printlogo


کد خبر: 208660تاریخ: 1398/2/3 00:00
اخبار

توسعه بافت شهری مشهد سوژه برنامه «به اضافه مستند»
مستند «نسیان» به کارگردانی حسن آخوندپور در نوزدهمین قسمت از فصل سوم برنامه «به اضافه مستند» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش «وطن‌امروز»، در این قسمت و پس از پخش مستند، مهندس حمید عرفانیان، کارشناس معماری و شهرسازی و دکتر جواد خدایی، از اساتید معماری و شهرسازی میهمان برنامه خواهند بود و به بررسی توسعه شهری و آسیب‌ها به بافت تاریخی شهر مشهد می‌پردازند. مستند «نسیان»، روایتی پژوهشی از تاریخ فراموش شده مشهد است و با نگاهی انسانی به پیامدهای مداخله در بافت شهری پیرامون حرم رضوی در 5 دهه اخیر می‌پردازد. مستند 60 دقیقه‌ای «نسیان» که به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه‌کنندگی پژوهشکده ثامن تولید شده است، پیش از این در گروه هنر و تجربه و در سینماهای سراسر کشور به اکران درآمد. این مستند برای نخستین بار و در برنامه «به اضافه مستند» در تلویزیون پخش و رونمایی خواهد شد. این قسمت از برنامه سه‌شنبه 3 اردیبهشت (امروز) ساعت 20:30 از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه 4 اردیبهشت ساعت 9 و جمعه 6 اردیبهشت‌ماه ساعت 13:30 است.

ویژه برنامه زنده شبکه 4 برای نمایشگاه کتاب
شبکه 4 سیما با برنامه «کتاب4» در ایام برگزاری سی‌ودومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، رخدادهای این رویداد فرهنگی را پوشش می‌دهد. به گزارش «وطن‌امروز»، سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و شبکه 4 سیما با ویژه برنامه «کتاب4 پلاس» به تهیه‌کنندگی حسین پورصلعی‌نایینی رویدادهای این نمایشگاه را به تصویر می‌کشد. به گفته پورصلعی، برنامه «کتاب4 پلاس» به صورت مستقیم از محل برپایی نمایشگاه کتاب در مصلای تهران، روزانه در 4 نوبت پخش روی آنتن می‌رودکه 3 آیتم آن به صورت زنده و آیتم چهارم در قالب مستندگونه به صورت تولیدی پخش می‌شود. اجرای برنامه را جعفر فریدزاده، عصمت همتی و شاهین شرافتی به‌طور مشترک بر عهده دارند و روزانه در 3 نوبت پخش زنده با مسؤولان برگزاری نمایشگاه، نویسندگان، ناشران، نوقلم‌ها و میهمانان خارجی حاضر در نمایشگاه کتاب گفت‌وگو می‌کنند. پخش برنامه «کتاب4 پلاس» از 4 اردیبهشت‌ماه و همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب شروع می‌شود و تا پایان این رویداد فرهنگی در مجموع با 44 آیتم همراه مخاطبان شبکه دانایی و خردورزی خواهد بود. این برنامه هر روز در ساعت‌های 12، 14:45 و 17 به صورت زنده و ساعت 23 به صورت تولیدی پخش می‌شود.


«سعید» منتشر شد
کتاب «سعید»، نوشته نرجس شکوریان‌فرد روایتی از زندگی کوتاه شهید سعید چندانی، نوجوان اهل‌سنت است که از سوی انتشارات عهدمانا راهی بازار نشر شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، کتاب «سعید»، تازه‌ترین نوشته نرجس شکوریان‌فرد روایت شیرینی از زندگی کوتاه سعید چندانی، نوجوان اهل‌سنت است. سعید 12 ساله، کارگر یک کارواش است که در اثر یک اتفاق، راهی بیمارستان می‌شود و دکترها حین عمل، متوجه تومور بسیار بزرگی در بدن وی می‌شوند؛ تومور خطرناکی که سبب می‌شود دکترهای بیمارستان، سعید را جواب ‌کنند اما مادر سعید که شنیده بود در عالم هستند کسانی که گره کور مردم را باز می‌کنند، دل به دریا می‌زند و بر اثر خواب سعید، راهی قم و مسجد جمکران می‌شوند و... این کتاب جذاب و کوتاه، در 48  صفحه رنگی با قطع پالتویی و با قیمت 4000 تومان  از سوی انتشارات عهدمانا راهی بازار نشر شده است.
 


Page Generated in 0/0538 sec