شده بود، شامگاه شنبه با احیای شب نیمه شعبان ادامه یافت و دیروز همزمان با میلاد مسعود حضرت مهدی موعود(عج) به اوج خود رسید تا ایران اسلامی غرق در شادی و سرور شود.
مسجد مقدس جمکران در شهر قم به عنوان میعادگاه منتظران و عاشقان امام دوازدهم دیروز میزبان صدها هزار عاشق و منتظر امام زمان(عج) بود تا جلوه دیگری از عشق و دلدادگی مردم مسلمان ایران به اهل بیت علیهم‌السلام و بویژه امام دوازدهم به نمایش دربیاید. همچنین در حالی که پیش‌بینی  می‌شد با توجه به نامساعد بودن شرایط جوی و اعلام احتمال بارندگی میزان زائران امسال نسبت به سال‌های قبل کاهش یابد ولی طبق گزارش‌ها استقبال مردم برای حضور در این مراسم معنوی نسبت به سال‌های گذشته بیش از پیش بود، به گونه‌ای که در شب احیای نیمه شعبان شبستان اصلی مسجد مقدس جمکران به صورت کامل پر شده بود و سایر زائران برای شرکت در مراسم احیای این شب در نقاط دور و نزدیک به مسجد مقدس مستقر شدند.
در همین راستا فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به رشد ۱۲ درصدی تردد زائران نسبت به سال گذشته گفت: در ۲۴ ساعت منتهی به روز یکشنبه حدود ۱۶۰ هزار خودرو اعم از سواری و اتوبوس وارد شهر مقدس قم شد.
مراسمات و جشن‌های نیمه شعبان امسال در کشورمان البته با یک تفاوت نسبت به سال‌های گذشته برگزار شد و آن هم توجه ویژه مردم به سیل‌زدگان بود. با گذشت حدود یک ماه از وقوع سیل در برخی استان‌های کشور و نیاز برخی هموطنان به کمک‌های نقدی و غیرنقدی، جشن‌های نیمه شعبان در سراسر کشور به محلی برای ابراز همدردی و همبستگی مردم با سیل‌زدگان تبدیل شد به گونه‌ای که در بیشتر محل‌های برگزاری جشن‌های نیمه شعبان در شهرها، صندوق‌های کمک به هموطنان سیل‌زده نیز وجود داشته و بسیاری از مردم از این طریق به آسیب‌دیدگان از سیل اخیر یاری رساندند. همچنین بسیاری از مراکز فرهنگی یا شهرداری‌ها در سراسر کشور پیش از این اعلام کردند هزینه برگزاری جشن‌های نیمه شعبان امسال تحویل سیل‌زدگان خواهد شد.
تجلیل از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم
همزمان با شب ولادت حضرت ولیعصر(عج) و در جمع هزاران نفر از عاشقان و منتظران آن حضرت که از اقصی نقاط ایران اسلامی برای تجدید بیعت با امام زمان(عج) خود را به مسجد مقدس جمکران رسانده بودند، از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین به عنوان پنجمین مهدی‌یاور سال مسجد مقدس جمکران تجلیل شد. در این آیین باشکوه، تندیس «کلمه الباقیه» توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران به آیت‌الله شیخ عیسی قاسم اهدا شد. سیدحسن نصرالله، شیخ ابراهیم زکزاکی، سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، مهدی‌یاوران 4 سال گذشته این مکان مقدس بوده‌اند. آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در جریان این مراسم طی سخنانی راه‌حل برون‌رفت از مشکلات کنونی را  حلقه زدن دور اسلام و امام حیّ و وابسته شدن جدی به امام(عج) معرفی کرد. وی با بیان اینکه انسان بزرگ‌ترین موجود روی زمین است، اظهار کرد: مسؤولیت انسان این است که زمین را بسازد و روحیه انسان‌ به سبب کوشش و فعالیتش رشد می‌کند. وی با بیان اینکه انسان امروز بسیار دورتر از سطح و نقشی است که باید باشد، تاکید کرد: انسان بسیار دورتر از عدالت و انسانیت است. خداوند می‌فرماید من انسان‌ها را آفریدم که عبادت کنند. دلیل این انحطاط، عقب‌افتادگی و تباهی چیست؟ یک دلیل دارد و آن دوری از خداوند است. رهبر شیعیان بحرین تصریح کرد: راه‌حل برون‌رفت از مشکلات پیروی از امامی است که از راه اسلام منحرف نمی‌شود و هرگز عبودیت و بندگی خود را فراموش نمی‌کند. وی با بیان اینکه او می‌داند انسانیت در حال تباهی است و در آتش دنیا قرار دارد و در آتش آخرت قرار می‌گیرد، گفت: راه‌حل در جمع شدن دور امام حی است، راه‌حل در حلقه زدن دور اسلام و امام است و راه در وابسته شدن جدی به امام است. آیت‌الله عیسی قاسم اظهار کرد: نمی‌توان از این آتش سوزان بیرون آمد، مگر با بازگشت جدی، صادقانه و هوشیارانه به اسلام عظیم و امام عزیزمان که خدا او را برای این زمانه آماده کرده است. وی افزود:‌ ای یاوران و سربازان خدا! سطح هوشیاری و ایمان خود و توانایی جسمی خود را بالا ببرید. باید قدرتی در اندیشه و نفس و اوضاع خود ایجاد کنید و باید در تمام ابعاد زندگی قدرتمند شوید تا استکبار را نابود کنید.
