printlogo


کد خبر: 208624تاریخ: 1398/2/3 00:00
اخبار

حل معضلات قضایی اقدام جهادی می‌خواهد
رئیس قوه‌قضائیه یکی از مهم‌‌‌‌‌ترین معضلات امروز دستگاه قضایی را کثرت ورودی پرونده‌ها و حل این معضل را در گرو یک اقدام جهادی از سوی همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه دانست. به گزارش میزان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در جلسه مسؤولان عالی قضایی بر ضرورت ادامه روند امدادرسانی به سیل‌زدگان تاکید کرد و گفت: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌های گوناگون و همه مردم عزیز، تلاش برای کاستن از آلام هموطنان سیل‌زده است و ضمن قدردانی از همه خدمات ارائه‌شده و امدادرسانی‌ها از سوی دستگاه‌های خدمت‌رسان، نباید فراموش کنیم نیاز‌های مردم مناطق آسیب‌دیده، بیش از خدماتی است که ارائه شده و همچنان باید این امدادرسانی‌ها ادامه یابد. رئیس قوه‌قضائیه با اشاره به وظایف دستگاه قضایی برای کمک به سیل‌زدگان تصریح کرد: یکی از نگرانی‌هایی که مردم عزیز مناطق سیل‌زده دارند، مربوط به اسناد مالکیت‌شان است. در این زمینه، دستگاه قضایی اطمینان می‌دهد هیچ نگرانی در این‌باره وجود ندارد و مردم مطمئن باشند در صورت از بین رفتن اسنادشان، صدور اسناد المثنی با مانعی روبه‌رو نیست. وی در ادامه بر ضرورت یک اقدام جهادی و نگاه تحولی از سوی همه دستگاه‌ها از جمله مجموعه‌های مرتبط در خود دستگاه قضایی برای کاهش ورودی پرونده‌ها و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

برگزاری چهارمین دادگاه فریدون
چهارمین دادگاه حسین فریدون روز گذشته در مجتمع قضایی کارکنان دولت، به صورت غیرعلنی برگزار شد. به گزارش مهر، چهارمین جلسه دادگاه حسین فریدون، مشاور رئیس‌جمهور، در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست قاضی عالیشاه و به صورت غیرعلنی برگزار شد. فریدون ۵ تیر ۹۶ به خاطر «اتهامات مالی» بازداشت و پس از انتقال به بیمارستان یک روز بعد با قرار وثیقه ۵۰ میلیارد تومانی آزاد شد. اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی یک سال و نیم بعد در ۳۰ بهمن‌ماه ۹۷ برگزار شد.

ادامه محاکمه متهمان پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی
پنجمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر روز گذشته در شعبه سوم دادگاه ویژه به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد. به گزارش میزان، در بخشی از این جلسه حسینی نماینده دادستان اظهار کرد: بخشی از اقداماتی که اینها انجام داده‌اند به این صورت بوده است که بخشی از وجوه حاصل از محصولات تولیدی به ریال تبدیل و تسویه شده است، از طرفی NPC اعلام کرده است عدم انتقال بخشی از ارز حاصله به داخل کشور نیز مورد تایید آنهاست. وی افزود: همانطور که استحضار دارید در یک مقطع ما افزایش بسیار زیادی در قیمت جهانی نفت داشتیم و فروش نفت ما در آن زمان شاید معادل چند سال ما بوده است؛ آنچه از جهت تحصیل مال به متهمان منتسب شده مربوط به تفاوت قیمت است. دیروز همچنین پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده تعاونی‌های البرز ایرانیان و ولیعصر با حضور متهمان، وکلای تعیینی و نماینده دادستان به صورت علنی به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

طرح حمایت از سپاه در مقابل آمریکا اصلاح شد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از اصلاح طرح حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابل آمریکا خبر داد. به گزارش مهر، سیدحسین نقوی‌حسینی دیروز در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به ارجاع طرح دوفوریتی مجلس برای تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر آمریکا به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: پس از ارجاع این طرح به کمیسیون، کمیته‌ای که این موضوع را پیگیری می‌کند تشکیل جلسه داد و آن را اصلاح کرد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این جلسه حدود 3 ساعت به طول انجامید و اصلاحاتی در این طرح ایجاد شد و متن نهایی را جهت تصویب در صحن کمیسیون امنیت ملی، به کمیسیون ارائه دادیم. وی خاطرنشان کرد: در این جلسه معاون وزارت امور خارجه، معاون حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون حقوقی وزارت دفاع و مسؤولانی از اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات حضور داشتند.
 


Page Generated in 0/0259 sec