printlogo


کد خبر: 208623تاریخ: 1398/2/3 00:00
سران قوا، فرماندهان ارشد نظامی و شخصیت‌‌های سیاسی و ملی انتخاب فرمانده جدید کل سپاه را تبریک گفتند
استقبال گرم از سلامی

انتخاب سردار سرلشکر حسین سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه با استقبال گرم مقامات ارشد کشور و فرماندهان نظامی و همینطور شخصیت‌‌های ملی و سیاسی مواجه شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، سران 3 قوه، فرماندهان ارشد نظامی در سپاه و ارتش، چهره‌‌های سیاسی و فرهنگی و... انتخاب سرلشکر سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه را به او تبریک گفتند. نکته قابل توجه در پیام‌‌های تبریک مقامات ارشد به سردار سلامی، اشاره آنها به تخصص و تدبیر این فرمانده نظامی و امیدواری آنها نسبت به تداوم رویه تقویت سپاه است. حسن روحانی، رئیس جمهور در پیام تبریک خود به سرلشکر سلامی آورده است: «انتصاب جنابعالی از سوی رهبر معظم انقلاب به سمت «فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را که نشان از تعهد، توانمندی و خدمات ارزشمندتان در عرصه‌های مختلف از دوران دفاع‌مقدس تاکنون دارد، تبریک می‌گویم. امیدوارم در سایه عنایات الهی، با حضور مؤثر شما در این جایگاه مهم و بهره‌گیری هوشمندانه از ظرفیت‌های آرمانی و مأموریت‌های قانونی، و نیز توانمندی‌های پرسنل انقلابی، خدوم و مردمی سپاه، بیش از پیش شاهد همبستگی و همدلی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، اقتدار و عزت روزافزون نظام اسلامی در برابر هر نوع تهدید و توطئه دشمنان، و پاسداری از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، در چارچوب قانون اساسی باشیم». حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌قضائیه هم در پیام تبریک خود به فرمانده جدید سپاه آورده است: «این جایگاه پرافتخار برای شما که از آغازین روزهای دفاع‌مقدس توفیق خدمت و پاسداری در نهاد ارزشمند سپاه را داشته‌اید، همچون مدالی درخشان است. اکنون که در گام دوم انقلاب قرار گرفته‌‌‌‌‌‌‌ایم، امیدوارم در راستای حفظ و حراست از انقلاب و دستاوردهای آن بر اساس منویات مقام معظم رهبری همچون گذشته موفق و منصور باشید. انتظار می‌رود همچون ادوار گذشته همکاری 2 مجموعه اثرگذار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و قوه‌قضائیه، در دوره مدیریت شما بتواند منشأ خدمات بیش از پیش در اجرای عدالت و امنیت و افزایش اعتماد عمومی شود». در پیام تبریک علی لاریجانی، رئیس قوه مقننه نیز آمده است: «سپاه پاسداران،  میراث گرانقدر و ثمره مبارک انقلاب اسلامی می‌باشد که در تمامی عرصه‌‌های خدمت و دفاع حضور داشته است و امیدوارم در دوره تصدی جنابعالی در مسؤولیت فرماندهی کل شاهد ارتقای توانمندی‌ها و تقویت بنیه دفاعی این نهاد انقلابی باشیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. دوام توفیقات شما و نیروهای خدوم نهاد ارزشمند سپاه پاسداران در خدمت به ملت و کشور را از درگاه خداوند متعال مسألت می‌کنم».
در پیام تبریک سرلشکر باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم به تخصص و تعهد سرلشکر سلامی اشاره شده است. در پیام تبریک سرلشکر باقری خطاب به فرمانده جدید سپاه آمده است: «بی‌شک تعهد، توانمندی‌ها و شایستگی‌های ناشی از سال‌ها نقش‌آفرینی‌های سترگ و موثر در مدیریت‌های کلان و مسؤولیت‌های گوناگون در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بویژه یک دهه تصدی موفق جانشینی فرمانده کل، همراه با تجارب ارزنده دوران دفاع‌مقدس و برخورداری از زیور خلاقیت و ابتکار؛ پشتوانه مطمئن و تعیین‌کننده‌ای در فراهم‌‌سازی بستر‌های تحقق انتظارات مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی) از جنابعالی در «ارتقای توانمندی‌های همه‌جانبه و آمادگی در همه بخش‌ها و نیز تقویت گوهر درونی سپاه یعنی تقوا و بصیرت و همچنین گسترش مدیریت‌های برخوردار از بنیه معنوی در توانایی‌های کارشناسی و اعتلای فرهنگی و...، برداشتن گام‌های بلند به سوی تکامل» و تعمیق هم‌افزایی با سایر نیرو‌های مسلح در پیشبرد راهبرد‌های دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود».
علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی و از همسنگران سرلشکر سلامی در دفاع‌مقدس هم در پیام تبریک خود، به تخصص و تعهد سرلشکر سلامی اشاره کرده است. شمخانی در پیام تبریک خود خطاب به سرلشکر سلامی نوشته است: «بی‌شک حسن اعتماد فرماندهی معظم کل قوا به جنابعالی و واگذاری این مسؤولیت خطیر و راهبردی، نشأت گرفته از تقوا، مشی جهادی و انقلابی، دانش و تجربیات موفق شما در عرصه‌های مختلف مدیریتی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است و می‌تواند به عنوان سرمایه‌ای ارزنده مسیر تعالی مستمر نهاد مقدس سپاه را پرشتاب‌تر کند. امید است به برکت روز میلاد مولای‌مان حضرت ولیعصر(عج) این انتصاب شایسته منشأ برکت و خیر کثیر برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و کشور عزیزمان، ایران پرافتخار باشد». سرلشکر سید یحیی صفوی، فرمانده اسبق سپاه و از همرزمان سردار سلامی در دفاع‌مقدس هم در پیام تبریک خود، به سیاق سایر همرزمان، به تعهد و تخصص سرلشکر سلامی اشاره کرده است. در بخشی از این پیام آمده است: «فرماندهی جنابعالی در سپاه که بحمدالله برخوردار از ایمان و خردمندی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تقوا و  اخلاص و دارای سوابق درخشان در دوران دفاع‌مقدس و دانش نظامی در سطوح عالی سپاه پاسداران می‌باشید، نویدبخش دوره‌ای پرافتخار در حیات طیبه سپاه پاسداران در گام دوم انقلاب اسلامی است. برخورداری از اندیشه و نگاه راهبردی و شناخت عمیق شما نسبت به تغییر و تحولات محیط ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین قدرت  ابتکار عمل، پیش‌بینی و پیش‌دستی عالمانه نسبت به رخدادهای آینده، جنابعالی را فرمانده‌ای در تراز انقلاب کبیر اسلامی قرار داده است». در پیام تبریک سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش به سرلشکر سلامی نیز آمده است: «ارتقای درجه و انتصاب شایسته حضرتعالی با حکم مدبرانه فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) در جایگاه فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که همزمان با مولود یگانه منجی عالم بشریت، مهدی موعود و ایام تأسیس آن نهاد انقلابی صورت گرفت را صمیمانه به آن همسنگر گرامی تبریک می‌گویم».
پیام تبریک فرماندهان سپاه
سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه، سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه، دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و دریادار پاسدار علی فدوی معاون هماهنگ‌کننده سپاه نیز در یک پیام مشترک، انتخاب سرلشکر سلامی به فرماندهی کل سپاه پاسداران را تبریک گفتند. در بخشی از پیام فرماندهان سپاه به سرلشکر سلامی آمده است: «بی‌تردید حسن اعتماد معظم‌له و پیشینه تابناک و موفقیت‌آمیز جنابعالی در سنگرهای متعدد مدیریتی و آراستگی به زیور ایمان، تقوا و عمل انقلابی و درایت و هوشمندی قابل تحسین و نیز تبعیت و حمایت آحاد فرماندهان و کارکنان سپاه، پشتوانه‌ای مقتدر و مطمئن در پاسخ به انتظارات مندرج در حکم انتصاب به شمار خواهد رفت. موفقیت، عزت و سربلندی روزافزون آن فرمانده شجاع و مصمم، در این سنگر خطیر و  مقطع حساس تاریخی فراروی، تحت عنایات حضرت ولیعصر (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) و اطاعت از فرامین و رهنمودهای نایب بر حقش مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را از درگاه خداوند متعال خواستاریم». گفتنی است؛ علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل، محمود واعظی رئیس دفتر حسن روحانی، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، رحمانی‌فضلی وزیر کشور، امیر حاتمی وزیر دفاع و تعداد زیادی از شخصیت‌‌های سیاسی و ملی نیز در پیام‌‌های جداگانه‌‌‌ای، انتصاب سرلشکر حسین سلامی به فرماندهی کل سپاه را تبریک گفتند.

اعطای درجه سرلشکری به فرمانده کل جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
فرمانده کل جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عصر دیروز (دوشنبه) به دریافت درجه سرلشکری از دست فرمانده معظم کل قوا مفتخر شد. در این مراسم که فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و انتظامی حضور داشتند، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پس از اعطای درجه سرلشکری به فرمانده کل سپاه، ابراز امیدواری کردند سردار سرلشکر سلامی در مسؤولیت جدید با ابتکار، روحیه و نفس تازه حرکت کند و به پیش برود.


Page Generated in 0/0492 sec