جشن نیمه شعبان در مشهد
حرم مطهر رضوی نیز طی
یکی - ‌دو روز گذشته میزبان هزاران زائر منتظر امام زمان بود. مراسم جشن میلاد امام زمان(عج) روز گذشته در آستان قدس رضوی و با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، رئیس دستگاه قضا برگزار شد. در میان این مراسم با شکوه شرکت‌کنندگان در اجتماع منتظران ظهور حضرت مهدی(عج) نیز پس از طی مسیر میدان شهدا تا حرم مطهر رضوی وارد رواق امام خمینی(ره) شدند و شکوه خاصی را به مراسم جشن میلاد منجی عالم بشریت بخشیدند. شب نیمه شعبان هم مراسم نقاره‌زنی در حرم ثامن‌الحجج برگزار شد و حرم مطهر رضوی چراغانی و آذین‌بندی شده و خادمان این بارگاه منور با عود و اسپند از خیل عاشقان و زائران حضرت مهدی که از سراسر جهان برای عرض تبریک و شادباش به این حرم نورانی آمده بودند، پذیرایی کردند. رئیس قوه‌قضائیه در این مراسم که در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی  برگزار شد، اظهار داشت: امروز به برکت اعتقاد به مهدویت و موعود جامعه اسلامی امیدوار بوده و هیچکس حق ندارد ناامید باشد. رسانه‌های دنیا سعی بر القای یاس و ناامیدی دارند و سعی می‌کنند از طریق فیلم‌هایی که توسط سینمای هالیوود ساخته می‌شود القای ناامیدی کنند. وی افزود: در سوی مقابل مکتب انتظار قرار دارد که در آن توقف و عقبگرد وجود ندارد و همواره در حال پیشرفت و ایستادگی در رسیدن به هدف است که در ایران توسط امام خمینی(ره) احیا شد و مردم توانستند مقابل رژیم ستمشاهی به پیروزی برسند. عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: اعتقاد به مهدویت به معنای زندگی امیدوارانه است که به انسان توان و قدرت می‌دهد تا به آینده روشن برسد و نیمه شعبان نماد امید به خدا، آینده توحیدی، از بین رفتن مستکبران عالم و ختم شدن پرونده استکبار در عالم است. رئیس قوه‌قضائیه بیان کرد: امروز شعاع اعتقاد به مهدویت در منطقه روز به روز در حال افزایش است و معتقدیم این اقدام زمینه‌های تحقق عدالت در دنیا و زمینه‌سازی ظهور امام عصر(عج) است.
رئیسی گفت: جهت‌گیری نظام جمهوری اسلامی ایران رسیدن به آینده روشن و درخشان با وجود همه مشکلات و کاستی‌هاست، زیرا معتقدان به ظهور برای رسیدن، همیشه آینده را درخشان می‌بینند و اگر مشکلاتی وجود دارد به دلیل برخی عملکردهاست که نیاز به اصلاح دارد.
 

جشن میلاد امام زمان(عج) در شهر سیل‌زده پلدختر
همزمان با شب میلاد حضرت ولی عصر(عج) جشن شادی و نشاط با همت سپاه حضرت ابوالفضل(ع) و صداوسیمای مرکز لرستان در شهر سیل‌زده پلدختر برگزار شد تا هموطنان سیل‌زده نیز در شادی میلاد مسعود منجی عالم بشریت سهیم باشند. در این مراسم که شامگاه شنبه در پارک شهرداری پلدختر برگزار شد،‌ گروه‌های هنری با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح تلاش کردند روحیه مردم سیل‌زده پلدختر را بالا ببرند. علاوه بر سپاه، گروه‌های مردمی و صداوسیمای مرکز لرستان نیز در برگزاری این جشن بزرگ که از شبکه افلاک نیز به صورت زنده پخش شد مشارکت داشتند. طی روزهای اخیر جهادگران سپاه و بسیج تلاش کرده‌اند با انجام برنامه‌های متنوع و شاد و مفرح، روحیه مردم سیل‌زده پلدختر را افزایش دهند. همچنین جهادگران در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی، از همان ساعات اولیه پس از سیل حضور فعالی در روند پاکسازی منازل مردم داشته‌اند و هم‌اکنون نیز گروه‌های بسیاری از سپاه، بسیج، طلاب و گروه‌های مردمی از سراسر کشور در کنار مردم سیل‌زده پلدختر حضور دارند.


Page Generated in 0/0162 sec